Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Yaris Hybrid je nejúspornější Toyotou v historii
7.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Toyota se dnes s menším zpožděním pochlubila spotřebou Yarisu Hybrid, který se měl stát nejúspornějším vozem ve své třídě. Zvládl nejen to.
Pohonné ústrojí Yarisu Hybrid se vám vzhledem k velikosti tohoto vozu může zdát až příliš komplikované. Nebudeme vám v takovém případě oponovat, faktem ale je, že minimálně na papíře se projevuje zcela výjimečnou efektivitou.
Toyota se v prvotním představení vozu paradoxně zrovna spotřebou paliva nepochlubila a její odhalení si nechala na později. Možná dříve pouze nebylo dokončeno oficiální měření, pokud ale šlo o jakýsi zlatý hřeb, je prezentování výsledku v podobném světle docela namístě - vůz totiž vykazuje kombinovanou spotřebu pouze 3,5 litru benzinu na 100 km.
Bavme se o tom, jak moc jsou si papírové údaje s pozdější realitou podobné, ale když už nic jiného, jde v tomto případě o číslo z „čistého měření”, tedy hodnotu plně srovnatelnou s jakýmkoli vozem konvenční konstrukce. Yaris Hybrid totiž není „plug-in”, při testu tedy nemůže podvádět akumulátory nabitými z garáže. A když si k tomu přidáme, že nejde o žádné ekologické nedochůdče, ale o vcelku výkonné, stokoňové auto...
Je mimochodem zajímavé, že sama Toyota jej označuje za nejúspornější vůz své historie (a my ji v tom rozhodně neodporujeme), přitom třeba Prius Plug-in Hybrid se v eurotestu honosí kombinovanou spotřebou 2,2 l na 100 km. Právě ta je ale pokřivená nabitými akumulátory a není dlouhodobě (a de facto ani krátkodobě, pokud nepovažujeme elektřinu za vzduch) udržitelná. Toyota to zjevně dobře ví a i proto primát dává reálně úspornějšímu Yarisu.
I když známe hodnotu spotřeby, některé detaily si výrobce stále nechává pro sebe - známa není třeba dynamika, cena a ani ony tři přiložené fotografie čerstvé doplněné jen o dva technické pohledy jistě nebudou pro zájemce o tento vůz dokonale uspokojivé. Všechna další dosud známá fakta najdete v již zmíněném předchozím článku.





Toyota Yaris Hybrid na třech starších a dvou nových snímcích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- MS side 2026 bez Mostu včera 17:36
- Nejméně navštívené Grand Prix 2025 včera 17:11
- Indian Sport Scout RT 2026: s uzamykatelnými kufry včera 11:10
- Marcel Schroetter pojede IDM Superbike včera 10:00
- Brno skončilo v Top-5 14.12.2025
Nejnovější články
Porsche dokonalo obrat, své chystané elektrické sporťáky předělává na elektrický pohon ve všech verzích
před hodinou
Elektrický propadák Fordu třech letech skončil, firma s ním splachuje do záchodu 404 miliard
před 3 hodinami
Máte ještě šéfdesignéra? A mohli bychom ho vidět? Jaguar Land Rover odmítá říct, co se stalo s jeho „kreativním ředitelem”
před 4 hodinami
VW dnes poprvé ve své 88leté historii uzavře svůj německý závod, cesta zpět už zřejmě nevede
před 6 hodinami
Rozfofrovali jsme stovky miliard za elektromobily a efekt je nulový. Německý profesor popsal, jak absurdní je tato cesta boje proti emisím CO2
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
