Dny VW Phaeton se po letech trápení zdají být sečteny, alespoň někde

(doplněno) V Británii si již Phaeton nekoupíte, údajně kvůli Euro 6. Česká republika následuje, ani zde není v nabídce motor plnící tuto normu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Dny VW Phaeton se po letech trápení zdají být sečteny, alespoň někde

5.6.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Dny VW Phaeton se po letech trápení zdají být sečteny, alespoň někde

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(doplněno) V Británii si již Phaeton nekoupíte, údajně kvůli Euro 6. Česká republika následuje, ani zde není v nabídce motor plnící tuto normu.

Doplněno 13:30: Získali jsme vyjádření českého zastoupení Volkswagenu, podle nějž Phaeton přestane být v České republice oficiálně nabízen ke konci letošního července, kdy skončí výroba verze 3,0 TDI. Výroba modelu jako takového ale bude pokračovat dále a VW bude schopen v případě individuální poptávky reagovat dodáním vozu s motorem 4,2 V8, s nímž bude dále běžně k mání například v Německu.


Vlajková loď Volkswagenu, mizerně prodávaný a hodnotu překotně ztrácející model Phaeton, bude na některých trzích stažen z nabídky. Ke Spojeným státům, kde se neprodává už delší dobu, se přidává Velká Británie, jak potvrdil mluvčí britského Volkswagenu. Skončila tam nabídka Phaetonu „v současné podobě”, což pravděpodobně znamená, že se tam bude prodávat až příští generace tohoto stroje.

Oficiální zprávy hovoří o tom, že stopku současnému Phaetonu vystavila emisní norma Euro 6, kterou jeho motory nesplňují. To je v kontrastu s faktem, že v Německu tento vůz v nabídce je i s motorem, se kterým Euro 6 plní, konkrétně se 4,2litrovým atmosférickým osmiválcem. Ten kromě normy Euro 6 zvládá také výkon 335 koní a 430 Nm.

Také ale není k mání všude, např. v České republice je Phaeton k dispozici jen s třílitrovou dieselovou V6, která na Euro 6 skutečně nedosáhne. A byl-li tento motor jediný v nabídce také v Británii, ať už z jakýchkoliv důvodů, stažení z nabídky dává smysl. Podobně se také dá očekávat stažení z české nabídky a v té německé může zůstat jen benzínová V8, až v září vstoupí v platnost norma Euro 6.

Ovšem, bylo by asi možné upravit některý jiný třílitrový dieselový motor pro zástavbu do Phaetonu, např. Audi A8 je k mání se vznětovým třílitrem plnícím Euro 6 a tento motor je dokonce i silnější. Jenže prodeje Phaetonu jsou patrně tak slabé, že se nic takového nevyplatí dělat, zejména když se již pracuje na nové generaci Phaetonu. V Británii se za minulý rok prodalo pouhých 31 kusů, třetina počtu z roku 2013, a v ČR si Phaeton vybral jediný zákazník.

Vlajková loď „Lidového vozu”, která ale je všechno, jen ne lidová, slouží podle oficiálních zdrojů Volkswagenu jako výkladní skříň technologií. Je nicméně velmi ztrátová, přesto však dostane nástupce, a to na úkor mnohonásobně úspěšnějších modelů - třídvířkům a unikátním modelům z dolního konce nabídky zvoní hrana, protože VW musí šetřit.

Nový Phaeton by se měl světu ukázat na sklonku roku 2016 nebo na počátku roku následujícího, tedy jsme od představení tohoto stroje ještě nějaký rok a půl daleko. Podle Volkswagenu bude nový Phaeton nejlepší ve své třídě - ale to měl být už ten současný a je prodejním fiaskem, protože existuje věc, která se jmenuje Mercedes-Benz třídy S.

Doufejme nicméně, že se do nového Phaetonu alespoň dostanou zajímavější motory typu 6,0 W12 či alespoň benzínového i naftového 4,2litrového osmiválce, a to pro všechny trhy. Tyto motory totiž Euro 6 plní, jak prozradí technická data Audi A8, a bez nich nemá Phaeton šanci nejen proti třídě S, ale ani proti Audi A8 či BMW řady 7.


Dny VW Phaeton se po letech trápení zdají být sečteny, alespoň někde - 1 - VW_Phaeton_1Dny VW Phaeton se po letech trápení zdají být sečteny, alespoň někde - 2 - VW_Phaeton_2Dny VW Phaeton se po letech trápení zdají být sečteny, alespoň někde - 3 - VW_Phaeton_3Dny VW Phaeton se po letech trápení zdají být sečteny, alespoň někde - 4 - VW_Phaeton_4Dny VW Phaeton se po letech trápení zdají být sečteny, alespoň někde - 5 - VW_Phaeton_5Dny VW Phaeton se po letech trápení zdají být sečteny, alespoň někde - 6 - VW_Phaeton_6Dny VW Phaeton se po letech trápení zdají být sečteny, alespoň někde - 7 - VW_Phaeton_7Dny VW Phaeton se po letech trápení zdají být sečteny, alespoň někde - 8 - VW_Phaeton_8
Posledním faceliftem VW Phaeton prošel v roce 2010, dnes je už dávno za zenitem

Zdroj: Autocar

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.