Ferrari SA Aperta: 599 roadster je konečně venku

O otevřené verzi 599 GTB si švitořili vrabci na střeše maranellské fabriky Ferrari už dlouho. Nyní je konečně realitou, automobilka přiveze do Paříže vůz s názvem SA Aperta, který značí právě „otevřenou” 599.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ferrari SA Aperta: 599 roadster je konečně venku

25.9.2010 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Ferrari SA Aperta: 599 roadster je konečně venku

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

O otevřené verzi 599 GTB si švitořili vrabci na střeše maranellské fabriky Ferrari už dlouho. Nyní je konečně realitou, automobilka přiveze do Paříže vůz s názvem SA Aperta, který značí právě „otevřenou” 599.

Model SA Aperta byl postaven při příležitosti 80. výročí založení karosárny Pininfarina a právě ve jménech jejích zakladatelů můžeme najít klíč k označení SA. Jsou to první písmena jmen Sergio a Andrea, právě tak se oba zakladatelé dnes věhlasné firmy jmenovali. Pokud vám vrtá hlavou i označení Aperta, pak jste při hodinách italštini zjevně nedávali pozor, v tomto jazyce značí „otevřený”.

Novinka rozhodně není obyčejným roadsterem. Vyznačuje se delším a více skloněným čelním sklem a zvláštním ztvárněním zadních partií, které jakoby navazují na linii vrchní části obou předních sedadel. Dynamičtější vzhled pak podtrhuje menší světlá výška. Bez zajímavosti není, že prakticky stejné řešení používá nové Porsche 911 Speedster, které bylo představeno teprve před pár dny.

Pokud se ptáte, čím se dá chybějící střecha nahradit za deště, je odpověď opět podobná jako u 911 - lidsky řečeno kusem hadru. Na dlouhé vyjížďky v dešti se SA Aperta rozhodně nehodí, samo Ferrari říká, že natahovací střechu je dobré použít jen když bude počasí mimořádně špatné. Tím automobilka naznačuje, že se s vývojem skutečně funkční natahovací střechy přliš neobtěžovala a vůz je radno používat pouze když bude venku hezky.

Pochopitelně, aby Aperta držela i bez střechy pohromadě, byly její spodní partie řádně vyztuženy. Podle slov Ferrari tím byla zachována pevnost kupé při zanedbatelném zvýšení hmotnosti. Přeloženo z reklamštiny: karoserie se o něco více kroutí a bude znatelně těžší. Přesné specifikace ale zatím nemáme a z technických dat víme jen tolik, že pod kapotou najdeme „standardní” dvanáctiválec o výkonu 670 koní.

Pokud vás vůz zaujal, máme pro vás dvě zprávy, obě jsou špatné. Ta první zní, že vozu bude vyrobecno jen 80 kusů. A pokud už sprintujete ke „kulaťáku”, pak vězte i tu druhou - celá omezená edice je již nyní vyprodána.

Nad zakázaným ovocem si budeme moci povzdychnout poprvé v Paříži, kde se snad dozvíme i podrobnější specifikace.


Ferrari SA Aperta: 599 roadster je konečně venku - 1 - Ferrari SA Aperta 599 Roadster 01Ferrari SA Aperta: 599 roadster je konečně venku - 2 - Ferrari SA Aperta 599 Roadster 02Ferrari SA Aperta: 599 roadster je konečně venku - 3 - Ferrari SA Aperta 599 Roadster 03Ferrari SA Aperta: 599 roadster je konečně venku - 4 - Ferrari SA Aperta 599 Roadster 04Ferrari SA Aperta: 599 roadster je konečně venku - 5 - Ferrari SA Aperta 599 Roadster 05Ferrari SA Aperta: 599 roadster je konečně venku - 6 - Ferrari SA Aperta 599 Roadster 06Ferrari SA Aperta: 599 roadster je konečně venku - 7 - Ferrari SA Aperta 599 Roadster 07

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.