Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Amarok V6 TDI vs. Golf GTD? Výsledek bratrovražedného sprintu překvapí
5.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
VW Amarok i přes příchod šestiválce neplatí zrovna za sprinterské náčiní. Vrcholný dieselový Golf by si tak s ním měl snadno poradit, jenže realita je jiná.
Během závodů na čtvrtmíli se často potkají různí zajímaví soupeři. Nemusí jít přitom jen o profesionální klání monster s tisíci koňmi pod kapotou, někdy stačí klání dvou vcelku obyčejných sériových aut. K jednomu takovému došlo v Jižní Africe, kde tamní Car Magazine proti sobě postavil Volkswageny Golf GTD a Amarok. V obou případech tedy šlo o dieselová auta, ovšem osazené odlišným agregátem a cílící na zcela jinou klientelu.
Než se přitom dostaneme k výsledkům, jen zmíníme, že hatchback dorazil ozbrojen dvoulitrovým turbodieselem, jenž posílá na přední kola 184 koní. Pick-up vůči tomu pohání třílitrový šestiválec TDI, který generuje 224 koní a 550 Nm. To není zase takový rozdíl, uvážíme-li mnohem vyšší hmotnost a horší aerodynamiku Amaroku. Jenže také je tu jeho pohon všech čtyř kol a osmistupňový automat.
Dopředu určit vítěze je těžké, tak nějak z podstaty věci by ale člověk sázel spíše na Golf. Jenže tento sprint má zcela jednoznačného vítěze v podobě Amaroku, který je v cíli o 0,7 sekundy rychleji. A není to jen pohonem 4x4, Golf mu nestačí po celý sprint a jen v závěru dosáhne nepatrně vyšší maximální rychlosti (144,05 km/h versus 142,1 km/h).
To je však podružná disciplína, králem je pick-up. Amarok je opravdu rychlejší celou dobu, ať už se vezme do úvahy zrychlení na dvacet, čtyřicet či sto kilometrů v hodině, stále je o zhruba sedm desetin rychlejší, při dosažení tempa 120 km/h má dokonce sekundový náskok. Překvapivé, tento pick-up opravdu není pomalý...













Pokud při sprintu sázíte VW Golf GTD místo na pick-up Amarok, překvapivě prohrajete
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Přelomový Jaguar nachytali při testech, jak si hraje ne něco, čím není, bude to jen další hřebíček do jeho rakve
dnesUnikla podoba nástupce Audi TT a R8 v jednom, je to ještě o hodně větší tragédie, než jsme doufali
včeraZapomeňte na Škodu Octavia RS Combi, nejlepší rychlé auto na prázdninové výlety je teď tohle
31.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Majitel elektromobilu od nové automobilky pravidelně zažívá noční můry, ze spirály selhání auta i servisu nedokáže uniknout
před 6 hodinamiDalší tradiční evropský dodavatel automobilek skončil a odevzdává se Číňanům. „Už se tady nedá nic vydělat,” říká šéf
před 8 hodinamiBMW dál nesází vše na jednu kartu, do tří let začne svá auta osazovat neobvyklým typem pohonu
před 9 hodinamiRusové ukázali nový všudychod jako z dob SSSR. Stroj zvaný Hvězda nezastaví nic, ujede až 1 000 km v kuse klidně i bažinami
před 11 hodinamiKombíky Volva končí bez nástupce, tento je další v řadě. Z klasických aut značky zbývá jen poslední mohykán
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva