Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025 | Petr Miler
„Kam kráčíš, Audi?” ptáme se marně už nějaký ten pátek. Konkrétní odpověď si netroufáme vyslovit, stále víc lidí si ale všímá toho, že po správné trajektorii se německá automobilka opravdu nepohybuje.
Jen málokterá automobilová značka se může pochlubit tím, že v uplynulých letech pozvedla svou hru a zamířila ke světlým zítřkům. Tak to obvykle není a existence většiny z nich je víc než čím jiným exhibicí umění možného. To nemáme problém chápat, také máme ideální představy o naší práci, které je s ohledem na panující okolnosti možné naplňovat jen do určité míry. Audi ale ani takového stavu nedosahuje, zdaleka ne.
Svou produktovou řadu - až na čestné výjimky - devastuje co do její šíře i konkrétní podoby jednotlivých aut. Máme tendenci to svalovat na jeho ryze ideologickou oddanost elektromobilitě, která evidentně dalece nekonvenuje s představami většiny klientely a způsobuje klasické rozostření pozornosti, kdy automobilka mohutně investuje do nechtěného a později nepříliš prodávaného, zatímco zanedbává chtěné, a přesto prodávané. Ono to ale nakonec nebude jen tím, neboť úpadek zrovna čtyř kruhů je téměř všeobjímající.
Bez ohledu na důvody ale výsledek není dobrý a všímá si jej stále více lidí. Patrné je to hlavně osobně, kontakt s novými Audi při zkušenostech s těmi dosavadními je někdy až šokující a důkazy hrubé nekvality novinek plní internet den co den. Nakonec ale ani nepotřebujete osobní kontakt, abyste viděli, že něco není v pořádku, že „Vorsprung durch Technik” už není, že byl zrušen, že automobilka v tuto chvíli nemá ponětí, kam vlastně míří.
Nejnověji kolegové z autoklub.hr jednoduše srovnali klíčové technické parametry nové A6 C9 vedle té dosavadní C8. Vybrali verzi Avant 2,0 TDI, obecně populární specifikaci, aby ukázali, že nová generace je 204 koňmi výkonu stejně silná, je o 3 km/h pomalejší, má podstatně menší (-99 resp. -153 litrů) zavazadelník, uvnitř vypadá jako po lobotomii a váží o 230 kg víc. A my dodáme, že je ke všemu dražší, což nejlépe vynikne optikou vývoje cen v průběhu času. Když předchozí A6 Avant přišla na trh, stála i ve verzi 50 TDI quattro (tedy v šestiválcovém provedení s 286 koňmi na všech kolech) míň, než dnes stojí čtyřválcový základ. Sami si pak řekněte, o kolik míň peněz jste před nějakými šesti léty vydělávali - statistiky o inflaci, růstu mezd apod. jsou hezká věc, ale zdaleka nereflektují životní realitu každého z nás.
Tak se ptáme: Tohle „Vorsprung durch was?” Tohle je „antivorsprung”, tohle je ztráta, úpadek a Audi je to tak ukradené, že se nepokouší už ani na papíře své novinky nakašírovat do lepší podoby. Prostě ber, co máme, a mlč. Kolega, která Audi léta kupoval, a už s tím přestal, komentoval výše zmíněné lakonicky: „Vypadá to, že Audi v tuto chvíli nemá pro celou značku žádnou konkrétní vizi.” Chcete-li diplomatické shrnutí popsaného, lépe bych to neřekl...














Nová A6 je vedle té předchozí nepřehlédnutelně nepřesvědčivá. Srovnání parametrů obou aut nevyznívá jinak, spíš je ještě smutnější. Foto: Audi
Zdroj: autoklub.hr@Instagram
Bleskovky
Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
před 8 hodinamiDosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
včeraRusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
18.8.2025
Nejnovější články
Němečtí dealeři odhalili čachry s prodeji elektromobilů, ve skutečnosti vůbec nejsou takové, jak naznačují oficiální čísla
před 4 hodinamiMuž si přijel k dealerovi pro nové SUV za 1,6 milionu Kč, podívejte se, co nechal na protiúčet
před 6 hodinamiMercedes se nedokáže zbavit svých skladových elektrických propadáků, dává na ně slevy až skoro 1,3 milionu Kč
před 7 hodinamiIlustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
před 8 hodinamiLamborghini dokonalo obrat o 180 stupňů. Teď se kaje a slibuje, že motory V12 ponechá v prodeji i dlouho po roce 2030
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva