Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Polo R nakonec bude, díky vstupu do WRC
13.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Volkswagen dříve příchod ostrého Pola R vyloučil, po oznámení vstupu do seriálu WRC ale otáčí. Dříve než v roce 2013 se ovšem sériového modelu zřejmě nedočkáme.
Nedá se říci, že bychom byli překvapeni. Když Volkswagen tento týden poprvé odhalil Polo R WRC, už podle jména jsme tušili, že produkční Polo R nakonec spatří světlo světa. Nedávalo by totiž smysl, pokud by VW prostřednictvím jména svého rallye speciálu nepropagoval nějaký sériový model, však se závoďák klidně mohl jmenovat GTI.
Automobilka resp. její divize R GmbH dříve Polo R shodila ze stolu s tím, že mezi Polem GTI a Golfem GTI je příliš malý cenový prostor pro další vůz s výkonem podobným, jaký nabízí Golf. Bylo to naprosto logické vysvětlení, přesto se nakonec VW rozhodl s Polem R zkusit štěstí.
Po výše zmíněné události to nepřímo potvrdil člen představenstva Volkswagenu Ulrich Hackenberg, který příchod Pola R diplomaticky označil za „pravděpodobnější” a v rozhovoru pro britský Autocar na otázku směřující k možnému datu uvedení na trh dodal: „Půjde ruku v ruce s naším rallye programem, nebude jej předcházet. Nemohu říci konkrétní datum, ale pohybujeme se v těchto mezích.”
Připomeňme, že Polo R WRC by mělo být v základech technicky připraveno ještě letos, celý příští rok by ale mělo strávit testy. Na závodní tratě se tak oficiálně dostane až v roce 2013 a v této době bychom se mohli dočkat i příchodu ostré silniční verze s písmenem R v názvu.
A jakou techniku můžeme očekávat? Hovoří se posíleném motoru 1,4 TSI s dvojitým přeplňováním a výkonu oklo 200 koní, v roce 2013 ale připadá v úvahu i motor docela jiný, třeba 1,6 turbo, jenž VW pravděpodobně použije ve WRC. Otázkou zůstává, zda bude vůz vybaven pohonem všech kol, který tou dobou koncern již bude mít k dispozici, neboť jej jistojistě nasadí v modelu S1, nebo se spokojí s pohonem kol předních. Na to všechno ale odpoví čas.



Současné Polo GTI
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 10 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 7 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 9 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 10 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva