Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Golf 6 GTI: šestá generace ikony
24.3.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Po mnoha spekulacích, dohadech a únicích více či méně špionážních snímků vám konečně přinášíme podrobné oficiální informace o očekávaném Volkswagenu Golf GTI šeste generace. Přichází opět s jasnou ambicí být sportovním vozem v každodenně použitelném balení.
Když přišel v roce 1976 první Volkswagen Golf GTI na trh, rychle se stal snem většiny řidičů. Bokovka několika inženýrů z vývoje, na které pracovali ve svém volném čase, stavěla na lehkosti v kombinaci s na svou dobu silným motorem o objemu 1,6 l s výkonem 110 koní (81 kW). Další generace mířily trochu jiným směrem, přesto pátá generace znamenala alespoň částečný návrat k původní idee.
Na vývoji už 6. generace Golfu GTI se výrazně podílel i vyhlášený závodník a jedna z legend automobilového sportu, Hans-Joachim Stuck přezdívaný Strietzel. Ten je podle vlastního prohlášení velkým fandou Golfů GTI a vlastnil všechny jeho generace, speciální edice Pirelli nevyjímaje. V určitých ohledech je prý dokonce preferuje před Porsche 911.
Základem značky GTI byl vždy motor. Tedy ne vždy tomu tak opravdu bylo, ale minulá i nová generace odkaz prvního Golfu naplňují. Golf 6 GTI pohání přeplňovaný motor 2,0 TFSI s výkonem 210 koní (155 kW) a 280 N.m točivého momentu. Ve srovnání s minulou generací tak přibylo 10 koní. Úpravou prošly písty a pístní kroužky, olejové a palivové čerpadlo a další prvky.
Dle popisu výkonových křivek bude mít motor lineární charakter. Točivý moment 280 N.m je k dispozici již od 1700 do 5200 1/min. Nejvyšší výkon šestnáctiventilového motoru s kompresním poměrem 9,6:1 se dostaví mezi 5300 až 6200 1/min. S tímto motorem zvládne nové GTI zrychlit z 0-100 km/h za 6,9 s nejvyšším vrcholem rychlosti na hodnotě 240 km/h.
S novou generací také přijde přepracovaná generace dvouspojkové převodovky DSG. Té bude v nabídce převodovek sekundovat ještě šestirychlostní manuál. VW uvádí, že vůz v průměru spotřebuje 7,3 litru paliva na 100 km.
Motoru samozřejmě musí asistovat podvozek. Ten u Golfu 6 GTI vychází ze standardní verze, ovšem je výrazně upraven. Vepředu je o 22 mm níž, vzadu o 15 mm. Veškeré díly ovlivňující kinematiku zavěšení dostaly jiné naladění. Jízdní vlastnosti především. Jezdit bude na litých kolech o velikosti 17 palců, za příplatek bude možné objednat velikost 18" podobně jako u testovaného Golfu TDI s převodovkou DSG.
Vylepšenému podvozku pomáhají dva elektronické systémy - adaptabilní podvozek DCC, který nyní v režimu Sport upraví i odezvu volantu a XDS, elektronický „diferenciál s omezenou svorností”. Proč je to v uvozovkách? Protože je to systém založený na funkci ESP a jeho podstatou je přibržďování vnitřního kola - více informací o tomto systému naleznete v odkazovaném článku. Nové GTI bude polykat brzdové destičky po hrstech.
Od běžného modelu Golf 6 TSI, se liší především červeným rámečkem kolem vnější přední mřížky, což je jeden z typických znaků modelů GTI. Ze zadního difuzoru koukají dvě chromové koncovky výfuku. Střešní spoiler dává najevo sportovního ducha. Dojem zlepšují i poněkud zúžená zadní světla. Brzdové třmeny jsou lakovány v barvě karoserie. Drobnou změnou je umístění nápisu GTI, to bude nyní vlevo.
Volkswagen dokončil všechny úpravy a novinka je připravena vyrazit do showroomů. Za několik dní začne prodej nového GTI v Německu, v Evropě během několika týdnů, Amerika a Asie budou následovat koncem léta.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejčtenější články
- Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva