Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Wiesmann se vrací mezi živé, výrobu chce obnovit již v příštím roce
18.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novou kariéru německé ještěrky budou mít na starosti indičtí bratři žijící v Londýně. Ti již s Wiesmannem mají zkušenosti z dřívějších let.
O malosériové automobilce Wiesmann jsme se naposledy zmiňovali v loňském roce. A bohužel ne v dobrém, neboť německá ještěrka byla v daný moment na pokraji bankrotu bez výhledu na jakéhokoliv nového investora. Zdálo se tedy, že definitivně skončí v propadlišti dějin. Její pobyt ve „věčných lovištích“ ale nakonec nebyl dlouhý, neboť momentálně čeká Wiesmann nová životní dráha. Práva na značku a logo, jakožto i veškeré vlastnictví včetně montážních linek totiž koupili britští investoři za sumu, která se má pohybovat okolo sedmi milionů Eur (cca 189,22 mil. Kč).
K finálnímu převzetí firmy by mělo dojít letos v prosinci během schůzky s věřiteli, následně snad budeme moci hovořit o žijící značce Wiesmann Automotive. Jejími novými majiteli se přitom stávají Roheen Barry a Anita Tatalovic, přičemž první z nich dosud pracoval jako šéf softwarové společnosti Contec Global. Ačkoliv pochází z Indie, pochlubit se může titulem z Harvardské univerzity. Anita Tatalovic je pro změnu bankéřkou a jako taková bude mít ve firmě na starosti hlavně finanční stránku.
Mimo to se součástí vedení stává také Roheenův bratr Sahir Berry, který je v Indii znám jako tuningový expert, a proto bude dohlížet hlavně na technické aspekty. Oba sourozenci přitom dodávají, že se značkou Wiesmann již mají nemalé zkušenosti, neboť od roku 2012 provádějí pravostranné konverze, které firma sama o sobě vyrábět nezvládala. S obnovením produkce by chtěli začít již v příštím roce v německém Dülmenu, nic konkrétního však zatím nezmiňují.
Momentálně je tedy sporné, zda obnovena bude předchozí produkce či dorazí zcela nový model. Naposledy se přitom Wiesmann blýskl limitovanou sérii GT MF4-CS, která vznikla u příležitosti 25. výročí založení značky. Pod retro kapotou mělo toto kupé motor V8 4,0 l, který zadní kola zásoboval skrze sedmistupňovou dvouspojkovou skříň 420 koňmi. V kombinaci s 1 350 kily pak nebyl problémem sprint na stovku za 4,4 sekundy a nejvyšší rychlost 293 km/h.









Posledním počinem Wiesmannu bylo limitované kupé GT MF4-CS, které se v roce 2013 ukázalo v Ženevě. Poté firma zbankrotovala, nyní se však s novými majiteli vrací mezi živé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
včera
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
24.10.2025
Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
23.10.2025
Nejnovější články
Také v Česku působí největší specialista na obchod s ojetými vozy, pořádně to rozjel i na akci v Sosnové
před 4 hodinami
Hravě stylizovaný Korejec v bazarech nestojí moc a obvykle vydrží, pozor ale na některé verze
včera
Odvolaný šéf Stellantisu věští „svému dítěti” krutý osud poté, co ho sám přivedl na hranici rozkladu
včera
Další automobilka pochopila, že si jen s elektřinou nevystačí, je už jen krůček od návratu k žádanému
včera
Muž se zbavuje brutálního „Bugatti pro chudé” po najetí pouhých 64 km. Říká, že ho prostě nezvládá
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 10.26. 19:15 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 10.26. 15:03 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 10.25. 20:46 - Jenyk
- IT poradna 10.25. 17:25 - pavproch
- Politický koutek 10.25. 16:09 - řidičBOB
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.25. 09:25 - Snowman000
