Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Alpina C2 2,7: vzácnější alternativu k BMW M3 E30 dnes koupíte i levněji
5.4.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Kdo z fandů BMW by nechtěl mít M3 E30? Jenže právě proto je tak drahá, za méně lze mít i exkluzivnější vůz.
První em-trojka má pověst nepřekonaného modelu mnichovské divize M, dříve Motorsport. Společnost Alpina veleváženého pána Burkarda Bovensiepena z bavorského Buchloe však v roce 1986 přišla s vozem, který nabídl podobné výkonové parametry a jeho E30 nakonec pro nižší počet kusů dostala nálepku exkluzivnějšího kousku. Důkazem je model C2 se šestiválcovým motorem 2,7 litru (s 2 693 centimetry krychlovými jde o největší jednotkou M20, na kterou odkazuje také C v názvu).
Alpina C2 2,7 vyráběná od roku 1986 tedy nepoužívala vysokootáčkový čtyřválec jako M3. Důvodem byl základ v podobě 325i, který vozil, jak známo, o dva písty a půl litru bohatší motor. Na síle mu to pochopitelně neubralo - s výkonem 210 koní (při 5 800 otáčkách) a točivým momentem 267 Nm byla Alpina dokonce až o 15 koní silnější než standardní verze M3. Oproti ní se také motor C2 točil do vyšších otáček a zajišťoval údajně velmi lineárním průběhem. Zrychlení na stokilometrovou rychlost uměla C2 2,7 za 6,9 sekundy, varianta 2,5 to zvládala za 7,1 sekundy.
Úctyhodných parametrů dosáhla Alpina (podobně jako v dnešních modelech) implementací pístů Mahle, vlastní vačkou, modifikovanou hlavou válců, vlastním motormanagementem a také zcela novým výfukem. K dispozici byl kromě dvoudveřového kupé také sedan a kabriolet, přičemž později došlo údajně také k aplikaci volitelného pohonu všech kol. Verze C2 2,7 postupně zažívaly implementaci katalyzátorů, čímž výkon s rokem 1987 lehce klesl (na 203 koní).
Kromě motoru byl upravován také podvozek a brzdová soustava. Aby vůz také neskrýval příbuznost ke svým tvůrcům, dostal typické polepy karoserie (s možností volby barvy), charakteristický přední nárazník a samozřejmě celosvětově známá mnohapaprsková kola, která v tomto případě měla průměr 16 palců. Na zádi se také objevil decentní spoiler. Uvnitř se Alpina podepsala přístrojovým štítem, sedadly Recaro, vlastní řadicí pákou a opěrkou pro levou nohu. Podle mnohých je tento vůz ještě lépe vyvážen než M3.
Předchůdcem, respektive slabší verzí, se stala C2 2,5, která z objemu o dvě deci nižší dávala 185 koní a 265 Nm. Nakonec prý vznikla v počtu pouhých 74 kusů. Nástupcem se stal model B3 2,7 dostupný již zcela ve všech karosářských provedeních u něhož Alpina přebruslila na typičtější označování benzinových verzích, které jí vlastně vydrželo až do dnešních dnů.
A právě takové vzácné auto se zadním pohonem bude v prodeji na aukci The Restoration Show Sale v britském Birminghamu, která se koná 12. dubna. Tento konkrétní kus z roku 1987 je nalakován barvou Dolphin grey a v jeho útrobách bychom dokonce našli i diferenciál s omezeným prokluzem, který bude přispívat k zábavě. Navíc je vybaven větší nádrží pro prodloužení dojezdu, tónovanými skly, černým koženým čalouněním sportovních sedadel, zadními opěrkami hlavy a elektricky ovládaným šíbrem.
Prodávající navíc tvrdí, že karoserie i interiér jsou od začátku v nejlepší kondici. Zároveň jezdí bez nepříjemných vibrací a rázů a to až rychlostí 225 kilometrů v hodině. To vše navzdory celkově ujetým 161 739 kilometrům. Jeho cena se odhaduje na 8 500 liber (282 tisíc korun) až 10 500 liber (348 tisíc korun), což znamená zhruba polovinu oproti srovnatelně opotřebované M3 E30. Vyrazíte do Anglie stejně jako my? Jen s tím pravostranným řízením by mohl být trochu problém...









Parádní Aplina C2 2,7 z konce osmdesátých let zastíní údajně M3 E30 v mnohém. Přitom stojí polovinu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejčtenější články
Ve své době nejlevnější 400koňové auto Evropy jde dnes koupit sotva jeté prakticky za babku, jede až 295 km/h
5.6.2025Vyhozený šéf Stellantisu uznal chybu, bojovat proti velkým motorům byl fatální omyl. Jeho nástupci ho rychle napravili
5.6.2025Šéf týmu Formule 1 Mercedesu naštval italské taxikáře poznámkami na adresu Verstappena, ti mu to vrátili i s úroky
5.6.2025K mání je daleko nejlevnější Ferrari F430 v Evropě. Je krásné a nestojí víc než lepší Škody, jeho majitel zemřel
6.6.2025VW během 10 let zabil tři čtvrtiny prodejů Golfu, z bestselleru udělal symbol úpadku. A jeho „řešení” pošle prodeje ještě níž
6.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva