Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Wiesmann se vrací mezi živé, výrobu chce obnovit již v příštím roce
18.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novou kariéru německé ještěrky budou mít na starosti indičtí bratři žijící v Londýně. Ti již s Wiesmannem mají zkušenosti z dřívějších let.
O malosériové automobilce Wiesmann jsme se naposledy zmiňovali v loňském roce. A bohužel ne v dobrém, neboť německá ještěrka byla v daný moment na pokraji bankrotu bez výhledu na jakéhokoliv nového investora. Zdálo se tedy, že definitivně skončí v propadlišti dějin. Její pobyt ve „věčných lovištích“ ale nakonec nebyl dlouhý, neboť momentálně čeká Wiesmann nová životní dráha. Práva na značku a logo, jakožto i veškeré vlastnictví včetně montážních linek totiž koupili britští investoři za sumu, která se má pohybovat okolo sedmi milionů Eur (cca 189,22 mil. Kč).
K finálnímu převzetí firmy by mělo dojít letos v prosinci během schůzky s věřiteli, následně snad budeme moci hovořit o žijící značce Wiesmann Automotive. Jejími novými majiteli se přitom stávají Roheen Barry a Anita Tatalovic, přičemž první z nich dosud pracoval jako šéf softwarové společnosti Contec Global. Ačkoliv pochází z Indie, pochlubit se může titulem z Harvardské univerzity. Anita Tatalovic je pro změnu bankéřkou a jako taková bude mít ve firmě na starosti hlavně finanční stránku.
Mimo to se součástí vedení stává také Roheenův bratr Sahir Berry, který je v Indii znám jako tuningový expert, a proto bude dohlížet hlavně na technické aspekty. Oba sourozenci přitom dodávají, že se značkou Wiesmann již mají nemalé zkušenosti, neboť od roku 2012 provádějí pravostranné konverze, které firma sama o sobě vyrábět nezvládala. S obnovením produkce by chtěli začít již v příštím roce v německém Dülmenu, nic konkrétního však zatím nezmiňují.
Momentálně je tedy sporné, zda obnovena bude předchozí produkce či dorazí zcela nový model. Naposledy se přitom Wiesmann blýskl limitovanou sérii GT MF4-CS, která vznikla u příležitosti 25. výročí založení značky. Pod retro kapotou mělo toto kupé motor V8 4,0 l, který zadní kola zásoboval skrze sedmistupňovou dvouspojkovou skříň 420 koňmi. V kombinaci s 1 350 kily pak nebyl problémem sprint na stovku za 4,4 sekundy a nejvyšší rychlost 293 km/h.









Posledním počinem Wiesmannu bylo limitované kupé GT MF4-CS, které se v roce 2013 ukázalo v Ženevě. Poté firma zbankrotovala, nyní se však s novými majiteli vrací mezi živé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
před 10 hodinamiDosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
včeraRusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
18.8.2025
Nejnovější články
Němečtí dealeři odhalili čachry s prodeji elektromobilů, ve skutečnosti vůbec nejsou takové, jak naznačují oficiální čísla
před 6 hodinamiMuž si přijel k dealerovi pro nové SUV za 1,6 milionu Kč, podívejte se, co nechal na protiúčet
před 7 hodinamiMercedes se nedokáže zbavit svých skladových elektrických propadáků, dává na ně slevy až skoro 1,3 milionu Kč
před 9 hodinamiIlustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
před 10 hodinamiLamborghini dokonalo obrat o 180 stupňů. Teď se kaje a slibuje, že motory V12 ponechá v prodeji i dlouho po roce 2030
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.20. 20:18 - Spectral
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.20. 16:52 - Truck Daškam
- Onboard videa 08.20. 15:52 - řidičBOB
- BMW Divize 08.20. 12:06 - pavproch
- Škoda Auto obecně 08.20. 08:36 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.19. 16:20 - Předseda
- S větrem ve vlasech.... 08.19. 14:39 - pavproch
- Hlavní silnice v zahraničí 08.17. 06:37 - petr_riha