Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Vyladěné, 720koňové Ferrari předvedlo přes 340 km/h v běžném provozu, i s turbem může znít děsivě
20.5.2022 | Petr Miler
Turba utlumila překrásné ječivé projevy atmosféricky plněných motorů, když se ale přidá trocha ladění, které zvuk samotného motoru „nastaví” zakázkovým výfukem, žít se s tím pořád dá, zvláště pak u Ferrari.
Ferrari F8 Tributo je dnes už minulostí, objednat jako nové se přes měsíc nedá, výjimečným strojem ale bude ještě dlouho. Ostatně na světě najdeme jen pár strojů, které by do subtilního kupé pěchovaly motor 3,9 V8 biturbo s výkonem až 720 koní a točivým momentem nejvýše 770 Nm. Přesto je třeba dodat, že zrovna na tohle Ferrari kouká spousta ortodoxních fandů aut skrz prsty.
Jak jste pochopili z výše zmíněného, nemá už atmosféricky plněný motor, což znamená jedno - typický jekot maranellských koní je fuč. Nechceme říci, že auto v sériové verzi zní jako vysavač, to by bylo přehnané, je to ale odvar z toho, co nabídl naposledy model 458 Italia. Když se ale přidá trochu ladění, může být alespoň trocha někdejšího ryku zpět.
To ukazuje kousek vyladěný firmou Novitec na videu lidí z AutoTopNL níže. Ti právě F8 Tributo od Novitecu dostali do pazour a protože s auty obvykle vyráží na německé dálnice, udělali to také v tomto případě. Na přiloženém videu tedy většinou předvádí zvukový projev s otevřenou klapkou výfuku na okresních silnicích, i na Autobahn ale dojde.
Tam se auto projeví opravdu dechberoucí dynamikou, 0-300 km/h za 25 sekund hned tak neomrzí. A show nekončí zde, po chvíli se vůz rozjede až na tachometrových 341 km/h, což má blízko k udávané maximálce 340 km/h skutečné rychlosti. Podívejte se na to sami a nezapomeňte otočit volume doprava, tady to vážně stojí za to.
F8 Tributo je pořád úchvatné Ferrari, v jeho sériové verzi ale už moc jako Ferrari nezní. Upravený kousek na videu níže (ovšem pořád s továrním výkonem) má k tradicím blíže. Ilustrační foto: Ferrari
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 5 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 7 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 8 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 10 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva