Tragické dopady downsizingu u Mercedesu neberou konce, novinka dostala naloženo od slabšího, 6 let starého soka

Třícípá hvězda jde soustavně na ruku politikům a vlastním dogmatickým cílům, nikoli zákazníkům a technické racionalitě. Výsledek je skutečně tragický - náskok na papíře se mění v reálné zaostávání za o generaci staršími soupeři.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Tragické dopady downsizingu u Mercedesu neberou konce, novinka dostala naloženo od slabšího, 6 let starého soka

20.9.2023 | Petr Prokopec

Tragické dopady downsizingu u Mercedesu neberou konce, novinka dostala naloženo od slabšího, 6 let starého soka

/

Foto: Mercedes-Benz

Třícípá hvězda jde soustavně na ruku politikům a vlastním dogmatickým cílům, nikoli zákazníkům a technické racionalitě. Výsledek je skutečně tragický - náskok na papíře se mění v reálné zaostávání za o generaci staršími soupeři.

Nad strategií Mercedesu z posledních let zůstává rozum stát. Třícípá hvězda se totiž otočila k zákazníkům zády a začala se soustředit buď na své dogmatické cíle nebo budoucí politické požadavky. Na některých trzích tak již byly zavedeny fixní ceny, naprosto všude pak lze očekávat nabídku vyvinutou v duchu downsizingu a elektrifikace. Ta je v příkrém rozporu s dlouhodobou reputací značky. Mnohem větším problémem ovšem je, že Mercedes-Benz zjevně doufal, že absenci několika válců, redukci objemu a jejich „nahrazení” elektřinou zastře lepší dynamikou. Zatím ale selhává na celé čáře.

My si dnes můžeme posvítit na souboj nového Mercedesu C43 AMG (W206) a šest let starého Audi S4 (B9). Zástupce čtyř kruhů se k němu dostavil s citelně nižším výkonem, 354 koní, ten ale generuje klasická šestiválcová jednotka bez elektrické asistence. Třícípá hvězda má oproti k tomu k dispozici dvoulitrový čtyřválec a mild-hybridní ústrojí, celkově tak může počítat se 408 koňmi. Hmotnost obou Němců se přitom pohybuje okolo 1 750 kil, AMG tedy má nemalý papírový náskok ve všech podstatných ohledech. Jenže v praxi je to úplně naopak.

V případě souboje s letmým startem chvíli trvalo řidiči Audi zvolit správné nastavení převodovky, jakmile se to ale stalo, Audi mělo navrch. A nejinak tomu bylo i při startu z pevného místa. Čtvrtmíli pak sice i Mercedes zvládnul za 12,5 sekundy, ovšem v o kus zaostal. To na novější, silnější a také o poznání dražší sedan není zrovna působivá vizitka, sázka na downsizing a elektrifikaci se zkrátka znovu ukázala být chybnou.

Bylo to těsné, ano, je ale třeba říci, že S4 by měla být dávno překonaným vozem, představila se už v roce 2017. Navíc to není zdaleka první souboj, který třícípá hvězda projela, od takového BMW dostává zejména třída C v provedení 43 i 63 naloženo pravidelně, nedávno dokonce prohrála i se svým vlastním předchůdcem. Audi navíc na příští rok chystá příchod nové generace, i když již pod názvem A5. V případě přiostřené verze ovšem i nadále počítá se šestiválcovou jednotkou. A i když asi na nějakou formu elektrifikace dojde, dá se předpokládat, že vůz to posune ještě dále před C43. Strádání Mercedesu tak vlastně jen započalo a je otázka, zda vůbec skončí. Automobilka se tváří, že zvolila skvělou cestu a uhnout z ní nehodlá, i když její novinky skoro nikdo nechce.


Tragické dopady downsizingu u Mercedesu neberou konce, novinka dostala naloženo od slabšího, 6 let starého soka - 1 - Mercedes-AMG C43 2022 prvni sada 04Tragické dopady downsizingu u Mercedesu neberou konce, novinka dostala naloženo od slabšího, 6 let starého soka - 2 - Mercedes-AMG C43 2022 prvni sada 06Tragické dopady downsizingu u Mercedesu neberou konce, novinka dostala naloženo od slabšího, 6 let starého soka - 3 - Mercedes-AMG C43 2022 prvni sada 16
Novější Mercedes-AMG C43 se na soupeře nechytá i proto, že značka neodolala svodům downsizingu a její elektrické kroky nejsou zrovna elektrizující. Foto: Mercedes-Benz

Tragické dopady downsizingu u Mercedesu neberou konce, novinka dostala naloženo od slabšího, 6 let starého soka - 4 - Audi S4 2020 ilustracni foto 01Tragické dopady downsizingu u Mercedesu neberou konce, novinka dostala naloženo od slabšího, 6 let starého soka - 5 - Audi S4 2020 ilustracni foto 02Tragické dopady downsizingu u Mercedesu neberou konce, novinka dostala naloženo od slabšího, 6 let starého soka - 6 - Audi S4 2020 ilustracni foto 03
Končící Audi S4 tak má stále navrch, i když ho pohání „tuctový” šestiválec. Třícípá hvězda by se tak měla začít obávat, s čím přijde konkurence v dalších letech. Foto: Audi

Zdroj: Sam CarLegion@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše