Ferrari 488 Spider dá stovku za 3 sekundy, střechu složí za 14

Otevřená verze 488 GTB je venku. Dostala stejných 670 koní, hmotnost narostla o 50 kilo, lehčími změnami prošel také vzhled a aerodynamika.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ferrari 488 Spider dá stovku za 3 sekundy, střechu složí za 14

28.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Ferrari 488 Spider dá stovku za 3 sekundy, střechu složí za 14

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Otevřená verze 488 GTB je venku. Dostala stejných 670 koní, hmotnost narostla o 50 kilo, lehčími změnami prošel také vzhled a aerodynamika.

Na počátku dnešního dne se objevily zvěsti, že Ferrari hodlá odhalit ostrou verzi modelu F12. Tato spekulace se ovšem nakonec ukázala jako lichá, i když zcela zahálet nás italská automobilka za klávesnicí nenechala. Namísto dvanáctiválcové verze Speciale či GTO ovšem vyrukovala s otevřenou variantou osmiválcového modelu 488. Představit si tedy můžeme zcela nový Spider, který dorazil pouhých šest měsíců po kupé GTB a který je nejsilnějším roadsterem, jaký Ferrari pustilo do světa.

Jak asi všichni očekáváte, pod kapotou najdeme tentýž 3,9litrový přeplňovaný osmiválec, jaký pohání také model s pevnou střechou. Výkonem 670 koní v 8 000 otáčkách nový Spider vyrovnává limitované Ferrari SA Aperta, točivým momentem 760 Nm při 3 000 ot./min. ovšem dvanáctiválcový stroj překonává. Stovku přitom novinka pokoří za rovné 3 sekundy, na 200 km/h se pak rozjede za 8,7 s. Čtvrtmíli vůz zvládne za 10,55 sekundy, maximálně se pak rozjede na 325 km/h.

Ve srovnání s kupé tedy došlo k lehkému zhoršení jízdní dynamiky, zvláště při sprintu na dvoustovku a v rámci nejvyšší rychlosti. Důvodem je lehce zhoršená aerodynamika, na které se podílí dvoudílná hliníková střecha. Ta je oproti plátěné, jíž bylo vybaveno staré Ferrari F430 Spider, lehčí o 25 kilo, přičemž společně s výztuhami navyšuje celkovou suchou hmotnost novinky z 1 370 kg na 1 420 kilogramů. Pod specificky designovaný kryt se přitom skryje za 14 sekund.

Vyjma zakázkového krytu se Ferrari 488 Spider pyšní rovněž elektricky ovládaným skleněným zadním „větrolamem“, který lze nastavit ve třech pozicích. Stáhnout jej můžete i při nastavené střeše, aby si posádka naplno užila soundtrack přeplňovaného osmiválce. Mimo to lze počítat rovněž s aktivní aerodynamikou čelního nárazníku, zadním spoilerem navyšujícím přítlak či velkými bočními sacími otvory. Všechny tyto prvky však již byly beze změny převzaty z kupé.

Také řada mechanických či elektronických komponentů je sdílena oběma sourozenci. Máme tu tedy hliníkové šasí i panely karoserie, díky nimž disponuje Spider stejnou torzní tuhostí jako kupé 488 GTB. Nechybí ani druhá generace systému Side Slip Angle Control, která vám umožní kontrolovatelnou jízdu bokem, aktivní tlumiče či elektronický diferenciál E-Diff a technologie F1-Trac, s níž má vůz zvládat o 12 % rychlejší výjezdy ze zatáček než předchozí Ferrari 458 Spider.

Dodat pak již můžeme pouze tolik, že spotřeba přeplňovaného modelu osazeného 20palcovými litými koly s pneumatikami o rozměru 245/35 vpředu a 305/30 vzadu byla vypočítána na 11,4 l/100 km. Živé představení nového Ferrari 488 Spider je naplánováno na zářijový autosalon ve Frankfurtu, do prodeje pak italský kabriolet zamíří před začátkem příštího léta. Ceny jsou zatím neznámé, oproti kupé ale dozajista narostou.

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.


Ferrari 488 Spider dá stovku za 3 sekundy, střechu složí za 14 - 1 - Ferrari 488 Spider prvni sada 01Ferrari 488 Spider dá stovku za 3 sekundy, střechu složí za 14 - 2 - Ferrari 488 Spider prvni sada 02Ferrari 488 Spider dá stovku za 3 sekundy, střechu složí za 14 - 3 - Ferrari 488 Spider prvni sada 03Ferrari 488 Spider dá stovku za 3 sekundy, střechu složí za 14 - 4 - Ferrari 488 Spider prvni sada 04Ferrari 488 Spider dá stovku za 3 sekundy, střechu složí za 14 - 5 - Ferrari 488 Spider prvni sada 05Ferrari 488 Spider dá stovku za 3 sekundy, střechu složí za 14 - 6 - Ferrari 488 Spider prvni sada 06Ferrari 488 Spider dá stovku za 3 sekundy, střechu složí za 14 - 7 - Ferrari 488 Spider prvni sada 07Ferrari 488 Spider dá stovku za 3 sekundy, střechu složí za 14 - 8 - Ferrari 488 Spider prvni sada 08Ferrari 488 Spider dá stovku za 3 sekundy, střechu složí za 14 - 9 - Ferrari 488 Spider prvni sada 09Ferrari 488 Spider dá stovku za 3 sekundy, střechu složí za 14 - 10 - Ferrari 488 Spider prvni sada 10Ferrari 488 Spider dá stovku za 3 sekundy, střechu složí za 14 - 11 - Ferrari 488 Spider prvni sada 11Ferrari 488 Spider dá stovku za 3 sekundy, střechu složí za 14 - 12 - Ferrari 488 Spider prvni sada 12
Ferrari 488 Spider dostalo do vínku stejných 670 koní jako kupé GTB. Díky nárůstu hmotnosti o pouhých 50 kilo se navíc zvládne rozjet na stovku za identické 3 sekundy

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.