Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volvo licencovalo své technologie čínskému Geely, co jiného mu asi zbývalo
14.12.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Čínská „matka“ si od Volva vybírá své „dividendy“. Švédové koncernu Geely postoupí licenci na platformu a několik dalších komponentů.
V roce 2010 se švédská automobilka Volvo stala součástí čínského koncernu Geely Automobile Holdings. Co všechno odprodej znamenal pro relativně malou severskou značku, se patrně dozvíme, až když začnou mluvit její bývalí zaměstnanci, navenek se nicméně zdá, že Volvo má svou kýženou autonomii, vyvíjí, co potřebuje a investor je schopen k tomu dodat prostředky.
Těch má čínská strana jistě dost. Jak jsme podrobněji popsali v materiálu věnovanému tamnímu plagiátorství a vykrádání duševního vlastnictví, Geely patřilo a jistě stále patří v tomto směru ke špičce a Volvo asi nekupovalo se zcela čestnými úmyly. Jeho poslední produkty prodávané pod značkami Emgrand, Gleagle, Englon a Geely sice začínají nabírat poněkud originálnější podobu, tím se ale nenechte zmást, kopírovat se dají i technologie či součástky a Čína v tomto směru jistě nepoleví.
Výhoda Geely spočívá hlavně v tom, že poté, co postavila své podnikání na naprosto otevřeném kradení cizích nápadů, je dnes v pozici, kdy mohla nákupem Volva část svých bývalých pofiderních praktik zlegalizovat a pokračuje v tom neustále. Agentura Reuters před pár dny informovala o podepsání několika „dohod o technologické spolupráci“ mezi Volvem a Geely. Za vznešeně znějící spoluprací se neskrývá nic jiného, než postoupení některých licencí čínskému partnerovi. Konkrétně se jedná o platformu pro vozy střední třídy, blíže neupřesněné bezpečnostní technologie a systém kontroly kvality vzduchu v kabině.
Volvo, přestože jistě nemá na výběr, za to dostane příležitost ve větší míře proniknout na čínský trh s kompletní podporou mateřského koncernu, což může být pro Švédy v jistém smyslu i výhodné. Firma se totiž potýká s citelným oslabením pozic v Evropě a Severní Americe. Snadné to ale mít nebude.
Geely se o platformu a technologie Volva zajímá především proto, aby mohlo s jejich pomocí na domácím trhu rozjet produkci nové luxusní značky. Přestože se zdá být tamní obchodní prostor bezedný, ani čínský zákazník není tak hloupý, aby kupoval produkt s cizí značkou, když může dostat tu samou techniku poněkud levněji, tím spíš, když Volvo nemá v Číně zdaleka takové jméno jako třeba Audi, BMW či Mercedes.
Odsuzovat Číňany za to, že nakládají s vlastním majetkem podle svého uvážení, by jistě byla omezenost. Morálnost takového postupu ale zpochybnitelná je, když je zřejmé, jakým způsobem k prostředkům na nákup Volva přišli. Bohužel na to si už za pár let vzpomene jen málokdo - jak jsme zmínili už dříve, je to takový čínský automobilový sen. Cesta, jak se na výsluní doslova prokrást a přitom nakonec zůstat z právního hlediska bez poksvrny...














Čínská strana od své švédské dcery nejmodernější technologie zatím nepotřebuje
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
včera
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Indian Sport Scout RT 2026: s uzamykatelnými kufry 11:10
- Marcel Schroetter pojede IDM Superbike 10:00
- Brno skončilo v Top-5 včera 18:24
- Xavi Fores je jako tester spokojený včera 14:27
- Akira Yanagawa je stále aktivní včera 11:45
Nejnovější články
Je smutné, když dnes i sportovní Hondy dělají „zelené mozky”, firma přiznala další nepochopitelné selhání
před 2 hodinami
Jaguar potichu dál vyrábí a prodává spalovací auta, dokonce je teď se slevami až 52 procent nabízí za ceny levných škodovek
před 3 hodinami
Muž si k 21. narozeninám koupil auto a „zapomněl” s ním jezdit, teď se prodalo za 56násobek jeho původní ceny
před 5 hodinami
Nový Mercedes GLC v úplném základu je předražená bída vážící přes 2,5 tuny, kdo má toto kupovat?
před 6 hodinami
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
