Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Šéf Bugatti poprvé ukázal úplně nový model s motorem V16, nečekejte nic pro slabé povahy
12.3.2024 | Petr Prokopec
Z úchvatného motoru novinky už jsme mohli okusit dost, teď nám Mate Rimac poprvé ukazuje i samotný, zatím nepojmenovaný vůz. Zůstává pod plachtou, jinak je ale zjevně hotový.
Na převzetí značky Bugatti koncernem Volkswagen došlo v roce 1998. Od té doby přišly na svět pouze dva sériové modely, Veyron a Chiron, byť automobilka z Molsheimu nabídla i řadu jejich derivátů. Ve všech případech se nicméně o pohon staral čtyřikrát přeplňovaný osmilitrový motor W16. Ten zpočátku produkoval 1 001 koní, postupem času však jeho výkon vzrostl přes 1 200 a 1 500 až na 1 600 koní. A v případě konceptu Bolide měl dokonce 1 850 kobyl, nicméně produkční verze této speciality nakonec až tak daleko s výkonem nezajde.
Ve finále je možná i dobře, že Bugatti bylo dosud zdrženlivější. O to víc francouzská značka může oslnit se svým „třetím mušketýrem“. Letos v červnu se totiž veřejnost dočká odhalení zcela nového vozu, který přepřahá na zbrusu nové pohonné ústrojí. Znovu u toho pak sice bude šestnáct válců, nicméně ty budou usazeny jen ve dvou řadách proti sobě, nikoli ve čtyřech. Přeplňování pak znovu dorazit nemá, místo toho bude spalovací jednotka doplněna hybridní technikou.
I když zámožná klientela značky už nové Bugatti viděla, my se zatím musíme spokojit s tím, co nám ukázal šéf značky Mate Rimac na Instagramu. Ten zveřejnil záběry auta schovaného pod plachtou patrně právě na jedné z prezentací pro zákazníky, i přes ní je ale patrné, že ani tento vůz nebude ničím pro slabé povahy. O technických detailech se zatím spíše spekuluje. Pokud se nicméně potvrdí dosavadní zvěsti, pak všechna čtyři kola bude roztáčet 8,3litrová atmosférická jednotka produkující tisíc koní, zatímco další tisícovku přihodí trojice elektromotorů. Novinka tak minimálně během prvního sprintu bude rychlejší než Chiron. Jak tomu bude při druhém, již záleží na bateriích.
Dá se nicméně předpokládat, že limity vozu většina klientů stejně nepozná, protože jej kupci sotvakdy vytáhnou z garáže. Produkce by totiž měla být ještě limitovanější než u předchozích dvou aut, vzniknout má jen 250 kusů. V důsledku toho poletí nahoru i cena, startovat se má někde v rozmezí 3,5 a 5 milionů Eur (cca 88,6 až 126,6 milionu korun). Přesto má být většina aut již rozebrána, červnový veřejný debut tak možná bude už jen formalitou.
![Šéf Bugatti poprvé ukázal úplně nový model s motorem V16, nečekejte nic pro slabé povahy - 1 - Bugatti V16 engine motor 2024 nove info Perex](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Šéf Bugatti poprvé ukázal úplně nový model s motorem V16, nečekejte nic pro slabé povahy - 2 - Bugatti V16 2024 prvni foto 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Šéf Bugatti poprvé ukázal úplně nový model s motorem V16, nečekejte nic pro slabé povahy - 3 - Bugatti V16 2024 prvni foto 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Nové pohonné ústrojí třetího novodobého Bugatti má disponovat výkonem okolo 2 000 koní. Zákazníky toto stádo může vyjít i na více než 100 milionů korun. Přesto má být prakticky již celá produkce rozebrána. Foto: Bugatti
Zdroje: Mate Rimac@Instagram, Bugatti
Bleskovky
Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před 2 hodinamiBugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024
Nejnovější články
Zisky Stellantisu se mohutně propadají, některé ze slavných značek koncernu to nepřežijí
před hodinouNejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před 2 hodinamiOmezovače rychlosti nařízené v EU jsou pro lidi tak otravné, že Korejci museli jinde umožnit jejich rychlé vypnutí
před 3 hodinamiVolvo to přepísklo s přechodem na elektromobily, naříkají dealeři. „Musí to změnit, jinak zemřeme,” říkají
před 5 hodinamiNové Audi A5 v úplném základu je reklamou na to, co všechno jste si nekoupili, patrné je to hlavně uvnitř
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 07.27. 12:04 - GeneHawkins
- BMW Divize 07.27. 10:33 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 07.27. 10:15 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.27. 10:02 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 07.26. 15:24 - pavproch
- Cyklistické vlákno 07.26. 15:01 - Kavis
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.26. 13:26 - Vrooom
- Chlubítko univerzální 07.26. 09:58 - petr_riha