Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Žádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
před 11 hodinami | Petr Prokopec
A je to opravdu výjimečné zboží, které si do Itálie musel nechat dovézt na zakázku. Je dokonce tak výjimečné, že v tomto případě má i volant „na správné straně”, což je u něj ještě neobvyklejší. Přesto k šéfovi výrobců dvanáctiválcových superaut tak úplně nesedí.
Horacio Pagani se láskou ke sportovním vozům nijak netají. Jeho sbírka přitom nezahrnuje pouze vlastní supersporty jako Zonda či Huyara, mimo to v ní najdeme moderní i historická Porsche, Ferrari či Lamborghini. A dále také monoposty Formule 1 či různé hot hatche. Pokud ovšem čekáte, že s nimi 69letý byznysmen jezdí denně do práce, jste vedle.
Od továrny své formy v San Cesario sul Panaro bydlí pouhé tři bloky, takže to zvládne i pěšky nebo na kole, po supersportech a dokonce ani po supersedanech či kombících ale Horacio nesahá ani ve chvílích, kdy musí dojet dál. Jak zmiňují kolegové z Auto Weeku, pro tyto účely si už před několika roky pořídil neobvyklý vůz, který je podle jeho názoru vůbec jediný v celé Modeně a dost možná také v celé Itálii.
Jde o Toyotu Alphard, která je v Evropě známa spíš ve své luxusnější verzi jako Lexus LM. Pagani si pořídil její třetí generaci, která byla v nabídce v letech 2015 až 2023. A protože mu vyhovuje, po nové zatím nesáhnul. Horacio jezdí s provedením Executive Lounge, tedy vrcholným stupněm výbavy, který (na poměry podobných aut) překypuje komfortem a luxusem.
Neobvyklé je usazení volantu na levé straně, neboť jde primárně o vůz pro japonský trh, který se svého času jen okrajově nabízel také v Číně a Rusku. Jednu z těchto variant Pagani musí mít, pod kapotou v tom případě může být jen 3,5litrový šestiválec, který po faceliftu v roce 2018 nabízel rovných 300 koní, on má ale ještě původní variantu s 274 kobylami. Takový výkon mu ale zjevně na běžné cestování stačí, ostatně jinak by se tohoto MPV nedržel už skoro dekádu.




Alphard třetí generace se do Evropy oficiálně nedovážel, i proto lze Horacio Paganimu věřit, že má jediný exemplář v Modeně. A nedivili bychom se, kdyby žádný další nejezdil ani v celé Itálii. Ilustrační foto: Toyota
Zdroj: Auto Week
Bleskovky
Žádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
dnesŠéf týmu Formule 1 Mercedesu naštval italské taxikáře poznámkami na adresu Verstappena, ti mu to vrátili i s úroky
včeraNové stolní hodiny Bugatti stojí samy o sobě víc než spousta výjimečných sporťáků, je to přitom kýč jako hrom
včera
Nejčtenější články
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025VW upřesnil, jakými spalovacími motory napraví svá elektrická auta, přeplňovaný tříválec je ze hry
7.5.2025Cadillac za 7,5 milionu nutí majitele proplazit se kufrem, pokud se mu vybije baterie. A i druhé řešení je slušná osina v zadnici
7.5.2025Výrobce na dálku sebral autům patřícím zákazníkům 600 koní výkonu, protože s nimi neumí zacházet. Tolik ke skvělosti moderních aut
8.5.2025Ferrari odložilo příchod svého prvního elektrického modelu. Teď líp než kdy jindy vnímá, že ani ono automaticky neprodá cokoli, co vyrobí
8.5.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 06.06. 14:13 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout a Thule 06.06. 10:47 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.06. 05:30 - Truck Daškam
- 2 a 4 ventily - vlastnosti 06.06. 04:02 - Learothat
- S větrem ve vlasech.... 06.05. 13:30 - pavproch
- Politický koutek 06.05. 12:42 - jerry
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.05. 12:19 - delphin
- Rychlodotazy 06.05. 08:55 - jerry