Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Beetle 2011 se dočkal úpravy ve stylu Porsche 911 GT3 RS
11.6.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Čerstvě představenou novou generaci Volkswagenu Beetle stihla vstkutku pozoruhodná úprava ve stylu neojstřejších Porsche. Seznamte se s Broukem RS.
Ti, kteří nemají v oblibě Porsche 911, říkají tomuto vozu pohrdavě „vytuněný Brouk”. Na první pohled vám takové označení nemusí dávat smysl, ale pokud se nad celou věcí zamyslíte, musíte chtě nechtě dojít k závěru, že má něco do sebe. Devětsetjedenáctka má dodnes totožnou koncepci, která byla vlastní původnímu Volkswagenu Brouk (motor za zadní nápravou a pohon zadních kol) a ostatně i vzhled Porsche má blízko ke stavu, kdy byste Brouka „natáhli na skřipec”. A to všechno samozřejmě není náhody, oba vozy má na svědomí stejný konstruktér.
Nová generace Volkswagenu Beetle se ještě ani pořádně neprodává, nadšenci z VWvortex ale dostali jeden předprodukční kousek „na hraní” přímo od automobilky. A nenapadlo je nic jiného, než upravit novou generaci Brouka právě ve stylu Porsche.
Na světě je tak VW Beetle RS Stage 1, který je upraven především po vzhledové stránce. Nejviditelnější změnou je osazení vozu 20" koly z lehkých slitin oděných do oranžového laku. Ve stejné barvě jsou vyvedeny na spodním okraji dveří, jejichž grafika odpovídá té používané na Porsche 911 GT3 RS a vizuální proměnu uzavírá nahrazení chromovaných prvků černě lakovanými. Co nevidět se navíc na zádi vozu objeví křídlo opět ve stylu jednoho z nejryzejších Porsche.
Po funkční stránce stojí za zmínku jen brzdy Brembo s 14" vrtanými kotouči na přední ose, do kterých se zakusují čtyřpístkové třmeny a pneumatiky Continentaly ExtremeContact DW s rozměry 245/35 ZR20.
Pánové z „vortexu” mají v plánu v úpravách pokračovat a krom zmíněného zadního křídla má dojít i na výrazné posílení motoru díky použití většího turba a nové výfukové soustavy, po stránce přenosu výkonu na silnici má Beetle RS dostat i samosvorný diferenciál.
Otázkou tedy zůstává jen to, jak se vám takový skutečně „vytuněný Brouk” líbí? Za nás bychom řekli, že jde o docela atraktivní dílo, k Porsche mu ale přece jen ještě něco schází...










VW Beetle 2011 RS Stage 1
Zdroj: VWvortex
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
před 11 hodinamiNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025
Nejčtenější články
Je vymalováno, britský Opel vyrobil poslední auto a zavřel továrnu. Místní pláčou, fungovala 120 let
6.4.2025Kie došla kuráž, po tristním přijetí nejošklivějšího auta posledních let zoufale říká: Tak si s tím aspoň sjeďte, než nás pošlete do háje
6.4.2025K mání je průkopník luxusních německých stíhačů, „podpultový” Mercedes S od AMG mohlo mít jen 70 vyvolených
7.4.2025Lada začala prodávat první sportovní Nivu v historii, za malé peníze toho nabízí opravdu hodně
7.4.2025Studie ukázala, že na elektromobilech dnes vydělávají pouhé čtyři automobilky. A i to je optimistický pohled na věc
7.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva