Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Žádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
6.6.2025 | Petr Prokopec
A je to opravdu výjimečné zboží, které si do Itálie musel nechat dovézt na zakázku. Je dokonce tak výjimečné, že v tomto případě má i volant „na správné straně”, což je u něj ještě neobvyklejší. Přesto k šéfovi výrobců dvanáctiválcových superaut tak úplně nesedí.
Horacio Pagani se láskou ke sportovním vozům nijak netají. Jeho sbírka přitom nezahrnuje pouze vlastní supersporty jako Zonda či Huyara, mimo to v ní najdeme moderní i historická Porsche, Ferrari či Lamborghini. A dále také monoposty Formule 1 či různé hot hatche. Pokud ovšem čekáte, že s nimi 69letý byznysmen jezdí denně do práce, jste vedle.
Od továrny své formy v San Cesario sul Panaro bydlí pouhé tři bloky, takže to zvládne i pěšky nebo na kole, po supersportech a dokonce ani po supersedanech či kombících ale Horacio nesahá ani ve chvílích, kdy musí dojet dál. Jak zmiňují kolegové z Auto Weeku, pro tyto účely si už před několika roky pořídil neobvyklý vůz, který je podle jeho názoru vůbec jediný v celé Modeně a dost možná také v celé Itálii.
Jde o Toyotu Alphard, která je v Evropě známa spíš ve své luxusnější verzi jako Lexus LM. Pagani si pořídil její třetí generaci, která byla v nabídce v letech 2015 až 2023. A protože mu vyhovuje, po nové zatím nesáhnul. Horacio jezdí s provedením Executive Lounge, tedy vrcholným stupněm výbavy, který (na poměry podobných aut) překypuje komfortem a luxusem.
Neobvyklé je usazení volantu na levé straně, neboť jde primárně o vůz pro japonský trh, který se svého času jen okrajově nabízel také v Číně a Rusku. Jednu z těchto variant Pagani musí mít, pod kapotou v tom případě může být jen 3,5litrový šestiválec, který po faceliftu v roce 2018 nabízel rovných 300 koní, on má ale ještě původní variantu s 274 kobylami. Takový výkon mu ale zjevně na běžné cestování stačí, ostatně jinak by se tohoto MPV nedržel už skoro dekádu.




Alphard třetí generace se do Evropy oficiálně nedovážel, i proto lze Horacio Paganimu věřit, že má jediný exemplář v Modeně. A nedivili bychom se, kdyby žádný další nejezdil ani v celé Itálii. Ilustrační foto: Toyota
Zdroj: Auto Week
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
USA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 2 hodinamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
včeraŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil v momentě, kdy Jaguar nevyrábí vůbec nic. Že by to byl důvod?
včeraMechanik ukázal, jak se v elektrickém propadáku VW mění pylový filtr, musíte rozebrat skoro půlku auta
včeraNový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva