Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW T6 2,0 TDI na Autobahnu ukázal, že lepší než dieselový pohon pro dodávky ještě nikdo nevymyslel
1.6.2023 | Petr Prokopec
Některé automobilky by byly rády, kdybychom začali adorovat jejich elektrické dodávky, to ale jednoduše není možné. Kombinaci dynamiky a dojezdu dieselového Transporteru se žádný elektromobil neblíží ani na sto honů.
Volkswagen Multivan rozhodně není tím typem vozu, se kterým by lidé s oblibou vyráželi na německý Autobahn, aby tam dosahovali nejvyšší rychlosti. Na druhou stranu, právě možnost dosahovat vyššího tempa tam, kde je to možné, je pro řidiče dodávek nadmíru důležitá. Jejich zaměstnavatelé totiž povětšinou mají o reálném světě stejné povědomí, jako politici. Předpokládají tedy, že třeba dopravní zácpy neexistují. A že třeba z Mnichova se můžete dostat do Berlína již za hodinu, a to při mizivé spotřebě.
Něco takového by pochopitelně nezvládla ani dodávka osazená ústrojím z Formule 1, natož pak zmíněný Multivan T6.1 osazený dvoulitrovým turbodieselem naladěným na 204 koní výkonu a 450 Nm točivého momentu. Jakmile nicméně k německému vozu budete přistupovat bez přehnaných požadavků, můžete počítat s nemalým příjemným překvapením. Vůz totiž nemá problém dostat se přes metu 200 km/h, přičemž i v takovém tempu působí velmi stabilně.
Je samozřejmě logické, že při jízdě dvoustovkou vzniká v palivové nádrži menší vír. Už jen proto, že Multivan váží 2,5 tuny a jeho čelní plocha je vskutku masivní. Jakmile se nicméně budete držet trochu více zkrátka, můžete i při plném osazení všech řad sedadel počítat se zhruba 7litrovou spotřebou. A protože palivová nádrž pobere desetinásobek tohoto průměru, lze na jedno natankování zvládnout jak cestu z Mnichova do Berlína, tak i zpátky.
Klasická koncepce tak znovu dokazuje, že opravdu nelze elektromobily tlačit všude, kde si jen zákonodárci vzpomenou. Stačí si ostatně jen uvědomit, že takový ID.Buzz zvládne na jedno dobití zhruba 480 km, a to pouze na papíře, a navíc bez zátěže. Na výše zmiňované trase by tak musel stavět v obou směrech, což by vedlo k časové prodlevě. Na stejný úkol by tak bylo třeba více aut i více zaměstnanců, což pochopitelně vede ke zdražování.
Nechceme se přitom neustále proti chystané revoluci vymezovat, zároveň ale nemůžeme dělat nic jiného, než jí nastavovat nepokřivené zrcadlo. Elektrické dodávky, ať již určené k převozu lidí či nákladu, mají smysl hlavně ve městech, kde není třeba ani vysokého tempa, ani závratného dojezdu. Mimo městskou zástavbu je ale spalovací ústrojí v tomto oboru prozatím nenahraditelné. Jenže zkuste něco takového vysvětlit lidem, kteří nabyli dojmu, že mohou poroučet i větru a dešti.



Multivan T6.1 si aktuálně bohužel již nekoupíte, s dieselem však naštěstí můžete počítat i u jeho nástupce. Tím samozřejmě nemyslíme ID.Buzz, nýbrž generaci T7. Foto: Volkswagen
Zdroj: Test Drive Freak@YouTube
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nejnovější články
Nejspolehlivější moderní VW a jeden z největších současných držáků vůbec můžete podle detailních dat TÜV kupovat ojetý skoro naslepo
před 10 hodinamiDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včeraToyota ani letos nesplnila dva roky starý plán prodejů elektrických aut, a to si neplánovala skoro nic. Z cílů pro další roky jsou trosky
včeraToto je nový pancéřovaný speciál francouzského prezidenta. Automobilky si ho předchází, ten dosavadní nepoužíval ani rok
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včera
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.09. 20:48 - Zajda
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.09. 13:40 - řidičBOB
- BMW Divize 05.09. 13:18 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.09. 10:56 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 05.08. 22:48 - Brus