Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Šéf Bugatti poprvé ukázal úplně nový model s motorem V16, nečekejte nic pro slabé povahy
12.3.2024 | Petr Prokopec
Z úchvatného motoru novinky už jsme mohli okusit dost, teď nám Mate Rimac poprvé ukazuje i samotný, zatím nepojmenovaný vůz. Zůstává pod plachtou, jinak je ale zjevně hotový.
Na převzetí značky Bugatti koncernem Volkswagen došlo v roce 1998. Od té doby přišly na svět pouze dva sériové modely, Veyron a Chiron, byť automobilka z Molsheimu nabídla i řadu jejich derivátů. Ve všech případech se nicméně o pohon staral čtyřikrát přeplňovaný osmilitrový motor W16. Ten zpočátku produkoval 1 001 koní, postupem času však jeho výkon vzrostl přes 1 200 a 1 500 až na 1 600 koní. A v případě konceptu Bolide měl dokonce 1 850 kobyl, nicméně produkční verze této speciality nakonec až tak daleko s výkonem nezajde.
Ve finále je možná i dobře, že Bugatti bylo dosud zdrženlivější. O to víc francouzská značka může oslnit se svým „třetím mušketýrem“. Letos v červnu se totiž veřejnost dočká odhalení zcela nového vozu, který přepřahá na zbrusu nové pohonné ústrojí. Znovu u toho pak sice bude šestnáct válců, nicméně ty budou usazeny jen ve dvou řadách proti sobě, nikoli ve čtyřech. Přeplňování pak znovu dorazit nemá, místo toho bude spalovací jednotka doplněna hybridní technikou.
I když zámožná klientela značky už nové Bugatti viděla, my se zatím musíme spokojit s tím, co nám ukázal šéf značky Mate Rimac na Instagramu. Ten zveřejnil záběry auta schovaného pod plachtou patrně právě na jedné z prezentací pro zákazníky, i přes ní je ale patrné, že ani tento vůz nebude ničím pro slabé povahy. O technických detailech se zatím spíše spekuluje. Pokud se nicméně potvrdí dosavadní zvěsti, pak všechna čtyři kola bude roztáčet 8,3litrová atmosférická jednotka produkující tisíc koní, zatímco další tisícovku přihodí trojice elektromotorů. Novinka tak minimálně během prvního sprintu bude rychlejší než Chiron. Jak tomu bude při druhém, již záleží na bateriích.
Dá se nicméně předpokládat, že limity vozu většina klientů stejně nepozná, protože jej kupci sotvakdy vytáhnou z garáže. Produkce by totiž měla být ještě limitovanější než u předchozích dvou aut, vzniknout má jen 250 kusů. V důsledku toho poletí nahoru i cena, startovat se má někde v rozmezí 3,5 a 5 milionů Eur (cca 88,6 až 126,6 milionu korun). Přesto má být většina aut již rozebrána, červnový veřejný debut tak možná bude už jen formalitou.
Nové pohonné ústrojí třetího novodobého Bugatti má disponovat výkonem okolo 2 000 koní. Zákazníky toto stádo může vyjít i na více než 100 milionů korun. Přesto má být prakticky již celá produkce rozebrána. Foto: Bugatti
Zdroje: Mate Rimac@Instagram, Bugatti
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nejnovější články
- O bobra míň nebude. BMW řadu 4 nezařízne, chce lidi nechat dál si vybírat to, po čem touží
před 2 hodinami - Tesla vyhodila i neuvěřitelně oddané zaměstnance, jeden z nich dokonce spal na parkovišti a myl se v práci, aby jí dal maximum
včera - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
včera - Slovenské létající si naostro vyzkoušel slavný hudebník, dodávky prý začnou už příští rok
včera - Mercedes se kaje a říká, že už nebude lidem vnucovat elektromobily, nechá je si vybrat. Ale kde?
včera
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.27. 16:57 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 16:45 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 09:56 - Truck Daškam
- Audi A6 C7 převodovky 04.27. 09:49 - Snowman000
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz