Toyota i-Road 2014: elektrická tříkolka jde do výroby, prodej ji čeká jen v Japonsku

Koncept z letošní Ženevy se skutečně dočká výroby. K mání však bude pouze ve své domovině i díky nové síti veřejných dobíjecích stanic.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Toyota i-Road 2014: elektrická tříkolka jde do výroby, prodej ji čeká jen v Japonsku

9.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Toyota i-Road 2014: elektrická tříkolka jde do výroby, prodej ji čeká jen v Japonsku

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Koncept z letošní Ženevy se skutečně dočká výroby. K mání však bude pouze ve své domovině i díky nové síti veřejných dobíjecích stanic.

Asi nebude překvapením, když zmíníme, že jedním z největších problémů elektromobilů je vedle vysoké ceny nízký dojezd, proto zeleně (nebo rudě) smýšlející politici obvykle tlačí na zlepšení infrastruktury. V rámci EU sice jde spíše o krok z nutnosti než dobrovolnosti, v takové Zemi vycházejícího slunce je o něco přirozenější. Přeci jen, japonské ostrovy nejsou vzhledem k míře zalidnění až tak rozhlehlé a přesuny na kratší vzdálenosti v malých autech jsou tam daleko častější než u nás.

Elektrický pohon a minimální rozměry auta tak dávají větší smysl a právě to jsou vlastnosti, které taková Toyota i-Road umí nabídnout. Na délku totiž měří 2 350 mm a na šířku pouhých 850 mm. Při hmotnosti 300 kg (bez pasažérů a nákladu) navíc nejde o žádného mastodonta, při výkonu 4 kW ovšem japonská tříkolka není ani žádným rychlíkem. Maximální tempo činí 45 km/h, dojezd pak pouze 50 kilometrů. A právě z toho důvodu je rozsáhlá síť veřejných dobíjecích stanic nutností - a tím vším se vysvětluje i to, proč jde i-Road do prodeje pouze v Japonsku.

Při předpokládané ceně přesahující v přepočtu 230 tisíc korun je však otázkou, zda i miniaturní rozměry a možnost dobíjení na každém rohu budou pro kupující dostatečně zajímavými. Za danou sumu lze totiž v Japonsku pořídit celou řadu modelů kategorie kei-car. Ty přitom svými rozměry Toyotu i-Road příliš nepřesahují, s větší palivovou nádrží a motorem o objemu 0,66 litru však dozajista nabízejí větší dojezd. A není přitom třeba pro ně budovat čerpací stanice v každé ulici. Obvyklému dilematu se tak zákazníci nevyhnou ani v tomto případě...


Toyota i-Road 2014: elektrická tříkolka jde do výroby, prodej ji čeká jen v Japonsku - 1 - Toyota i-Road Geneva 2013 01Toyota i-Road 2014: elektrická tříkolka jde do výroby, prodej ji čeká jen v Japonsku - 2 - Toyota i-Road Geneva 2013 02Toyota i-Road 2014: elektrická tříkolka jde do výroby, prodej ji čeká jen v Japonsku - 3 - Toyota i-Road Geneva 2013 03Toyota i-Road 2014: elektrická tříkolka jde do výroby, prodej ji čeká jen v Japonsku - 4 - Toyota i-Road Geneva 2013 04Toyota i-Road 2014: elektrická tříkolka jde do výroby, prodej ji čeká jen v Japonsku - 5 - Toyota i-Road Geneva 2013 05Toyota i-Road 2014: elektrická tříkolka jde do výroby, prodej ji čeká jen v Japonsku - 6 - Toyota i-Road Geneva 2013 06Toyota i-Road 2014: elektrická tříkolka jde do výroby, prodej ji čeká jen v Japonsku - 7 - Toyota i-Road Geneva 2013 07Toyota i-Road 2014: elektrická tříkolka jde do výroby, prodej ji čeká jen v Japonsku - 8 - Toyota i-Road ConceptToyota i-Road 2014: elektrická tříkolka jde do výroby, prodej ji čeká jen v Japonsku - 9 - Toyota i-Road Geneva 2013 08Toyota i-Road 2014: elektrická tříkolka jde do výroby, prodej ji čeká jen v Japonsku - 10 - Toyota i-Road Geneva 2013 09Toyota i-Road 2014: elektrická tříkolka jde do výroby, prodej ji čeká jen v Japonsku - 11 - Toyota i-Road Geneva 2013 10Toyota i-Road 2014: elektrická tříkolka jde do výroby, prodej ji čeká jen v Japonsku - 12 - Toyota i-Road Geneva 2013 11
Toyota i-Road se nakonec dočká výroby. Do prodeje ovšem prozatím půjde pouze v Japonsku

Zdroj: Autoblog Spanish

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.