Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus LS TS-650: japonská M7 vykřesala 650 koní z motoru V8 bi-turbo
27.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Myslíte si, že velké limuzíny luxusní divize Toyoty patří do rukou rozvážných businessmanů? Bi-turbo V8 schopné točit 9 000 otáček vás možná vyléčí.
Poněkud šílený projekt evropské sportovní divize Toyota Motorsport GmbH je ve finále. Poprvé jsme - odpusťte ten oxymoron, ale nic lepšího mě nenapadá - okruhový Lexus LS zaregistrovali loni na podzim, kdy se proháněl po Severní smyčce Nürburgringu. Podruhé nám způsobil menší mentální otřes po úniku technických parametrů, TMG nicméně hlásí, že vše sedí.
Čtyřdveřová vlajková loď koncernu Toyota je poháněná vidlicovým osmiválcem, který byl doplněn dvojicí turbodmychadel. Produkuje 650 koní a nejvyšší točivý moment vrcholí hodnotou 710 newtonmetrů. Na pětilitrový motor jsou to impozantní čísla, ještě lépe však vypadá údaj v kolonce maximální otáčky - tato jednotka je podle tvůrců schopna točit až 9 000 ot./min.
Tohle všechno musí snášet osmistupňová automatická převodovka, čekáme však na potvrzení, zdali přenáší výkon a na kola zadní nebo obou náprav.
Z první sady oficiálních fotek je zřejmě, že TS-650 je postaveno na základech modelu LS před faceliftem a japonská automobilka prohlašuje, že všechny nové (většinou karbonové) komponenty na karoserii prošly pečlivým testováním v aerodynamickém tunelu. Z masky i víka zavazadlového prostoru s novým kompozitovým křídlem zmizelo stylizované písmeno „L“ a místo nich se na přídi i zádí objevily štítky TMG. Za zmínku asi stojí i nový přední nárazník s pásy LED, jiná kapota i blatníky s masivním odvětráváním nebo karbonové prahy a čtyři koncovky výfuku inspirované svým uspořádáním u Lexusu IS-F.
Co momentálně nevíme a nemálo nás to zajímá, je odpověď na otázku - a co dál? O plánech na možnou výrobu jsme prozatím neslyšeli, víme ale, že Lexus LS TS-650 se už příští týden objeví na tuningové na nejvýznamnějším tuningovém autosalonu v německém Essenu.
Téměř neuvěřitelné je, že tento vůz vznikl evropské pobočce TMG a nikoli americké divizi TRD
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
včera - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024 - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
18.4.2024 - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
18.4.2024 - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
18.4.2024 - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
18.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva