Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Golf R teď už s 310 koňmi se ukázal na nových fotkách a videích, zní působivě
1.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Inovovaný hot hatch z Wolfsburgu dostal o 10 koní a 20 Nm navíc. Stovku tak zvládne již za 4,6 sekundy, nabídne i ovládání za pomoci gest.
Faceliftovaný VW Golf R jsme si mohli představit již krátce před Vánoci. V mezičase dostala novinka z Wolfsburgu i české ceny, stejně jako jsme nedávno poinformovali také o paketu Performance. Ten potenciál hot hatche i kombíku ještě více umocňuje, neboť zahrnovat může výfuk Akrapovič či navýšení maximálky nad obligátních německých 250 km/h.
Již standardní parametry modernizovaného Volkswagenu Golf R jsou ovšem velmi působivé. Přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec byl totiž nově naladěn na 310 koní, tedy o deset více než dříve, jenž dává k dobru v 5 500 otáčkách. Mimo to je možné počítat s točivým momentem 400 Nm, který máte pod pravou nohou k dispozici již od 2 000 ot./min.
V případě hatchbacku je výkon spárován s hmotností 1 483 kilogramů, pokud sáhnete po šestistupňovém manuálu. Počítat lze v tu chvíli s akcelerací na stovku za 5,1 sekundy, verze osazená sedmistupňovým automatem DSG je ovšem ještě o pět desetin rychlejší (metu 100 km/h tedy pokoří za 4,6 s), a to i navzdory hmotnosti navýšené na 1 505 kg.
U kombíku je možné počítat pouze s dvouspojkovou skříní, sprint na stovku za 4,8 sekundy je přitom velmi dobrý s ohledem na 1 593 kg „živé váhy“. Pokud ovšem budete takto tlačit na plynový pedál, rozhodně zapomeňte na udávanou spotřebu 7,2 litrů na sto kilometrů (respektive 7 l/100 u hot hatche s DSG či 7,9 l/100 km u manuální verze).
Tím máme výčet technický parametrů takřka finální, dodat již lze pouze rozměry. Ty skýtají jedno překvapení, hatchback totiž disponuje větším rozvorem než kombi (2 626 versus 2 620 milimetrů). Mimo to se liší i délka (4 263 versus 4 586 mm) a výška (1 465 versus 1 515 mm), jediným shodným údajem je tak šířka 1 799 mm bez zrcátek.
Uvnitř lze pak sáhnout po 12,3palcovém digitálním přístrojovém štítu či 9,2palcovém displeji multimediálního systému. Vůbec poprvé se pak do třídy kompaktů dostává ovládání za pomoci gest, navýšena byla rovněž i bezpečnost. Vše přitom halí karoserie, která se ovšem oproti dosavadnímu provedení stran světel až tak moc nezměnila.








VW Golf R je k mání i nadále jako hatchback či kombi. To si přitom musí vystačit pouze s automatem DSG a překvapivě také s kratším rozvorem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nejnovější články
Majitel po 643 ujetých km s novým elektromobilem radši zahodil 400 tisíc Kč, než aby s ním dál musel jezdit
včera
Korejci zkouší ohromit Evropany neobvyklou novinkou, půjde po krku těm nejlepším Audi, BMW a Mercedesům
včera
Ani Porsche si s elektrickým Cayenne nechce moc špinit ruce, radši se chlubí předchůdcem s dnes nemyslitelnou technikou
včera
Další majitel poznal skrytou cenu elektromobility, za opravu ťukance mu servis naúčtovat přes 460 tisíc
včera
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
