Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Závodník předjel v klání plném amatérů 54 aut během jediného kola, hlava nehlava
31.8.2020 | Petr Prokopec
Úzce definované závodní série plné profesionálů jsou jakožto klání špičkových pilotů se srovnatelnou technikou zajímavá, když ale vypustíte na trať různé řidiče s různými auty...
Pokud upravíte jinak sériový silniční vůz, logicky můžete počítat s lepší jízdní dynamikou. Motor, brzdy, podvozek, aerodynamika, hmotnost, zpřevodování, to všechno lze relativně snadno posunout dále a spolu s vyrámováním i dalšími nezbytnými modifikacemi dosáhnout na homologaci kdysi ryze silničního stroje pro závody na okruhu pod záštitou FIA.
Ryze závodní vozy jsou ale přece jen ještě jinde. Jsou od začátku stavěny proto, aby v rámci platných regulí vyplnily každý prostor a disponují tomu uzpůsobenou konstrukcí, motorem nesvázaným tak striktními emisními limity nebo superrychlou převodovkou, která nemusí vydržet 300 tisíc kilometrů běžného ježdění. Pokud k tomu všemu navíc přidáte závodního pilota, který potenciál takového auta umí využít a učiníte tak v závodě se spoustou amatérů s výše popsanými auty, rázem budete mít pocit, že se díváte na klání levharta s želvami.
Přesně tak si musel připadat britský závodník David Pittard, který se svým BMW M6 GT3 vyrazil na jeden z vytrvalostních závodů Nürburgringu, kde se schází opravdu pestrá plejáda aut i pilotů. Během jediného, podle všeho tréninkového kola pak zvládl předjet 54 aut, což je na první pohled neskutečné, je ale třeba dodat, že se bavíme o 25kilometrovém okruhu spojujícím původní Severní smyčku s moderní tratí pro závody Formule 1. Předjížděl tedy „jen” něco přes 1 aut každých 500 metrů.
Nicméně i tak je Pittardova jízda působivá. Zvláště ve chvílích, kdy pomalejší řidiči neuhýbají z cesty tak rychle, jak by bylo záhodno. Britský závodník si totiž nebral servítky a spoustu z nich předjíždí hlava nehlava, klidně i po trávě. Se svým 1,3tunovým strojem poháněným osmiválcovým motorem s 585 koňmi se prodíral „zácpou“ opravdu bravurně, třebaže zrovna při onom předjetí po trávě měl i štěstí a nedopadnout to, šlo by hlavně o jeho chybu. Nakonec, podívejte se na to sami.















Britský závodník David Pittard si na Nordschleife užil nemalého provozu, i proto nakonec během jediného kola předjel 54 aut. Foto: David Pittard Pro Racing Driver@YouTube
Zdroj: David Pittard Pro Racing Driver@YouTube přes Carscoops
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (1)
Nejnovější články
Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček
před 2 hodinami
Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte
před 4 hodinami
Prodeje aut v Evropě dál táhnou spalovací motory. Má je 84 procent nových vozů, odbyt elektromobilů visí na 4 zemích
před 5 hodinami
Nová Mazda s Wankelem je zpátky, sází ale na kontroverzní techniku a snad ještě kontroverznější vzhled
před 7 hodinami
Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
