Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Záběry ze zákulisí natáčení ukazují, jak se stala nehoda, po které James May skončil v nemocnici
20.9.2022 | Petr Miler
Prvotní informace byly kusé a nebylo z nich zcela jasné, jak se vše seběhlo a co přesně se Jamesi Mayovi přihodilo. Teď to můžeme vidět ve všech detailech, slavný moderátor může hovořit o velkém štěstí, že neskončil hůř.
Jako by v poslední době nebylo špatných zpráv dost i bez toho, v polovině srpna obletěla svět ta, podle níž se James May měl vážně zranit při přípravách dalšího pokračování The Grand Tour. Podle tehdejších informací měl ztratit orientaci při natáčení scény v tunelu bývalé vojenské základny, jehož tubus se měl rozsvítit až době, kdy k němu přijel. May měl v rychlosti asi 120 km/h nabourat do zdi a zakrvavený skončit v nemocnici.
Znělo to hrozivě, ne vše ale působilo úplně věrohodně. Především bylo jasné, že náraz se nemohl odehrát ve 120 km/h, to by měl May pohřeb ještě dříve než britská královna. Předpokládali jsme, že se v takové rychlosti o onu zeď leda otřel, nakonec ale vše bylo ještě trochu jinak. A nyní to díky záběrům z natáčení zveřejněným přímo samotnými tvůrci můžeme vidět do posledního detailu.
Jak je z videa níže patrné, úkolem Clarksona, Hammonda i Maye bylo sprintovat tunelem, který se postupně rozsvěcel, na jeho konci pak měli aktéři ve „svých” autech zastavit. Clarkson to zvládl, druhý ale jel May, který nezačal brzdit včas. Před nárazem tedy jel okolo 120 km/h, při následné deceleraci a nakonec i jízdě bokem ale většinu této rychlosti ztratil. Náraz se tedy mohl odehrát v nanejvýš v nízkých desítkách km/h - ani 20 km/h to nejspíše nebylo. I tak to bylo nepříjemné, neboť do zdi naboural zboku a jím zvolený vůz (Mitsubishi Lancer Evo VIII) neměl boční airbagy, takže si dal hlavou přímo o B-sloupek.
Odtud také pramenila jeho zranění (hlava, krční páteř, zlomené žebro, pohmožděniny...) včetně krve tekoucí z nosu - stát se nehoda byť jen v o 10 nebo 20 km/h vyšší rychlosti, mohla skončit i tragicky. May byl schopen se ihned postavit na nohy, ač zjevně otřesený a rozbolavělý. Nakonec byl převezen do nemocnice spíše kvůli vyloučení vážnějších vnitřních zranění, která díky bohu nebyla potvrzena.
Podívejte se na vše níže, byla to jistě velmi nepříjemná událost. Nápad s postupně se rozsvěcujícím tunelem, který jednou skončí, nám ale přijde dost pochybný od samého začátku, ztratit orientaci za takové situace v tak vysoké rychlosti je velmi snadné. Však si vzpomeňte, jak v husté mlze snadno přestanete vnímat, kde přesně jste. A to klidně na silnici, po níž jezdíte skoro každý den...



Clarkson, Hammond a May dnes už znovu pokračují v natáčení The Grand Tour, při srpnovém natáčení se ale James May zranil při poměrně vážné nehodě. Jak se vše seběhlo, můžete vidět níže, úplně pěkná podívaná to není. Foto: Amazon Press Center
Zdroj: Rizki Bagja@Youtube
Bleskovky
Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
před 6 hodinamiMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
před 11 hodinamiLevnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
9.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
„Prvním pravidlem byznysu je dělat to, co chce zákazník,” říká šéf Škody. Takže nabídne víc nechtěných elektromobilů, to dá rozum
před 3 hodinami„Designové návrhy od AI jsou z 99 % na ho...,” prohlásil šéfdesignér Mercedesu. Copak asi říká na ty svoje?
před 4 hodinamiPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
před 6 hodinamiMuselo to přijít: Škoda zvažuje, jestli zařízne spíš Octavii, nebo skončí Superb
před 7 hodinamiKdyž už, tak už: Ford ohlásil svou už 110. letošní svolávací akci. Týká se skoro 1,5 milionu aut, firma o problému ví už 10 let
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva