Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen navyšuje výrobu Golfu VII, je to ale opravdu znak úspěchu?
25.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Golf je již pátý rok za sebou nejprodávanějším modelem Evropy. Každoročně však celková čísla klesají a ani ta nejnovější nevypadají až tak skvěle.
Na první pohled by poslední zpráva koncernu Volkswagen mohla vypadat jako potvrzení úspěchu sedmé generace modelu Golf. S rostoucí poptávkou na evropských trzích, z nichž přišlo od zahájení prodeje přes 100 000 závazných objednávek, přidává automobilka ve své továrně ve Wolfsburgu třetí sobotní směnu. Tedy alespoň v rámci prvního letošního čtvrtletí, přičemž kapacita by měla být navýšena přibližně o 2 000 vozů.
Již toto číslo naznačuje, že o extrémní nárůst nejde, ale to nutně nic neznamená. Pokud si ale dáme zmíněné do kontextu s několika dalšími údaji, pak je otázkou, jestli Volkswagen vůbec má k oslavám nějaký důvod. Daleko do historie přitom zacházet nemusíme, hodně naznačí už pohled do nedávné historie.
Za rok 2011 totiž Volkswagen prodal 487 547 exemplářů šesté generace Golfu. To je úctyhodné číslo, ve srovnání s předchozí statistikou se však jedná o pokles o 1,6 %. Tento propad navíc pokračoval i loni, neboť modelu VW Golf bylo prodáno pouze 431 742 kusů. Tedy o podstatných 50 tisíc kusů alias 11,5 procenta méně.
Na této cifře se podílela hlavně dosluhující šestá generace, a tak se nemůžeme divit klesajícímu zájmu, ale je na tom ta sedmá lépe? Však 100 tisíc objednávek za skoro čtyři měsíce nenaznačuje nějaký drtivý zájem (řekněme, že jde o něco přes 25 tisíc aut měsíčně) a pokud se podíváte na prosincové statistiky evropských prodejů, není na tom Golf tak dobře, jako obvykle - naopak se musí obávat konkurence francouzských mini.
Samozřejmě, po pár měsících prodejů nelze konstatovat žádné jednoznačné závěry, ale kdy jindy by si horká novinka měla vést skvěle? Je tak docela dobře možné, že Volkswagen sice navyšuje výrobu, ale neznamená to nic víc, než že čekal ještě menší zájem, nikoli to, že aktuální je ohromující. Čas ale teprve ukáže, jaká je pravda - minimálně loňské prodejní výsledky Golfu by letos nová „sedmička” měla jednoznačně překonat.



VW Golf VII se prodává o trochu lépe než automobilka čekala, to ale neznamená, že jsou prodeje úžasně vysoké...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Číňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
včeraVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
včeraČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva