Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen Amarok Canyon: pro expedice za divokou vodou (+ živé foto)
6.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Divize užitkových vozů koncernu Volkswagen představila v Ženevě poněkud drsnější koncept pickupu Amarok primárně určený pro kajakáře.
Automobilka Volkswagen nemá ve zvyku opomínat na tak významném autosalonu jako je ten v Ženevě žádnou ze svých modelových řad, a tak vedle drobných vylepšení, nových motorizací a karosářských variant nebo novinek a konceptů nezapomněla ani na svého zástupce v segmentu užitkových vozů.
VW Amarok Canyon není žádný drsný stroj s mohutným motorem a ohromujícím výkonem, ani extrémní stavba do nejnevlídnějších oblastí planety. Vlastně připomíná sériový vůz s nadstandardní specializovanou výbavou pro jasně definovanou skupinu sportovců, kteří si potrpí na trochu stylu.
Canyon dostal speciální třívrstvý oranžový lak s třpytivými metalickými částicemi Baladi Orange, tmavě zbarvené kryty zadních světel, dodatečné panely ochrany podvozku, světelnou rampu na rámu korby a o 40 milimetrů zvýšený podvozek, který v kombinaci s většími terénními pneumatikami o rozměru 275/65 R18 zvedají automobil o 85 milimetrů. Nová kola se postarala o nezbytné rozšíření lemů blatníků o 35 milimetrů. Aby vůz ulehčil nastupování do zvýšené kabiny, cestující mají k dispozici elektrohydraulicky ovládané nástupní rampy.
Že koncept není tak docela konceptem potvrzuje také dieselový motor 2,0 BiTDI s dvojicí turbodmychadel. V běžném Amaroku je sice naladěn na 163 koní a zde jich má rovných 180 (plus 400 newtonmetrů k tomu), ale v této verzi je běžné dostupný třeba v Multivanu. Naopak interiér byl vylepšen dvoubarevným koženým čalouněním a doplňkovými budíky monitorujícími podélné i boční náklony. Pro zmiňované vyznavače jízdy na divoké vodě se pak na korbě našlo místo pro dva karbonové kajaky.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012


















Amarok pro kajakáře in natura









Amarok Canyon má o 40 mm zvýšený podvozek a dalších 45 mm přidávají větší 18" kola
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 2 hodinami
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? včera 09:13
 - Hakim Danish místo Yamanaky včera 08:40
 - Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
 - Kdo je Mattia Rato? 2.11.2025
 - Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky 2.11.2025
 
Nejčtenější články
 Věrnost zákazníků automobilovým značkám dál klesá, je to hlavně chyba automobilek samotných
6.10.2025
 Němci varují před čínským obutím nového VW Tiguan, dostává ho z továrny. Dealer musel stesky nad ním smazat
6.10.2025
 Naše auta vydrží totéž co Toyoty, říká šéf automobilky, která letos už 110krát svolala defektní vozy do servisů
6.10.2025
 Další elektrický Mercedes potichu skončil bez nástupce jako propadák. I třídu G si u nás letos koupilo o 200 lidí víc
7.10.2025
 Někdo na víc jak 30 let zavřel do garáže nejeté auto za statisíce, teď se prodá za miliony
7.10.2025
Živá témata na fóru
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
 - Policejní kontroly a měření 11.04. 07:07 - řidičBOB
 - Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
 - IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
 - Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
 - Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
 - BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
 - Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
 
    
    
    
  
      
      
      
    