Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Vzhled nové Škody Kodiaq nezachrání ani verze kupé či RS, i když ta druhá jmenovaná aspoň pomůže
17.11.2023 | Petr Miler
Škodovka podle nás se vzhledem nového Kodiaqu šlápla vedle, když jeho dosavadní koncept v podstatě nezměnila a upravila jeho pojetí tak, že vypadá jako čínská kopie. Pokud na jeho základech vzniknou verze kupé a RS, o moc lépe asi vypadat nebudou.
Jediná opravdu významná česká automobilka má letos vlastně velký rok. Sice pořád nesmyslně básní o ryze elektrické budoucnosti, žádný nový elektromobil ale nepředstavila a nepředstaví. Místo toho došlo na údajně poslední spalovací novinky - nejdříve světu ukázala nový Kodiaq a později přidala i nový Superb.
Nový vrcholný liftback se zdá být na dobré cestě navázat na tradice svých předchůdců, Kodiaq se ale od publika dočkal enormní kritiky. Podstata auta je pořád stejná, nakonec jde spíš o velký facelift první generace, vzhled ale zamířil velmi kontroverzním směrem. V momentě, kdy od lidí opakované slyšíte o „čínském designu”, „prasečím rypáčku” nebo „jakoby nabourané zádi”, víte, že tady se něco nepovedlo.
Pochopitelně, vnímání vzhledu je vždy individuální a obecně vzato nepochybujeme, že si Kodiaq II své zákazníky najde už proto, že jde o „normální” spalovací auto za ještě nějak akceptovatelné, třebaže obecně vysoké ceny. Ale dá se mu nějak pomoci k tomu, aby lépe vypadal? Nejlepší odpověď na to dá Škoda za nějaké čtyři roky s faceliftem, do té doby auto měnit nebude, teoreticky by ale jeho pověst mohly zachránit i další verze. Stane se to ale?
Toť otázka, pokud ovšem budou vypadat tak, jak naznačují ilustrace X-Tomiho, pak asi moc ne. Ten ukázal, jak by mohly vypadat varianty kupé a RS, vzniknou-li nějaké. Jejich atraktivitu posuďte sami, za nás ale máme pocit, že u RS může nové pojetí předního nárazníku alespoň nějak pomoci, ovšem kupé, pakliže též nepřijde s výrazně změněnými čelními partiemi? Tady se vše dál nese ve znamení onoho „prasečího rypáčku”. Ale jak už padlo, konečné hodnocení je jako vždy na vás.



Ve své výchozí verzi nová Škoda Kodiaq designově neohromila, níže můžete vidět neoficiální ilustrace verzí RS a Coupe. Foto: Škoda Auto
Zdroj: X-Tomi Design
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
před 7 hodinamiNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nejnovější články
Devastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 3 hodinamiToyota ani letos nesplnila dva roky starý plán prodejů elektrických aut, a to si neplánovala skoro nic. Z cílů pro další roky jsou trosky
před 4 hodinamiToto je nový pancéřovaný speciál francouzského prezidenta. Automobilky si ho předchází, ten dosavadní nepoužíval ani rok
před 6 hodinamiSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
před 7 hodinamiDědic Fiatu s šéfem Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva