Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Tragické dopady downsizingu u Mercedesu neberou konce, novinka dostala naloženo od slabšího, 6 let starého soka
20.9.2023 | Petr Prokopec
Třícípá hvězda jde soustavně na ruku politikům a vlastním dogmatickým cílům, nikoli zákazníkům a technické racionalitě. Výsledek je skutečně tragický - náskok na papíře se mění v reálné zaostávání za o generaci staršími soupeři.
Nad strategií Mercedesu z posledních let zůstává rozum stát. Třícípá hvězda se totiž otočila k zákazníkům zády a začala se soustředit buď na své dogmatické cíle nebo budoucí politické požadavky. Na některých trzích tak již byly zavedeny fixní ceny, naprosto všude pak lze očekávat nabídku vyvinutou v duchu downsizingu a elektrifikace. Ta je v příkrém rozporu s dlouhodobou reputací značky. Mnohem větším problémem ovšem je, že Mercedes-Benz zjevně doufal, že absenci několika válců, redukci objemu a jejich „nahrazení” elektřinou zastře lepší dynamikou. Zatím ale selhává na celé čáře.
My si dnes můžeme posvítit na souboj nového Mercedesu C43 AMG (W206) a šest let starého Audi S4 (B9). Zástupce čtyř kruhů se k němu dostavil s citelně nižším výkonem, 354 koní, ten ale generuje klasická šestiválcová jednotka bez elektrické asistence. Třícípá hvězda má oproti k tomu k dispozici dvoulitrový čtyřválec a mild-hybridní ústrojí, celkově tak může počítat se 408 koňmi. Hmotnost obou Němců se přitom pohybuje okolo 1 750 kil, AMG tedy má nemalý papírový náskok ve všech podstatných ohledech. Jenže v praxi je to úplně naopak.
V případě souboje s letmým startem chvíli trvalo řidiči Audi zvolit správné nastavení převodovky, jakmile se to ale stalo, Audi mělo navrch. A nejinak tomu bylo i při startu z pevného místa. Čtvrtmíli pak sice i Mercedes zvládnul za 12,5 sekundy, ovšem v o kus zaostal. To na novější, silnější a také o poznání dražší sedan není zrovna působivá vizitka, sázka na downsizing a elektrifikaci se zkrátka znovu ukázala být chybnou.
Bylo to těsné, ano, je ale třeba říci, že S4 by měla být dávno překonaným vozem, představila se už v roce 2017. Navíc to není zdaleka první souboj, který třícípá hvězda projela, od takového BMW dostává zejména třída C v provedení 43 i 63 naloženo pravidelně, nedávno dokonce prohrála i se svým vlastním předchůdcem. Audi navíc na příští rok chystá příchod nové generace, i když již pod názvem A5. V případě přiostřené verze ovšem i nadále počítá se šestiválcovou jednotkou. A i když asi na nějakou formu elektrifikace dojde, dá se předpokládat, že vůz to posune ještě dále před C43. Strádání Mercedesu tak vlastně jen započalo a je otázka, zda vůbec skončí. Automobilka se tváří, že zvolila skvělou cestu a uhnout z ní nehodlá, i když její novinky skoro nikdo nechce.



Novější Mercedes-AMG C43 se na soupeře nechytá i proto, že značka neodolala svodům downsizingu a její elektrické kroky nejsou zrovna elektrizující. Foto: Mercedes-Benz



Končící Audi S4 tak má stále navrch, i když ho pohání „tuctový” šestiválec. Třícípá hvězda by se tak měla začít obávat, s čím přijde konkurence v dalších letech. Foto: Audi
Zdroj: Sam CarLegion@YouTube
Bleskovky
Dokáže se nejlepší sportovní sedan dneška vyrovnat osmiválcovým „hrdinům minulosti”? Slavný novinář má smutnou odpověď
11.11.2025
Švédové si vzali zpátky rekord legendárního okruhu, i když své auto museli kvůli „mosteckému syndromu” osadit tímto nesmyslem
10.11.2025
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
8.11.2025
Nejnovější články
Toyota chce z nového dvoulitru dostat až 400 koní v době, kdy ostatní s takovými motory končí, ukázala ho v akci
před 7 hodinami
Elektrický Renault Mégane je takový propadák, že mu Francouzi znovu vrátí spalovací motor
před 8 hodinami
Japonská legenda dělá z obyčejných lidí milionáře, dodnes nejetá v ideální verzi má trhnout aukční rekord
před 10 hodinami
Už i Tesla má problém s váznoucími prodeji, a tak začala svá auta levně pronajímat komukoli
před 11 hodinami
Nezájem nutí Audi dál měnit plány. Jeho poslední elektrické modely někde ani „nebudou uvedeny na trh”
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
