Volkswagen Cross Coupe: pro Evropu jako diesel-hybrid s nereálnou spotřebou

(+ živé foto) VW chce na starém kontinentu předvést koncept Cross Coupe jako něco nového. I proto jej obdařil jinou pohonnou jednotkou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Volkswagen Cross Coupe: pro Evropu jako diesel-hybrid s nereálnou spotřebou

4.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Volkswagen Cross Coupe: pro Evropu jako diesel-hybrid s nereálnou spotřebou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) VW chce na starém kontinentu předvést koncept Cross Coupe jako něco nového. I proto jej obdařil jinou pohonnou jednotkou.

Pokud jste loni na podzim alespoň trochu sledovali dění v světě čtyř kol, nemohlo vám uniknout tokijské odhalení Volkswagenu Cross Coupe. Nazvali jsme jej „lidovou X6” a opravdu je předobrazem menšího, levnějšího, ale jinak velmi podobně střiženého vozu, jakým je dnes iks-šestka od BMW.

Vůz si v mezičase odbyl i svou evropskou premiéru na boloňském autosalonu, na tom ženevském by s ním ale Volkswagen rád zazářil znovu A tak mu dopřál nové pohonné jednotky, která sází na vznětový motor místo zážehového, přesto nabízí ještě více výkonu a dynamiky a ještě méně reálnou papírovou spotřebu paliva. Tak se na to podívejme.

Rozebírat znovu vzhled vozu je zbytečné. Je totiž úplné stejný, Cross Coupe se akorát (snad i z úcty ke švýcarské zástavě) dočkalo nového laku karoserie. interiér je zcela totožný a i když přiložené snímky vypadají trochu jinak než ty dřívější, jsou jen počítačově upravené.

Jediná podstatná změna se tak odehrála pod kapotou. Místo benzinového turba 1,4 TSI se tam objevuje naftový motor 2,0 TDI s výkonem nejvýše 140 kW (190 koní) a maximem točivého momentu 400 Nm. Možná jde též o předobraz nového dvoulitrového „tédéíčka”, ale to nyní neřešme. Nevlastnímu děcku Rudolfa D. totiž i v tomto případě pomáhají dva elektromotory - jeden pro přední osu s výkonem 40 kW (54 koní) a druhý pro tu zadní s 85 kW (115 koní).

Celkový výkon hybridní soustavy ale v tomto případě činí až 224 kW (305 koní), s nimiž i přes masivní hmotnost 1 858 kg zrychlí na stovku za 6,5 sekundu a dosáhne maximální rychlost až 220 km/h. K potrhání je informace o kombinované spotřebě ve výši 1,8 litru nafty na 100 km. Jde s ohledem na hmotnost a velikost vozu o ještě větší vtip než v případě Opelu Ampera s normovaným apetitem 1,2 litru benzinu na 100 km, který mohl vzniknout jen díky tomu, že vůz je dobíjecím hybridem. Má totiž akumulátory o kapacitě 9,8 kWh umístěné ve středovém tunelu, jejichž dobití jinými zdroji energie se do spotřeby jaksi nepočítá.

Korunu všemu nasadil německý Auto Motor und Sport, který ve svém článku vypočítává, že se 55 litry nafty v nádrži tak vůz ujede 1 287 km na jedno natankování. Ano, ale jen pokud se po každých 100 kilometrech zastavíte na pár hodin u nabíječky...

Z reálných údajů ještě dodejme, že s plně nabitými „baterkami” Cross Coupe ujede až 45 kilometrů bez pomoci spalovacího motoru, výlučně na elektrický pohon pak (po jistě kratší dobu) může uhánět až 120 km/h. Aby vůz využil možností třech motorů, disponuje jízdními režimy City (úsporný), Sport (dynamický), Offroad (s permanentním použitím pohonu obou os), E-Mode (využije pouze elektromotorů) a Laden (zaměstná pouze motor TDI a dobije akumulátory).

V Ženevě se Cross Coupe si opět ukáže jen jako studie, jeho budoucí výroba ale již byla potvrzena, a tak je spíše než o projev zkoumání vřelosti přijetí vozu místní klientelou přípravou na to, co nás čeká a nemine. Navíc se už dříve spekulovalo o příchodu otevřené verze Cross Cabriolet, která by se po představení Range Roveru Evoque Cabrio mohla stát realitou velmi snadno. Více v Ženevě.

Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012


Volkswagen Cross Coupe: pro Evropu jako diesel-hybrid s nereálnou spotřebou - 1 - VW Cross Coupe TDI zive 01Volkswagen Cross Coupe: pro Evropu jako diesel-hybrid s nereálnou spotřebou - 2 - VW Cross Coupe TDI zive 02Volkswagen Cross Coupe: pro Evropu jako diesel-hybrid s nereálnou spotřebou - 3 - VW Cross Coupe TDI zive 03Volkswagen Cross Coupe: pro Evropu jako diesel-hybrid s nereálnou spotřebou - 4 - VW Cross Coupe TDI zive 04Volkswagen Cross Coupe: pro Evropu jako diesel-hybrid s nereálnou spotřebou - 5 - VW Cross Coupe TDI zive 05Volkswagen Cross Coupe: pro Evropu jako diesel-hybrid s nereálnou spotřebou - 6 - VW Cross Coupe TDI zive 06Volkswagen Cross Coupe: pro Evropu jako diesel-hybrid s nereálnou spotřebou - 7 - VW Cross Coupe TDI zive 07Volkswagen Cross Coupe: pro Evropu jako diesel-hybrid s nereálnou spotřebou - 8 - VW Cross Coupe TDI zive 08Volkswagen Cross Coupe: pro Evropu jako diesel-hybrid s nereálnou spotřebou - 9 - VW Cross Coupe TDI zive 09Volkswagen Cross Coupe: pro Evropu jako diesel-hybrid s nereálnou spotřebou - 10 - VW Cross Coupe TDI zive 10Volkswagen Cross Coupe: pro Evropu jako diesel-hybrid s nereálnou spotřebou - 11 - VW Cross Coupe TDI zive 11
Volkswagen Cross Coupe v červené naživo v Ženevě

Volkswagen Cross Coupe: pro Evropu jako diesel-hybrid s nereálnou spotřebou - 12 - Volkswagen Cross Coupe Concept TDI 01Volkswagen Cross Coupe: pro Evropu jako diesel-hybrid s nereálnou spotřebou - 13 - Volkswagen Cross Coupe Concept TDI 02Volkswagen Cross Coupe: pro Evropu jako diesel-hybrid s nereálnou spotřebou - 14 - Volkswagen Cross Coupe Concept TDI 03Volkswagen Cross Coupe: pro Evropu jako diesel-hybrid s nereálnou spotřebou - 15 - Volkswagen Cross Coupe Concept TDI 04Volkswagen Cross Coupe: pro Evropu jako diesel-hybrid s nereálnou spotřebou - 16 - Volkswagen Cross Coupe Concept TDI 05Volkswagen Cross Coupe: pro Evropu jako diesel-hybrid s nereálnou spotřebou - 17 - Volkswagen Cross Coupe Concept TDI 06Volkswagen Cross Coupe: pro Evropu jako diesel-hybrid s nereálnou spotřebou - 18 - Volkswagen Cross Coupe Concept TDI 07
VW Cross Coupe dostal pro představení v Ženevě nový lak i pohon

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.