Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toyota opravdu kupuje celé Daihatsu, návrat do Evropy je tak možný
29.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Převzetí minoritního podílu má proběhnout do srpna. Daihatsu se díky tomu má stát globální značkou, malý Copen tak nejspíše bude k mání také u nás.
Uplynulo jen pár hodin od chvíle, kdy jsme zmínili, že Toyota by velmi ráda odkoupila zbývající podíl ve značce Daihatsu. Nyní zde máme potvrzení, že se tak skutečně stane, přičemž úplné převzetí tohoto výrobce proběhne do srpna. Toyota přitom odkoupí zbývajících 48,8 procenta akcií za prozatím blíže nespecifikovanou cenu - podle spekulací by se ovšem mělo jednat o zhruba 3,2 miliardy dolarů (cca 79,6 miliardy korun).
Jakmile bude dohoda finalizována, obě automobilky najedou na jednotnou strategii, jenž se bude týkat segmentu malých vozů. Toyota se v tomto ohledu zaměří na bezpečnostní systémy, komfort či uživatelské rozhraní a ekologické dopady, zatímco Daihatsu přispěje expertízou na poli nákladů a palivo šetřících technologií. Spolupráce přitom započne již od koncepční fáze, přičemž obě značky se ve svých snahách chtějí zaměřit hlavně na rozvojové země. Zároveň ovšem má být zachována jistá separace mezi oběma výrobci.
„Je to příležitost pro obě značky, jak se zbavit pocitů, že musí vše dokázat samostatně. Místo toho si můžeme začít navzájem věřit, a tak naplno využít našich silných stránek. Jinými slovy se nyní můžeme zaměřit na naše klíčové schopnosti. A věřím, že to je klíč, jak dosáhnout globální konkurenceschopnosti, ve které budeme pokračovat,“ říká k plánovanému spojení Akio Toyota, šéf japonského gigantu.
Masanori Mitsui, jeho protějšek u Daihatsu, pak dodává, že „nyní jsme našli směr, který nám umožní pokračovat v růstu během příštích sto let. Vidím v tom dokonalou příležitost, jak zpevnit náš vztah s Toyotou. A díky tomu bychom mohli pozvednout značku Daihatsu ke globálnímu standardu.“ To by mohlo znamenat, že japonská automobilka se skutečně vrátí do Evropy. Druhá generace roadsteru Copen by tak mohla zamířit do místních showroomů, i když nejspíše s trochu objemnějším než 0,66litrovým motorem.





Daihatsu Copen je sice k mání i ve verzi D-Sport, i nadále však na japonském trhu počítá s 0,66litrovým motorem. Do Evropy by nejspíše roadster dorazil s objemnější jednotkou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 3 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včera
Nejnovější články
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 3 hodinamiNové BMW M3 dostane úplně nový typ spalovacího motoru, odhalil manažer automobilky, jsme na něj zvědavi
před 5 hodinamiVolvo v problémech oznámilo, že bude propouštět, musí ušetřit nejmíň 41 miliard Kč
před 6 hodinamiŠéf Toyoty zaujal další rezolutní postoj k elektrickým autům, odpískal plány na sportovní modely s tímto pohonem
před 8 hodinamiNový Mercedes CLA působí v základu až ostudně lacině, i když stojí o statisíce víc. Uvnitř přišel o třetinu displejů
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 14:44 - pavproch
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1