Home > Rubriky a sekce > Testy aut, Testy > Článek
Test Lexus IS-F: dravý cesťák
13.5.2008 | Walter Kraft | 5 příspěvků
Nejrychlejším vozům střední třídy léta kralovaly německé sedany a kupé. Do jejich souboje se nyní rozhodl zapojit japonský Lexus modelem IS-F. A začal rozhodně nebojácně, svému prvnímu „eFku” nadělil pětilitrový osmiválec, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál. Je s touto výbavou německé konkurenci důstojným soupeřem?
Přehled kapitol
Supervýkonná auta střední třídy mají již po léta jasné premianty. Mercedes C AMG, Audi RS4 a BMW M3 jsou v automobilovém světě každý ikonou svého druhu. Ačkoli byly v každé generaci důkladně srovnávány, každý nabízel něco trochu jiného. M3 byla po léta ztělesněním řidičské dokonalosti, C AMG spíše superrychlým cesťákem a Audi S či RS4 něčím mezi tím, okouzlujícím zejména velmi vysokým výkonem a špičkovou trakcí pohonu všech kol. Nyní do tohoto našlapaného subsegmentu vtrhl Lexus s modelem IS-F. Má v tomto souboji co říci, nebo je jen lacinou hrou na německou dokonalost? To dnes stoprocentně zjistíme.



Nenápadnost? Zapomeňte
Chcete luxusní premiový vůz a nechcete příliš dráždit své sousedy či obchodní partnery? Kupte si Lexus. Toto rčení dnes rozhodně platí pro všechny modely značky. I přes svou nespornou atraktivitu jsou ztělesněním relativně nenápadné elegance a jakákoli křiklavost je jim cizí. To ovšem nesmějí mít v názvu písmeno F.
IS-F vás rozhodně nenechá ani na moment pochybovat, že před sebou máte něco docela jiného. Styling vozu je poměrně agresivní a s mohunými nárazníky vpředu i v zadu, rozšířenými blatníky přecházejícími ve svalnaté prahové nástavce a čtveřicí specificky poskládaných koncovek výfuků si asi jen těžko budete myslet, že hledíte na model 220d.
V interiéru již tak razantní změny nenajdeme, ale obvyklá kvalita montáže i materiálů, doplněná o sportovní sedačky a volant, dělá z vnitřku tohoto vozu velmi příjemné místo. Navíc je třeba dodat, že IS-F si nekoupíte v jiné než plné výbavě, která příjemným pocitům na palubě rozhodně přispívá. Perforovaná kůže na sedadlech, palubní systém včetně navigace nebo špičkový audiosystém jsou zde samozřejmostí.
Pět litrů, osm válců
Inženýři Lexusu se s tím příliš nemazlili a hned do prvního sportovního modelu značky osadili mohutný osmiválcový pětilitr. Maximální výkon 423 koní v 6 600 ot. a točivý moment až 500 Nm. v 5 200 ot. jasně ukazují, na jakou kartu v Japonsku vsadili. Vyšší objem motoru dodává křivce výkonu velmi ploché tvary a maximální otáčky sotva dosáhují hranice 7 000. Realita potvrdí papírové předpoklady, velký osmiválec dominuje vysokým výkonem v téměř celém spektru otáček. Ač rozhodně nelze říci, že by s tímto vozem nemělo smysl řadit, jeho požadavky na tuto aktivitu mají daleko k nutnosti udržovat ručičiku otáčkoměru v posledních dvou tisících otáček.
Projev motoru má přesto dvojí tvář, danou především fungování výfukové soustavy. Do cca 3 600 otáček je klidný jako beránek. S chutí se sice sbírá od volnoběhu, ale těžko byste z jeho nevinného osmiválcového bublání hádali jeho skutečné možnosti. Za zmíněnou hranicí se k životu probudí výfuky a z beránka se stává zuřivý vlk. Zvuk ohromně nabere na intenzitě a ač výkon míří dále k výšinám po své ploché křivce, ze zvukového projevu máte pocit, že nyní jste osedlali japonskou formuli 1. Intenzivní baryton výfuků po čase doplní i ryk lačného sání pětilitrových plic vozu a v kabině se začne rozléhat zvuk, vedle kterého nápis Mark Levinson na středové konzole bledne jak sláva kladenské poldovky.
Ačkoli Lexus hraje svým motorem na docela jinou notu než konkurence, zejména Audi a BMW, která šla cestou také dost velkých motorů, ale přesto stále vysokotáčkových, je to dílko povedené. Svým dvojím projevem je navíc s to zaujmout jak řidiče toužící po klidném přesunu, tak nerváky hoblující asfalt opuštěných okresek.
Následující >1 / 3
Diskuze 5 příspěvků
Bleskovky
- Řidič se v uskákaném malém Fiatu v 210 km/h prohnal kolem policejní hlídky
před 5 hodinami - Dlouho nejlepší auto, jaké kdy řídil Jeremy Clarkson, po letech ukázalo, proč ho tak miloval
28.2.2021 - Vrcholný VW Golf ukázal sílu lidového sporťáku, drahou konkurenci roznesl na kopytech
26.2.2021 - Tiger Woods těžce havaroval v korejském SUV, uvěznilo jej desítky metrů od místa nárazu
24.2.2021 - Šéf vývoje ostrých Porsche ukázal své auto na denní ježdění, je to bijec v barvě konkurenční značky
23.2.2021
Nejnovější články
- Novou Abramovičovu jachtu za 13 miliard spustili na vodu, je tou nejsilnější na světě
před 2 hodinami - Asi největší naděje na rozmach elektromobilů pohasíná, její velký zastánce vzdal vývoj
před 3 hodinami - Chirurg se jednání soudu o jeho dopravním přestupku zúčastnil během operace
před 4 hodinami - Řidič se v uskákaném malém Fiatu v 210 km/h prohnal kolem policejní hlídky
před 5 hodinami - Legenda ožívá, do výroby se vrací další díly na 19 let nevyráběnou ikonu
před 6 hodinami - Němci upravují Porsche 911 na stroj do velké nepohody, dělají něj tak trochu Škodu Kodiaq
před 7 hodinami - Nové SUV nabízí vychytávku jako žádné jiné auto světa, nechá si za ni ale řádně zaplatit
včera - Další nové Hyundai se ukázalo do detailu, designově zkouší zase něco úplně jiného
včera - Japonci chystají novinky, které ohromí i nadšence, vzejdou z nového hitu mezi kombíky
včera - Volba nejlepších aut roku 2021 skončila překvapením. Elektřina ostrouhala, Škoda bodovala
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12:42 - M.Z.
- Koronavirus 12:04 - Stepan
- Lampárna (stěžovatelna) 09:31 - rhinos
- Rychlodotazy 09:31 - 970ka
- BMW Divize 07:18 - Vokys
- Octavia IV 16:42 - ctrl_j
- Elektromobily a vse kolem nich 11:03 - rhinos
- Za kolik jezdíte s dieselem? 08:57 - risomas
- Politický koutek 00:27 - ExFun
- 2 auta za spolu cca 35000€ 28.2.2021 - Snowman000