Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Válka Spi(y)derů: vítězí otevřené Ferrari 488 nebo Lambo Huracán? (videa)
16.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Letošní IAA hostí premiéru hned dvou výkonných italských roadsterů. Jeden se pyšní hliníkovou střechou a turbem, druhý plátnem a atmosférickým motorem.
Na letošním autosalonu ve Frankfurtu se nám sešly hned dva špičkové italské roadstery. Jeden najdete na stánku Ferrari a druhé na stánku Lamborghini. Zde se samozřejmě představují v několika barevných provedeních, na oficiálních fotogaleriích jsme si ale obě novinky mohly prohlédnout ve světle modrém laku. Nejinak je tomu také na videích, které značky aktuálně pustily do světa. Logicky se tak vybízí příležitost k prvnímu srovnání.
Začneme střechou, která je v případě Ferrari hliníková a skládá se do krytu za sedadly během pouhých 14 sekund. Lamborghini v tomto ohledu potřebuje sekund sedmnáct, což je s ohledem na použité plátno vcelku překvapivé, nicméně dané divadlo zvládá i při rychlostech do 50 km/h. Se zadním oknem ale již můžete v obou případech operovat zcela nezávisle a kdykoliv.
Přesunout se můžeme k pohonnému ústrojí, kde na straně maranellské najdete přeplňovaný 3,9litrový osmiválec naladěný na 670 koní a 760 Nm. S tímto výkonem 488 Spider zvládá stovku za 3 sekundy a na dvoustovku se rozjede již za 8,7 sekundy. Mimo to dosáhne mety až 325 km/h, přičemž za těmito působivými daty stojí do nemalé míry i nízká hmotnost 1 370 kg.
Značka ze Sant'Agata Bolognese se pro změnu pyšní 5,2litrovým atmosférickým desetiválcem, který dává k dobru 610 koní a 560 Nm. Jeho hmotnost ovšem vůči kupé narostla o 120 kilogramů na 1 542 kg, pročež se na stovku rozjede „až“ za 3,4 sekundy. Dvoustovku pak zvládá za 10,2 sekundy, tedy o nemalých 15 desetin pomaleji než Ferrari. Maximálku ale již má shodnou.
Jak je tedy patrné, na body vyhrává především značka se Vzpínajícím koníkem ve znaku, zájem publika o oba vozy však dozajista bude obrovský, přičemž se dá očekávat, že žádný z klientů se nebude rozhodovat o tom, do jakého showroomu zamíří. Ve hře bude spíše favorizace té či oné značky nebo rovnou návštěva obou dealerství.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotek přímo z dějiště IAA.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 7 hodinami
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
 Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací totálně zhroutily, i když zlevnily až pod úroveň dotovaných cen
před hodinou
 Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
před 2 hodinami
 Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
před 3 hodinami
 BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 4 hodinami
 Norové nakoupili pro MHD stovky čínských autobusů, až po tajné prohlídce zjistili, že jsou v nich zadní vrátka dovolující vzdálené ovládání
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva 
    
    
    
  
      
      
      
    