Alpina C2 2,7: vzácnější alternativu k BMW M3 E30 dnes koupíte i levněji

Kdo z fandů BMW by nechtěl mít M3 E30? Jenže právě proto je tak drahá, za méně lze mít i exkluzivnější vůz.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Alpina C2 2,7: vzácnější alternativu k BMW M3 E30 dnes koupíte i levněji

5.4.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Alpina C2 2,7: vzácnější alternativu k BMW M3 E30 dnes koupíte i levněji

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kdo z fandů BMW by nechtěl mít M3 E30? Jenže právě proto je tak drahá, za méně lze mít i exkluzivnější vůz.

První em-trojka má pověst nepřekonaného modelu mnichovské divize M, dříve Motorsport. Společnost Alpina veleváženého pána Burkarda Bovensiepena z bavorského Buchloe však v roce 1986 přišla s vozem, který nabídl podobné výkonové parametry a jeho E30 nakonec pro nižší počet kusů dostala nálepku exkluzivnějšího kousku. Důkazem je model C2 se šestiválcovým motorem 2,7 litru (s 2 693 centimetry krychlovými jde o největší jednotkou M20, na kterou odkazuje také C v názvu).

Alpina C2 2,7 vyráběná od roku 1986 tedy nepoužívala vysokootáčkový čtyřválec jako M3. Důvodem byl základ v podobě 325i, který vozil, jak známo, o dva písty a půl litru bohatší motor. Na síle mu to pochopitelně neubralo - s výkonem 210 koní (při 5 800 otáčkách) a točivým momentem 267 Nm byla Alpina dokonce až o 15 koní silnější než standardní verze M3. Oproti ní se také motor C2 točil do vyšších otáček a zajišťoval údajně velmi lineárním průběhem. Zrychlení na stokilometrovou rychlost uměla C2 2,7 za 6,9 sekundy, varianta 2,5 to zvládala za 7,1 sekundy.

Úctyhodných parametrů dosáhla Alpina (podobně jako v dnešních modelech) implementací pístů Mahle, vlastní vačkou, modifikovanou hlavou válců, vlastním motormanagementem a také zcela novým výfukem. K dispozici byl kromě dvoudveřového kupé také sedan a kabriolet, přičemž později došlo údajně také k aplikaci volitelného pohonu všech kol. Verze C2 2,7 postupně zažívaly implementaci katalyzátorů, čímž výkon s rokem 1987 lehce klesl (na 203 koní).

Kromě motoru byl upravován také podvozek a brzdová soustava. Aby vůz také neskrýval příbuznost ke svým tvůrcům, dostal typické polepy karoserie (s možností volby barvy), charakteristický přední nárazník a samozřejmě celosvětově známá mnohapaprsková kola, která v tomto případě měla průměr 16 palců. Na zádi se také objevil decentní spoiler. Uvnitř se Alpina podepsala přístrojovým štítem, sedadly Recaro, vlastní řadicí pákou a opěrkou pro levou nohu. Podle mnohých je tento vůz ještě lépe vyvážen než M3.

Předchůdcem, respektive slabší verzí, se stala C2 2,5, která z objemu o dvě deci nižší dávala 185 koní a 265 Nm. Nakonec prý vznikla v počtu pouhých 74 kusů. Nástupcem se stal model B3 2,7 dostupný již zcela ve všech karosářských provedeních u něhož Alpina přebruslila na typičtější označování benzinových verzích, které jí vlastně vydrželo až do dnešních dnů.

A právě takové vzácné auto se zadním pohonem bude v prodeji na aukci The Restoration Show Sale v britském Birminghamu, která se koná 12. dubna. Tento konkrétní kus z roku 1987 je nalakován barvou Dolphin grey a v jeho útrobách bychom dokonce našli i diferenciál s omezeným prokluzem, který bude přispívat k zábavě. Navíc je vybaven větší nádrží pro prodloužení dojezdu, tónovanými skly, černým koženým čalouněním sportovních sedadel, zadními opěrkami hlavy a elektricky ovládaným šíbrem.

Prodávající navíc tvrdí, že karoserie i interiér jsou od začátku v nejlepší kondici. Zároveň jezdí bez nepříjemných vibrací a rázů a to až rychlostí 225 kilometrů v hodině. To vše navzdory celkově ujetým 161 739 kilometrům. Jeho cena se odhaduje na 8 500 liber (282 tisíc korun) až 10 500 liber (348 tisíc korun), což znamená zhruba polovinu oproti srovnatelně opotřebované M3 E30. Vyrazíte do Anglie stejně jako my? Jen s tím pravostranným řízením by mohl být trochu problém...


Alpina C2 2,7: vzácnější alternativu k BMW M3 E30 dnes koupíte i levněji - 1 - Alpina C2 27 1988 01Alpina C2 2,7: vzácnější alternativu k BMW M3 E30 dnes koupíte i levněji - 2 - Alpina C2 27 1988 02Alpina C2 2,7: vzácnější alternativu k BMW M3 E30 dnes koupíte i levněji - 3 - Alpina C2 27 1988 03Alpina C2 2,7: vzácnější alternativu k BMW M3 E30 dnes koupíte i levněji - 4 - Alpina C2 27 1988 04Alpina C2 2,7: vzácnější alternativu k BMW M3 E30 dnes koupíte i levněji - 5 - Alpina C2 27 1988 05Alpina C2 2,7: vzácnější alternativu k BMW M3 E30 dnes koupíte i levněji - 6 - Alpina C2 27 1988 06Alpina C2 2,7: vzácnější alternativu k BMW M3 E30 dnes koupíte i levněji - 7 - Alpina C2 27 1988 07Alpina C2 2,7: vzácnější alternativu k BMW M3 E30 dnes koupíte i levněji - 8 - Alpina C2 27 1988 17Alpina C2 2,7: vzácnější alternativu k BMW M3 E30 dnes koupíte i levněji - 9 - Alpina C2 27 1988 08

Alpina C2 2,7: vzácnější alternativu k BMW M3 E30 dnes koupíte i levněji - 10 - Alpina C2 27 1988 09Alpina C2 2,7: vzácnější alternativu k BMW M3 E30 dnes koupíte i levněji - 11 - Alpina C2 27 1988 10Alpina C2 2,7: vzácnější alternativu k BMW M3 E30 dnes koupíte i levněji - 12 - Alpina C2 27 1988 11Alpina C2 2,7: vzácnější alternativu k BMW M3 E30 dnes koupíte i levněji - 13 - Alpina C2 27 1988 12Alpina C2 2,7: vzácnější alternativu k BMW M3 E30 dnes koupíte i levněji - 14 - Alpina C2 27 1988 13Alpina C2 2,7: vzácnější alternativu k BMW M3 E30 dnes koupíte i levněji - 15 - Alpina C2 27 1988 14Alpina C2 2,7: vzácnější alternativu k BMW M3 E30 dnes koupíte i levněji - 16 - Alpina C2 27 1988 15Alpina C2 2,7: vzácnější alternativu k BMW M3 E30 dnes koupíte i levněji - 17 - Alpina C2 27 1988 16
Parádní Aplina C2 2,7 z konce osmdesátých let zastíní údajně M3 E30 v mnohém. Přitom stojí polovinu

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek