Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Zmást autopiloty jde relativně snadno, ani nemusíte být hackeři
7.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Autopiloty se orientují pomocí lidarů, kterým jde „ukázat” odrazy reálně neexistující překážky. To znamená, že auto může bezdůvodně jít prudce na brzdy.
Člověk by řekl, že největším problémem autonomních vozů bude riziko hacknutí a dálkového ovládání. Tohle riziko rozhodně není zanedbatelné, ale není jediné. Automobily, které se orientují pomocí lidarů, tedy laserových radarů, jde relativně snadno zmást vysláním falešných signálů o přítomnosti dalších aut na silnici.
Potřebujete k tomu slabý laser a počítač, klidně přenosný a malinký typu Raspberry Pi, což je doslova kapesní přístroj. A také to, aby lidarová komunikace auta nebyla nějakým způsobem šifrovaná nebo skrytá, což u prototypů není, ale u produkčních aut klidně být může; zatím po silnicích jezdí jen testovací prototypy.
Pak jde senzorům auta „ukázat” pár dalších odrazů automobilů, třeba pár metrů před nosem, ale fyzické auto tam vůbec není. Autopilot si ale bude myslet, že tam je, protože ho „uvidí” - a třeba zašlápne brzdy nebo se bude chtít vyhnout, což může způsobit problém pro někoho, kdo jede za ním, řádně vystrašit posádku autonomního vozu a nebo klidně i něco horšího.
Že je tohle zmatení senzorů relativně snadné, ještě neznamená, že se jím bude bavit každý druhý znuděný puberťák. Podobně jako u ostatních „snadných” zneužití aut je stále potřeba vědět, co člověk dělá, a věnovat tomu čas a úsilí. V každém případě to ale může být další připomínkou, že vývojáři autonomních aut mají před sebou ještě pořádný kus práce - toto riziko jistě není poslední, se kterým se budou muset vypořádat...




Autopiloty Googlu už jezdí v provozu a používají lidar k orientaci
Zdroj: Engadget
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
včeraMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025
Nejnovější články
Majitel špičkové Tesly poznal, zač je v Pardubicích elektrický perník, 24 tisíc ujetých km ho stálo ukrutné peníze
před 4 hodinamiNekupujte si elektromobil, v roce 2030 už ho ani nebudete mít čím nabíjet, varují Nizozemci na základě zprávy operátora sítě
před 4 hodinamiMuž si v roce 1996 koupil ještě jako „mlaďas” nové BMW. Nechal si ho letoška, najel s ním přes 1 milion km s původní technikou
před 11 hodinamiElektrokola se dnes prohání po silnicích rychlostmi až přes 110 km/h. A některé státy už to „nedávají”
včeraEU opět „vítězí”. Místní výroba je drahá i pro Číňany, odkládají spuštění továrny v Maďarsku, upřednostní Turecko
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva