Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024 | Petr Miler
Premiéra každého nového Bugatti je dějinnou událostí, neboť něco takového se v historii automobilismu stalo jen párkrát a někteří na to museli čekat dekády. Při pohledu na registrační značku je ale otázkou, jak moc Bugatti tohle auto vůbec bude.
Jméno Ettore Arco Isidoro Bugatti nezní moc francouzsky, že? Nakonec zakladatel automobilky nesoucí jeho příjmení nebyl čistokrevný Francouz, přesto je Bugatti považováno za francouzskou automobilku. Jenže ona byla vždy tak trochu neukotvená. Jejím původním sídlem je Molsheim, což znovu nezní Francouzsky, a byť dnes o francouzské město jde, v roce 1909, kdy Bugatti vzniklo, leželo toto místo v Německu.
Aby toho nebylo málo, po skonu původního, řekněme přece jen francouzského Bugatti, přišla jeho druhá éra pod vedením Romana Artioliho, která značku v roce 1987 přivedla do Itálie, přestože si udržovala významné vazby na francouzský automobilový průmysl. Tato éra značky netrvala dlouho a v roce 1995 skončila bankrotem. V roce 1998 ji v rámci rozebírání aktiv zkrachovalé italské firmy převzal Volkswagen, který ji mohl vrátit do Německa, ale vrátil ji do Francie a zdálo se, že v područí tak silného koncernu konečně najde svůj klid. Chvíli tomu tak bylo, ale ani tahle éra nakonec netrvala dlouho.
Volkswagen se během čtvrtstoletí vlastnictví Bugatti postupně změnil z mocného průmyslového impéria snažícího se vládnout všemu a všem v maňáska nechajícího se vláčet politickými vlivy, a tak mu na živení Bugatti začala koncem minulé dekády docházet peníze. Automobilky se tak efektivně zbavil jejím spojením s chorvatským Rimacem, který sice ponechal formálně sídlo a výrobu v Molsheimu, mnoho faktických operací ale zřetelně přijal pod svá záhřebská křídla. I o tom svědčí fotky prototypu nového Bugatti na fotkách níže.
Na těch můžeme vůbec poprvé vidět zatím nepojmenovaný vůz s chorvatskými registračními značkami, na nějž automobilka nedávno začala lákat a který bude věrný všemu možnému, jen ne ideálům Rimacu. Je až tragikomické, že se VW zbavil Bugatti s tím, že sám není schopen zajistit jeho přechod na elektrický pohon, zatímco Rimac má všechny technologie k dispozici. Přímo zakladatel a šéf Rimacu ale pak přišel, praštil do stolu a se znalostí limitů elektrického pohonu si pro další nový model vymínil spalovací motor V16. To už si VW mohl Bugatti nechat, chce se nám říci, není to ale první iracionálně a nekoncepční rozhodnutí německého koncernu, kterého jsme byli v posledních letech svědky.
Co tedy „první Bugatti ze Záhřebu” nabídne? Krom zmíněného motoru V16 bez turba, který bude srdcem hybridního pohonu, toho zatím moc nevíme, jasně patrné jsou ale typické proporce sportovních kupé s motorem uprostřed. Patrný je také obrovský zadní difuzor a možná až překvapivě velký výsuvný zadní spoiler. Příď je nižší, než bylo u Bugatti zvykem, tohle auto připomíná spíš Lamborghini. Ale proč ne, veškeré detaily zatím tak jako tak halí kamufláž.
Více toho z prvních fotek prototypu nevykoukáme, ale čekání na další detaily nebude dlouhé. Bugatti slíbilo kompletní odhalení v červnu a dá se čekat, že se do té doby dočkáme ještě několika dílčích odhalení, ať už oficiálních či nikoli.



Bugatti nám zatím ze své klíčové letošní novinky ukázalo jen motor, níže ale můžete poprvé vidět celé auto. Pozoruhodně s chorvatskou registrační značkou, taková je dnes realita existence francouzské klasiky. Foto: Bugatti
Zdroj: cardesignworld@Instagram
Bleskovky
Řidič elektromobilu dostal pokutu za příliš hlučný výfuk, i to je v roce 2025 možné. Policista o tom odmítal diskutovat
před 7 hodinamiŽádná AI: Reálně nabourané Bugatti Chiron na vrakovišti se hned tak nevidí, teď ho prodávají v aukci na díly
včeraExistuje méně vhodné místo pro prodej „nejbělejšího bílého BMW”, než je Jihoafrická republika?
5.9.2025
Nejnovější články
VW zastavil výrobu svého elektrického propadáku a propustil 160 lidí, kteří ho dělají. V USA ho nikdo nechce ani přes slevy 230 tisíc Kč
před 3 hodinamiRuský miliardář se zbavil jedné z nejúchvatnějších superjachet světa, možná mu došly peníze na její provoz
před 5 hodinamiDělníci v továrně Hyundai jdou do stávky, chtějí - čtete správně - vyšší věk odchodu do důchodu
před 6 hodinamiŘidič elektromobilu dostal pokutu za příliš hlučný výfuk, i to je v roce 2025 možné. Policista o tom odmítal diskutovat
před 7 hodinamiŠéf BMW přiostřil svůj odpor k EU, zákaz spalovacích aut označil za „velký omyl” a projev krátkozrakosti
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva