Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Amarok V6 TDI vs. Golf GTD? Výsledek bratrovražedného sprintu překvapí
5.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
VW Amarok i přes příchod šestiválce neplatí zrovna za sprinterské náčiní. Vrcholný dieselový Golf by si tak s ním měl snadno poradit, jenže realita je jiná.
Během závodů na čtvrtmíli se často potkají různí zajímaví soupeři. Nemusí jít přitom jen o profesionální klání monster s tisíci koňmi pod kapotou, někdy stačí klání dvou vcelku obyčejných sériových aut. K jednomu takovému došlo v Jižní Africe, kde tamní Car Magazine proti sobě postavil Volkswageny Golf GTD a Amarok. V obou případech tedy šlo o dieselová auta, ovšem osazené odlišným agregátem a cílící na zcela jinou klientelu.
Než se přitom dostaneme k výsledkům, jen zmíníme, že hatchback dorazil ozbrojen dvoulitrovým turbodieselem, jenž posílá na přední kola 184 koní. Pick-up vůči tomu pohání třílitrový šestiválec TDI, který generuje 224 koní a 550 Nm. To není zase takový rozdíl, uvážíme-li mnohem vyšší hmotnost a horší aerodynamiku Amaroku. Jenže také je tu jeho pohon všech čtyř kol a osmistupňový automat.
Dopředu určit vítěze je těžké, tak nějak z podstaty věci by ale člověk sázel spíše na Golf. Jenže tento sprint má zcela jednoznačného vítěze v podobě Amaroku, který je v cíli o 0,7 sekundy rychleji. A není to jen pohonem 4x4, Golf mu nestačí po celý sprint a jen v závěru dosáhne nepatrně vyšší maximální rychlosti (144,05 km/h versus 142,1 km/h).
To je však podružná disciplína, králem je pick-up. Amarok je opravdu rychlejší celou dobu, ať už se vezme do úvahy zrychlení na dvacet, čtyřicet či sto kilometrů v hodině, stále je o zhruba sedm desetin rychlejší, při dosažení tempa 120 km/h má dokonce sekundový náskok. Překvapivé, tento pick-up opravdu není pomalý...













Pokud při sprintu sázíte VW Golf GTD místo na pick-up Amarok, překvapivě prohrajete
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Číňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
včeraVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
včeraČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva