Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Válka Spi(y)derů: vítězí otevřené Ferrari 488 nebo Lambo Huracán? (videa)
16.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Letošní IAA hostí premiéru hned dvou výkonných italských roadsterů. Jeden se pyšní hliníkovou střechou a turbem, druhý plátnem a atmosférickým motorem.
Na letošním autosalonu ve Frankfurtu se nám sešly hned dva špičkové italské roadstery. Jeden najdete na stánku Ferrari a druhé na stánku Lamborghini. Zde se samozřejmě představují v několika barevných provedeních, na oficiálních fotogaleriích jsme si ale obě novinky mohly prohlédnout ve světle modrém laku. Nejinak je tomu také na videích, které značky aktuálně pustily do světa. Logicky se tak vybízí příležitost k prvnímu srovnání.
Začneme střechou, která je v případě Ferrari hliníková a skládá se do krytu za sedadly během pouhých 14 sekund. Lamborghini v tomto ohledu potřebuje sekund sedmnáct, což je s ohledem na použité plátno vcelku překvapivé, nicméně dané divadlo zvládá i při rychlostech do 50 km/h. Se zadním oknem ale již můžete v obou případech operovat zcela nezávisle a kdykoliv.
Přesunout se můžeme k pohonnému ústrojí, kde na straně maranellské najdete přeplňovaný 3,9litrový osmiválec naladěný na 670 koní a 760 Nm. S tímto výkonem 488 Spider zvládá stovku za 3 sekundy a na dvoustovku se rozjede již za 8,7 sekundy. Mimo to dosáhne mety až 325 km/h, přičemž za těmito působivými daty stojí do nemalé míry i nízká hmotnost 1 370 kg.
Značka ze Sant'Agata Bolognese se pro změnu pyšní 5,2litrovým atmosférickým desetiválcem, který dává k dobru 610 koní a 560 Nm. Jeho hmotnost ovšem vůči kupé narostla o 120 kilogramů na 1 542 kg, pročež se na stovku rozjede „až“ za 3,4 sekundy. Dvoustovku pak zvládá za 10,2 sekundy, tedy o nemalých 15 desetin pomaleji než Ferrari. Maximálku ale již má shodnou.
Jak je tedy patrné, na body vyhrává především značka se Vzpínajícím koníkem ve znaku, zájem publika o oba vozy však dozajista bude obrovský, přičemž se dá očekávat, že žádný z klientů se nebude rozhodovat o tom, do jakého showroomu zamíří. Ve hře bude spíše favorizace té či oné značky nebo rovnou návštěva obou dealerství.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotek přímo z dějiště IAA.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
včeraBritové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
25.8.2025Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025
Nejčtenější články
Řešení, na které vsadilo tolik výrobců aut, nachází u lidí stále menší zastání, navíc po celém světě
28.7.2025Za docela obyčejné auto koupené za statisíce někdo rychle inkasoval 3,8 milionu Kč, a to s ním i jezdil
28.7.2025Diesely 10 let po svém predikovaném skonu dál vládnou bazarům. Ukazují, jak moc výrobci ztrácí kontakt s realitou
28.7.2025Audi dál doplácí na svou sázku na mrtvého koně, tlačení elektromobilů znamená stále menší prodeje i drastický propad zisků
29.7.2025Škoda přijde s dalším novým RS, nadšence chce oslovit přesně tím, co z duše nenávidí
29.7.2025
Živá témata na fóru
- Toyota Land Cruiser 250 || Nezastavitelná legenda 08.26. 23:02 - lukasak12
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.26. 22:52 - Eda
- Onboard videa 08.26. 21:56 - abgx1
- vyber prveho auta, univerzalne pouzitie 08.26. 20:55 - magalanes
- Policejní kontroly a měření 08.26. 20:27 - řidičBOB
- jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku? 08.26. 18:32 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 08.26. 14:53 - pavproch
- zvuk motoru 1.4 mpi a rachtání v převodovce 08.25. 20:49 - komat