Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW začíná svolávat vozy s motory 1,2 TDI, montovaly se i do Škody Fabia
15.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý koncern povolává na modifikaci softwaru zhruba půl milionu vozů. Za podfuk VW Group přitom majitelé nebudou muset platit.
O kauze Dieselgate jsme sepsali již bezpočet článků. Povětšinou jsme se přitom věnovali dvoulitrovým turbodieselům a menším jedna-šestkám, mimo ně jsou ovšem součástí dotčené rodiny TDI EA 189 také tříválcové motory 1,2. Ty se objevily pod kapotou Volkswagenu Polo, Škody Fabia či Seatu Ibiza, jejichž majitelé jsou nyní voláni do servisů.
Koncern VW Group uvedl, že svolávací akce se týká 460 tisíc vozů. Modifikace softwaru by měla zabrat zhruba 30 až 60 minut, v případě nutnosti mohou zákazníci počítat s náhradním vozem. Na kompenzace, s jakými lze počítat v zámoří, mohou ovšem lidé ze Starého kontinentu zapomenout. Značka ovšem ujišťuje, že po servisním zákroku nedojde k navýšení spotřeby či emisí a zhoršena nebude ani jízdní dynamika.
Dále Volkswagen uvedl, že svolávací akce týkající se 1,2 TDI má posvěcení německé federální autority KBA, která ještě musí projednat modifikaci 1,6litrových turbodieselů. I ty byly osazeny tzv. odpojovacím zařízením, v jejich případě však kromě úpravy softwaru dojde k instalaci několika nových mechanických komponentů.
Závěrem jen zmíníme, že německý koncern původně doufal s ukončením rozsáhlé svolávací akce ještě letos. Jeho šéf Matthias Müller ovšem nedávno uvedl, že opravy se nejspíše natáhnout až do příštího roku. Toto zdržení je přitom překvapivé i proto, že do servisů rozhodně nezamíří všichni majitelé dotčených vozů.






Motor 1,2 TDI se objevil i pod kapotou Škody Fabia
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
dnesHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- PP v Suzuce získal Johann Zarco 11:09
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
Nejčtenější články
Elektrické Kie nekupuje v USA už skoro nikdo, prodeje se během pár měsíců propadly na směšná čísla
4.7.2025Nová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
4.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Další firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
4.7.2025Porsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovací motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
4.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva