Volkswagen Golf 6 GTI: šestá generace ikony

Po mnoha spekulacích, dohadech a únicích více či méně špionážních snímků vám konečně přinášíme podrobné oficiální informace o očekávaném Volkswagenu Golf GTI šeste generace. Přichází opět s jasnou ambicí být sportovním vozem v každodenně použitelném balení.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Volkswagen Golf 6 GTI: šestá generace ikony

24.3.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek

Volkswagen Golf 6 GTI: šestá generace ikony

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Po mnoha spekulacích, dohadech a únicích více či méně špionážních snímků vám konečně přinášíme podrobné oficiální informace o očekávaném Volkswagenu Golf GTI šeste generace. Přichází opět s jasnou ambicí být sportovním vozem v každodenně použitelném balení.

Když přišel v roce 1976 první Volkswagen Golf GTI na trh, rychle se stal snem většiny řidičů. Bokovka několika inženýrů z vývoje, na které pracovali ve svém volném čase, stavěla na lehkosti v kombinaci s na svou dobu silným motorem o objemu 1,6 l s výkonem 110 koní (81 kW). Další generace mířily trochu jiným směrem, přesto pátá generace znamenala alespoň částečný návrat k původní idee.

Na vývoji už 6. generace Golfu GTI se výrazně podílel i vyhlášený závodník a jedna z legend automobilového sportu, Hans-Joachim Stuck přezdívaný Strietzel. Ten je podle vlastního prohlášení velkým fandou Golfů GTI a vlastnil všechny jeho generace, speciální edice Pirelli nevyjímaje. V určitých ohledech je prý dokonce preferuje před Porsche 911.

Základem značky GTI byl vždy motor. Tedy ne vždy tomu tak opravdu bylo, ale minulá i nová generace odkaz prvního Golfu naplňují. Golf 6 GTI pohání přeplňovaný motor 2,0 TFSI s výkonem 210 koní (155 kW) a 280 N.m točivého momentu. Ve srovnání s minulou generací tak přibylo 10 koní. Úpravou prošly písty a pístní kroužky, olejové a palivové čerpadlo a další prvky.

Dle popisu výkonových křivek bude mít motor lineární charakter. Točivý moment 280 N.m je k dispozici již od 1700 do 5200 1/min. Nejvyšší výkon šestnáctiventilového motoru s kompresním poměrem 9,6:1 se dostaví mezi 5300 až 6200 1/min. S tímto motorem zvládne nové GTI zrychlit z 0-100 km/h za 6,9 s nejvyšším vrcholem rychlosti na hodnotě 240 km/h.

S novou generací také přijde přepracovaná generace dvouspojkové převodovky DSG. Té bude v nabídce převodovek sekundovat ještě šestirychlostní manuál. VW uvádí, že vůz v průměru spotřebuje 7,3 litru paliva na 100 km.

Motoru samozřejmě musí asistovat podvozek. Ten u Golfu 6 GTI vychází ze standardní verze, ovšem je výrazně upraven. Vepředu je o 22 mm níž, vzadu o 15 mm. Veškeré díly ovlivňující kinematiku zavěšení dostaly jiné naladění. Jízdní vlastnosti především. Jezdit bude na litých kolech o velikosti 17 palců, za příplatek bude možné objednat velikost 18" podobně jako u testovaného Golfu TDI s převodovkou DSG.

Vylepšenému podvozku pomáhají dva elektronické systémy - adaptabilní podvozek DCC, který nyní v režimu Sport upraví i odezvu volantu a XDS, elektronický „diferenciál s omezenou svorností”. Proč je to v uvozovkách? Protože je to systém založený na funkci ESP a jeho podstatou je přibržďování vnitřního kola - více informací o tomto systému naleznete v odkazovaném článku. Nové GTI bude polykat brzdové destičky po hrstech.

Od běžného modelu Golf 6 TSI, se liší především červeným rámečkem kolem vnější přední mřížky, což je jeden z typických znaků modelů GTI. Ze zadního difuzoru koukají dvě chromové koncovky výfuku. Střešní spoiler dává najevo sportovního ducha. Dojem zlepšují i poněkud zúžená zadní světla. Brzdové třmeny jsou lakovány v barvě karoserie. Drobnou změnou je umístění nápisu GTI, to bude nyní vlevo.

Volkswagen dokončil všechny úpravy a novinka je připravena vyrazit do showroomů. Za několik dní začne prodej nového GTI v Německu, v Evropě během několika týdnů, Amerika a Asie budou následovat koncem léta.


Volkswagen Golf 6 GTI: šestá generace ikony - 1 - volkswagen-golf-gti-mkviVolkswagen Golf 6 GTI: šestá generace ikony - 2 - volkswagen-golf-gti-mkvi_1Volkswagen Golf 6 GTI: šestá generace ikony - 3 - volkswagen-golf-gti-mkvi_10Volkswagen Golf 6 GTI: šestá generace ikony - 4 - volkswagen-golf-gti-mkvi_11Volkswagen Golf 6 GTI: šestá generace ikony - 5 - volkswagen-golf-gti-mkvi_16Volkswagen Golf 6 GTI: šestá generace ikony - 6 - volkswagen-golf-gti-mkvi_17Volkswagen Golf 6 GTI: šestá generace ikony - 7 - volkswagen-golf-gti-mkvi_6Volkswagen Golf 6 GTI: šestá generace ikony - 8 - volkswagen-golf-gti-mkvi_7Volkswagen Golf 6 GTI: šestá generace ikony - 9 - volkswagen-golf-gti-mkvi_5Volkswagen Golf 6 GTI: šestá generace ikony - 10 - volkswagen-golf-gti-mkvi_19Volkswagen Golf 6 GTI: šestá generace ikony - 11 - volkswagen-golf-gti-mkvi_4Volkswagen Golf 6 GTI: šestá generace ikony - 12 - volkswagen-golf-gti-mkvi_8Volkswagen Golf 6 GTI: šestá generace ikony - 13 - volkswagen-golf-gti-mkvi_3

Volkswagen Golf 6 GTI: šestá generace ikony - 14 - volkswagen-golf-gti-mkvi_12Volkswagen Golf 6 GTI: šestá generace ikony - 15 - volkswagen-golf-gti-mkvi_13Volkswagen Golf 6 GTI: šestá generace ikony - 16 - volkswagen-golf-gti-mkvi_14Volkswagen Golf 6 GTI: šestá generace ikony - 17 - volkswagen-golf-gti-mkvi_15

David Siegl

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.