Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Úplně poslední VW Golf GTI s manuální převodovkou se smutně v tichosti prodal u dealera v zapadákově
3.4.2025 | Petr Prokopec
Tohle zas jednou připomíná, jak moc ukradení dnes zákazníci Volkswagenu jsou. Verze žádaná skoro polovinou lidí skončila z žádného důvodu s pouhým faceliftem. Že by jí Němci aspoň vystrojili pohřeb? Ne, potichu se prodala u dealera ve městě, o kterém jste nejspíš nikdy neslyšeli.
Ve svém okolí znám opravdu hodně majitelů Volkswagenů všeho druhu. Pokud mají auta vyrobená přibližně do roku 2020, většinou jsou s nimi spokojeni, přičemž jako jeden z hlavních důvodů zmiňují pojetí interiérů. Ty byly do té doby bytelné a velmi intuitivní. Vždy jste tak vlastně věděli, kam sáhnout, stejně jako vám bylo jasné, že vám ovládací tlačítko nezůstane v ruce.
Právě na tomto poli ale VW udělal spoustu přešlapů a lidé, kteří si jeho auta koupili v posledních asi pěti letech, mu to nezřídka dávají sežrat svou nevolí. Německá automobilka doufá, že je v brzké budoucnosti přivábí zpátky autonomním řízením, to je však totéž, jako kdybyste zkoušeli chytit sumce na dříve ze dna vylovenou botu. Z majitelů moderních vozů VW totiž opravdu neznám nikoho, kdo by po autopilotu volal jako po něčem, co mu chybí. Kritické hlasy zmiňují třeba nepovedené palubní systémy s pouze dotykovým ovládáním, tvrdé plasty, které se rychle poškrábou, pazvuky vydávané interiéry po pár desítkách tisíc najetý kilometrů a podobné nářky. A fandové spojují svůj pláč v souvislosti s manuálními převodovkami.
VW se totiž rozhodl, že u stále většího množství modelů trojici pedálů již nabízet nebude. Nikoli kvůli zájmu, ten byl zejména u výkonných variant značný, Němci chtějí pouze ušetřit. To se jim ale z dlouhodobého hlediska nemusí vyplatit, neboť třeba Golf GTI s ručním řazením byl jedním z amerických bestsellerů. Přesto všechno se ale manuální varianta po faceliftu nevrátila ani na tento trh. Dealerům pak sice zůstaly na skladech původní vozy, ovšem od počátku bylo jasné, že tyto zásoby jednoho dne budou vyčerpané.
Den „D“ nadešel tento týden, jak popsal na svém videu na TikToku Jamie Orr. Ten se stal majitelem vůbec posledního manuálního GTI, které bylo k mání. Nepořídil si ho náhodou, Orr, patří mezi jedny z největších fanoušků Volkswagenů v USA a vůbec poslední Golf GTI s ručním řazením si musel najít a dojet si pro něj.
Tohle auto se totiž bez jakýchkoli fanfár prodávalo u dealera v Missoule v Montaně, tedy ve městě, které se americkou optikou nebojíme nazvat zapadákovem. Tam se vypravil z Pennsylvánie, kde žije, a tak musel absolvovat cestu dlouho asi 3 400 kilometrů, aby se k vozu dostal. Při zpáteční cestě jej nicméně neřídil, jistě proto, aby s ním nenajel zbytečné kilometry. Místo toho výlet absolvoval v SUV Atlas znovu od VW, které je zbarveno podobně jako svého času Polo v limitované edici Harlekin. Také to Orr vlastní, stejně jako třeba Golf Rallye z roku 1990, tedy homologační speciál, kterého vzniklo jen pět tisíc kusů. Poslední GTI je tak v dobrých rukou, zřejmě v lepších než u samotného VW, kterému je celý kult postavený kolem tohoto slavného modelu najednou putna.



Chcete manuální Golf GTI? Smůla, v zámoří se právě v naprosté tichosti prodal poslední exemplář. Foto: Volkswagen
@xjamiexoe The final manual Golf GTi, the final GTi 380.
original sound - Jamie Orr
Zdroj: Jamie Orr@TikTok přes Motor1
Bleskovky
Unikl celý katalog laků pro nové BMW řady 3, je to pozoruhodná směsice klasických hitů i moderních výstřelků
5.12.2025
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
1.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
8.11.2025
Dánů se zmocnila panika kvůli čínským autobusům MHD, které lze potají vzdáleně ovládat, provozují jich stovky
8.11.2025
Stellantis v Evropě nabídne drsný sen českých zahrádkářů, neúspěchy konkurentů ho zjevně neodradily
8.11.2025
První elektrický Rolls-Royce je už takový propadák, že na něj automobilka musela začít nabízet slevy
8.11.2025
Dosud neznámá firma stvořila neuvěřitelné Ferrari, na jaké by si už Italové netroufli. Roků práce ale může rychle začít litovat
8.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
