Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Polo R WRC: lidový soutěžák odhalen, do boje se pustí v roce 2013
6.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Volkswagen potvrdil spekulace o svém vstupu do světového šampionátu v rallye a představil i svou budoucí zbraň - Polo R WRC. Co vše nás čeká a nemine?
Především další a další změny pravidel ze strany Mezinárodní automobilové federace (FIA) ze světového šampionátu v rallye (WRC) postupně vyštípaly většinu tradičně se jej účastnících automobilek. Pro letošní rok tak o titul mistra světa reálně bojují pouhé dvě značky, Citroën a Ford. A to je na WRC přece jen trochu málo.
Jak už to ale bývá, co jednomu nevyhovuje, to druhého láká, a tak se mezi účastníky slavné závodní série začínají objevovat značky nové. Již v letošním roce začnou kolbištěmi tradičních světových rallye brázdit vozy značky Mini, aby se v příštím roce mohly zúčastnit celého serálu. A brzy v tom nebudou samy, další ozdobou nové tváře WRC se stane Volkswagen, který právě představil svůj vůz pro tento účel připravený, Polo R WRC.
Samotné Polo je vzhledem k nastaveným pravidlům specifické jen svým vzhledovým pojetím, které lze ale bez okolků označit za slušivé. Snížit, rozšířit, aerodynamicky optimalizovat a válečně vybarvit, to je přístup, který se nám líbí. Pod upravenou „skořápkou” pak čeká vlastně jediná přípustná technika současných rallye speciálů - čtyřválcový motor 1,6 turbo s výkonem okolo 220 kW (300 koní), který je posílán přes sekvenční převodovku na kola obou náprav. Přesné specifikace zatím nemáme, neboť vůz stále prochází vývojem, a tak je do detailu nezná ani samotný Volkswagen.
Vůz se totiž objeví v seriálu až od roku 2013, ještě celý příští rok tedy automobilka věnuje vývoji. Šéf sportovní divize Volkswagenu pak dodal, že má k dispozici rozpočet na účast v šampionátu po celá tři léta, minimálně ještě v roce 2015 bychom tak VW Polo R WRC měli vídat s soubojích s asfaltem, ledem a šotolinou.
Bez zajímavosti pro nás není, že technika závodního Pola bude v sezóně 2012 testována ve vybraných rallye v hávu soutěžní Škody Fabia. Samotný závodní program Škody ale má ve své současné podobě od následujícího roku skončit, neboť veškerá pozornost bude věnována obdobným aktivitám pod hlavičkou mateřského koncernu Volkswagen. „Utnutí” se také dočkají aktivity VW v rallye Dakar, které se v posledních letech účastní. Zde do budoucna dostane prostor jen soukromý tým podporovaný automobilkou, nikoli tovární stáj.
Zatím není jasné, jací piloti za volant Pola R WRC usednou. Již nějaký čas se spekuluje o tom, že Volkswagen by rád přetáhl nejzářivější hvězdu světových rallye posledních let, Sebastiana Loeba, za jistou se pak považuje účast dalšího matadora, Nora Pettera Solberga. Právě Solberg měl být oznámen jako hlavní hvězda nové vznikajícího týmu již letos a fakt že se tak zatím nestalo, svědčí zřejmě o tom, že se VW skutečně snaží „zlanařit” ještě slavnější jméno.
Na podobné spekulace je ale brzy, což potvrdil i člen představenstva Volkswagenu Ulrich Hackenberg. „Máme ještě spoustu času a jsem si jist, že najdeme řidiče, jehož ambice budou srovnatelné s těmi, které máme my,” řekl Hackenberg po včerejším představení vozu v předvečer startu Rallye Sardinie.
Jak se Volkswagenu vstup do WRC vydaří, to ukáže jedině čas. Na konkrétní odpověď si ale počkáme nejméně dva roky.
Volkswagen Polo R WRC připravovaný pro nasazení do světových rallye v roce 2013
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
dnes - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 5 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před 7 hodinami - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před 8 hodinami - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před 10 hodinami - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva