Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari SA Aperta: 599 roadster je konečně venku
25.9.2010 | Petr Miler | Přidat příspěvek
O otevřené verzi 599 GTB si švitořili vrabci na střeše maranellské fabriky Ferrari už dlouho. Nyní je konečně realitou, automobilka přiveze do Paříže vůz s názvem SA Aperta, který značí právě „otevřenou” 599.
Model SA Aperta byl postaven při příležitosti 80. výročí založení karosárny Pininfarina a právě ve jménech jejích zakladatelů můžeme najít klíč k označení SA. Jsou to první písmena jmen Sergio a Andrea, právě tak se oba zakladatelé dnes věhlasné firmy jmenovali. Pokud vám vrtá hlavou i označení Aperta, pak jste při hodinách italštini zjevně nedávali pozor, v tomto jazyce značí „otevřený”.
Novinka rozhodně není obyčejným roadsterem. Vyznačuje se delším a více skloněným čelním sklem a zvláštním ztvárněním zadních partií, které jakoby navazují na linii vrchní části obou předních sedadel. Dynamičtější vzhled pak podtrhuje menší světlá výška. Bez zajímavosti není, že prakticky stejné řešení používá nové Porsche 911 Speedster, které bylo představeno teprve před pár dny.
Pokud se ptáte, čím se dá chybějící střecha nahradit za deště, je odpověď opět podobná jako u 911 - lidsky řečeno kusem hadru. Na dlouhé vyjížďky v dešti se SA Aperta rozhodně nehodí, samo Ferrari říká, že natahovací střechu je dobré použít jen když bude počasí mimořádně špatné. Tím automobilka naznačuje, že se s vývojem skutečně funkční natahovací střechy přliš neobtěžovala a vůz je radno používat pouze když bude venku hezky.
Pochopitelně, aby Aperta držela i bez střechy pohromadě, byly její spodní partie řádně vyztuženy. Podle slov Ferrari tím byla zachována pevnost kupé při zanedbatelném zvýšení hmotnosti. Přeloženo z reklamštiny: karoserie se o něco více kroutí a bude znatelně těžší. Přesné specifikace ale zatím nemáme a z technických dat víme jen tolik, že pod kapotou najdeme „standardní” dvanáctiválec o výkonu 670 koní.
Pokud vás vůz zaujal, máme pro vás dvě zprávy, obě jsou špatné. Ta první zní, že vozu bude vyrobecno jen 80 kusů. A pokud už sprintujete ke „kulaťáku”, pak vězte i tu druhou - celá omezená edice je již nyní vyprodána.
Nad zakázaným ovocem si budeme moci povzdychnout poprvé v Paříži, kde se snad dozvíme i podrobnější specifikace.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024 - Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva