Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Už zakázaný malý fiátek po úpravě doskákal na německé dálnici až k 227 km/h, jde z toho trochu strach
17.10.2022 | Petr Miler
Je to hodně divoké auto už v sériovém provedení, když mu ale přidáte další výkon a vydáte se vyzkoušet jeho maximální rychlost, začnou se teprve dít věci. Škoda, že jako nový už tento vůz nekoupíte, letos v prodeji musel skončit.
Jsou auta, která vysoké rychlosti zvládají jako nic, i když si je prakticky nikdo nekupuje pro to, aby je s nimi dosahoval. Ze stovek možných kandidátů vezměme třeba takové BMW 530d, tuctový naftový cesťák vyšší střední třídy. Lidé si jej kupují na pohodlné přesuny běžnými či o něco vyššími rychlostmi, když se s ním ale rozjedete na elektronicky omezených 250 km/h, neděje se v podstatě nic. Auto takovou rychlost zvládá stejně jako obyčejný kompakt o 100 km/h nižší tempo.
A pak jsou tu naopak vozy, které jsou předurčeny k tomu, aby z nich někdo doloval maximální dynamiku, třebaže se na něco takového hodí v podstatě jen na utažených okreskách. Mezi takové patří dnes už poněkud obstarožní, ale nebýt letošního zákazu prodeje v EU, tak i nadál vyráběného Abarthu 595 Competizione. Název vozu zní hrdě, mohl by si tak říkat adept na vítězství v Le Mans, ve skutečnosti je to ale jen upravený Fiat 500, který se jako takový dále vyrábí. Je to vůz s kořeny v předminulé dekádě, nabízen je od roku 2009, a už před 10 léty jsme jej testovali ve verzi Esseessee. To nebyla specialita pro německý trh, ale ještě výkonnější a přiostřenější provedení pro celý svět.
I v základním provedení je to ale takový skákací hrad na kolech, protože prťavé auto s krátkým rozvorem, tuhým podvozkem a hromadou výkonu těžko může fungovat jinak. Když ale vezmete superostrou verzi Competizione, které navíc majitel přidal výkon k dobu a místo sériových 180 koní má k dispozici 210 kobyl, je to teprve rošťák. Ukazuje to i přiložené video z Autobahnu, který v normálním autě nepůsobí zrovna rozbitě, ovšem Abarth se zjevně rozskáče i na ni. A to tím snáze, čím rychleji jede, pochopitelně - ve vysokých rychlostech vibruje v autě kde co - od držáku telefonu až po vnější zpětná zrcátka.
Tím nechceme auto nijak srážet, je to stroj ďábelských radostí, na německou dálnici se ale skutečně moc nehodí. I díky tomu jsou ovšem záběry s jeho dynamikou právě z tohoto místa zajímavé - tahle divoká pětistovka se podle tachometru zvládne rozjet až na 227 km/h, což je na takového prcka skutečně hodně. Mrkněte se na to sami, je to osvěžující připomínka jednoho sice nesmyslného, ale emoce laskajícího stroje, nakonec i díky jeho svéráznému zvukovému projevu, který mu v Evropě zlomil vaz.



Abarth 500, zde ve verzi 595 Competizione, je zajímavé auto i 13 let po svém zrodu. Jeho představení na Autobahnu po úpravě na 210 je ale současně trochu úsměvné - létající italský Čestmírek má zjevně raději okresky. Foto: Fiat
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Bleskovky
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
včera
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
24.10.2025
Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
23.10.2025
Nejnovější články
Také v Česku působí největší specialista na obchod s ojetými vozy, pořádně to rozjel i na akci v Sosnové
před 2 hodinami
Hravě stylizovaný Korejec v bazarech nestojí moc a obvykle vydrží, pozor ale na některé verze
před 11 hodinami
Odvolaný šéf Stellantisu věští „svému dítěti” krutý osud poté, co ho sám přivedl na hranici rozkladu
včera
Další automobilka pochopila, že si jen s elektřinou nevystačí, je už jen krůček od návratu k žádanému
včera
Za cenu základní Octavie můžete mít víc a víc ceněný německý superkombík. Místo 115 koní jich dostanete 457
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
