Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 | Petr Miler
Zdálo se, že je to jasný prodejní hit. Xiaomi už muselo být přesvědčeno, že bude řešit leda to, jak tohoto auta vyrobit dostatečné množství, situace se ale rychle otočila. Plných 55 procent objednávek už bylo zrušeno a nemusí to být konečná.
Štěstěna je vrtkavá, říká se. Tato slova by asi nyní z fleku podepsalo vedení mobilního gigantu Xiaomi při pohledu na první auto značky, které se představilo koncem loňského roku. Prodávat se začalo koncem března a jeho přijetí ze strany zákazníků bylo ohromující - objednalo si jej přes 100 tisíc lidí a zdálo se, že jediným problémem pro firmu bude to, že jej přes použití revolučních produkčních postupů vyrábí málo. Kapacita továrny činí asi 100 tisíc aut za rok, což znamená, že by na dodání vozu někteří čekali víc než rok.
Pak ale přišla negativní publicita i zkazky o tom, že se řada lidí svého SU7 hned tak nedočká. A situace se rychle otočila. I když papírově vůz pořád nabízí fascinující množství muziky v podobě dynamiky sportovních Porsche a vzhledu podobnému modelu Taycan při ceně obyčejné Škody Octavia, lidé začali Xiaomi ukazovat záda. A to opravdu ve velkém.
Více než polovina z těch, kteří si vůz objednali, totiž už stihlo svou objednávku zrušit. Čínský IThome informuje o tom, že plných 55 % dosavadních zájemců myšlenku koupě rychle opustilo. To je ohromný, masivní úprk klientely během velmi krátké doby, který dozajista musel dosavadní bujarou party v sídle Xiaomi okamžitě ukončit.
IThome konstatuje, že za ztrátou zájmu stojí právě výše zmíněné. Auto působí dojmem nedovyvinutého produktu, navíc průměrná čekací doba na dodání se protáhla až na 8 měsíců. Jedno s druhým bylo pro řádu zájemců zjevně příliš, a tak dali přednost zrušení objednávky a vrácení zálohy. Rychle nabyl, rychle pozbyl? Tak něj to dnes musí z pohledu Xiaomi působit.
Zazvonil zvonec a pohádky je konec, většina dosavadních objednávek tohoto vozu je fuč. I tak je o Xiaomi SU7 velký zájem, pokud ale víc jak polovina lidí přehodnotila svou dřívější objednávku, není to dobré znamení. Foto: Xiaomi
Zdroj: IThome
Bleskovky
- Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
včera - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
28.4.2024 - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024
Nejčtenější články
- Nové Tesly jsou z výroby takové šmejdy, že zákazníci berou kontrolu kvality do svých rukou, mají na to speciální návody
31.3.2024 - Škoda musí změnit jméno svého klíčového modelu, slavná zpěvačka uspěla s žalobou proti automobilce
1.4.2024 - „Run na Fisker” nemilosrdně pokračuje. Desítky tisíc lidí zrušily rezervace, tisíce objednávky, firma jim dluží stamiliony
1.4.2024 - Poslední „lidové” auto s pořádným motorem V8 nikam nezmizí, zájem o něj trvá a výrobce to ví
1.4.2024 - Elektrická síť se v Nizozemsku přetěžuje tak moc, že lidé dostávají kvůli dobíjení elektromobilů od operátorů výhružné dopisy
1.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva