Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Golf R 400 natočen při nakládání do kamionu, jeho 400 koní zní hrozivě
6.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Výrobě hatchbacku, který stovku zvládá za 3,9 s, brání pouze automatická převodovka. Také kvůli zvuku ovšem doufáme, že jí Volkswagen stvoří.
Minulý týden se u rakouského Vrbského jezera odehrála tuningová show GTI, na které koncern VW Group představil své nejnovější koncepty. Mezi nimi nechyběl třeba Volkswagen GTI Roadster, Seat Ibiza Cupster či taková Škoda CitiJet. Jen úplnými novinkami však Wörthersee nežilo, na již 33. ročník totiž dorazily také trochu starší studie německé automobilky. Kupříkladu Golf R 400, jež si svou premiéru odbyl v dubnu na autosalonu v Pekingu.
O příchodu produkční verze zde ovšem prozatím mluvit nebudeme, i když k té by Golf poháněný přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 400 koní neměl mít daleko. Volkswagen ovšem musí nejprve připravit automatickou převodovku, která by byla schopná přenést na všechna čtyři kola jeho točivý moment 450 Nm - manuál už má. Jelikož ale nová generace Passatu dostane do vínku až 500 Nm, je dost možné, že i pod kapotou Golfu bude použito stejné DSG. Přestože primárně má sloužit dvoulitrovému dieselu.
Tato informace však rovněž není úplně tou nejčerstvější novinkou, stejně jako technické parametry, jež počítají s hmotností 1 420 kg, akcelerací z klidu na stovku za pouhých 3,9 sekundy a nejvyšší rychlostí 280 km/h. Místo toho se dnes zaměříme na zvuk, jaký motor EA888 a s ním spojené výfukové ústrojí vydávají. Jistou nápovědu nám přitom i v tomto ohledu poskytl pekingský autosalon, během slavnostního představení však daný jekot narušoval hudební doprovod či snížená akustika.
Při nakládání vozu po zmiňovaném tuningovém srazu se však již dvě koncovky mohly rozezpívat naplno. Nyní tak musíme přiznat, že za představení sériové verze se stoprocentně přimlouváme. Golf R 400 totiž zní opravdu hrozivě, přestože se motor víceméně jen převaluje v nízkých otáčkách. V těch vyšších tak musí propuknout opravdové peklo, které bude dozajista slyšet na kilometry daleko. Tak snad to s tou převodovkou klapne, i když nám by stačil manuál, který natočený koncept ve svých útrobách má...
Zdroj: Facebook viennasupercars
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nejčtenější články
Tak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
10.4.2025S Alfou Romeo a Maserati je to nahnuté, Stellantis už si najal agenturu, která má určit jejich osud
10.4.2025Majiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
10.4.2025Jezdi 130, posílíš mír! Němci padli tak hluboko, že rychlostní limit na dálnici berou jako formu boje proti Rusku
11.4.2025Dlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
11.4.2025
Živá témata na fóru
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.10. 07:08 - Brus
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.09. 13:40 - řidičBOB
- BMW Divize 05.09. 13:18 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.09. 10:56 - pavproch