Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Alpina C2 2,7: vzácnější alternativu k BMW M3 E30 dnes koupíte i levněji
5.4.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Kdo z fandů BMW by nechtěl mít M3 E30? Jenže právě proto je tak drahá, za méně lze mít i exkluzivnější vůz.
První em-trojka má pověst nepřekonaného modelu mnichovské divize M, dříve Motorsport. Společnost Alpina veleváženého pána Burkarda Bovensiepena z bavorského Buchloe však v roce 1986 přišla s vozem, který nabídl podobné výkonové parametry a jeho E30 nakonec pro nižší počet kusů dostala nálepku exkluzivnějšího kousku. Důkazem je model C2 se šestiválcovým motorem 2,7 litru (s 2 693 centimetry krychlovými jde o největší jednotkou M20, na kterou odkazuje také C v názvu).
Alpina C2 2,7 vyráběná od roku 1986 tedy nepoužívala vysokootáčkový čtyřválec jako M3. Důvodem byl základ v podobě 325i, který vozil, jak známo, o dva písty a půl litru bohatší motor. Na síle mu to pochopitelně neubralo - s výkonem 210 koní (při 5 800 otáčkách) a točivým momentem 267 Nm byla Alpina dokonce až o 15 koní silnější než standardní verze M3. Oproti ní se také motor C2 točil do vyšších otáček a zajišťoval údajně velmi lineárním průběhem. Zrychlení na stokilometrovou rychlost uměla C2 2,7 za 6,9 sekundy, varianta 2,5 to zvládala za 7,1 sekundy.
Úctyhodných parametrů dosáhla Alpina (podobně jako v dnešních modelech) implementací pístů Mahle, vlastní vačkou, modifikovanou hlavou válců, vlastním motormanagementem a také zcela novým výfukem. K dispozici byl kromě dvoudveřového kupé také sedan a kabriolet, přičemž později došlo údajně také k aplikaci volitelného pohonu všech kol. Verze C2 2,7 postupně zažívaly implementaci katalyzátorů, čímž výkon s rokem 1987 lehce klesl (na 203 koní).
Kromě motoru byl upravován také podvozek a brzdová soustava. Aby vůz také neskrýval příbuznost ke svým tvůrcům, dostal typické polepy karoserie (s možností volby barvy), charakteristický přední nárazník a samozřejmě celosvětově známá mnohapaprsková kola, která v tomto případě měla průměr 16 palců. Na zádi se také objevil decentní spoiler. Uvnitř se Alpina podepsala přístrojovým štítem, sedadly Recaro, vlastní řadicí pákou a opěrkou pro levou nohu. Podle mnohých je tento vůz ještě lépe vyvážen než M3.
Předchůdcem, respektive slabší verzí, se stala C2 2,5, která z objemu o dvě deci nižší dávala 185 koní a 265 Nm. Nakonec prý vznikla v počtu pouhých 74 kusů. Nástupcem se stal model B3 2,7 dostupný již zcela ve všech karosářských provedeních u něhož Alpina přebruslila na typičtější označování benzinových verzích, které jí vlastně vydrželo až do dnešních dnů.
A právě takové vzácné auto se zadním pohonem bude v prodeji na aukci The Restoration Show Sale v britském Birminghamu, která se koná 12. dubna. Tento konkrétní kus z roku 1987 je nalakován barvou Dolphin grey a v jeho útrobách bychom dokonce našli i diferenciál s omezeným prokluzem, který bude přispívat k zábavě. Navíc je vybaven větší nádrží pro prodloužení dojezdu, tónovanými skly, černým koženým čalouněním sportovních sedadel, zadními opěrkami hlavy a elektricky ovládaným šíbrem.
Prodávající navíc tvrdí, že karoserie i interiér jsou od začátku v nejlepší kondici. Zároveň jezdí bez nepříjemných vibrací a rázů a to až rychlostí 225 kilometrů v hodině. To vše navzdory celkově ujetým 161 739 kilometrům. Jeho cena se odhaduje na 8 500 liber (282 tisíc korun) až 10 500 liber (348 tisíc korun), což znamená zhruba polovinu oproti srovnatelně opotřebované M3 E30. Vyrazíte do Anglie stejně jako my? Jen s tím pravostranným řízením by mohl být trochu problém...
Parádní Aplina C2 2,7 z konce osmdesátých let zastíní údajně M3 E30 v mnohém. Přitom stojí polovinu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 10 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Únik provalil novou vrcholnou verzi Tesly Model 3, Musk využil své vlády nad Twitterem, aby zahladil stopy
25.3.2024 - Na těchto autech spekulující sběratelé prodělali kalhoty, jejich ceny se za pár let propadly až o 3 miliony Kč
25.3.2024 - Elektromobily ovlivní i americké prezidentské volby, odpor veřejnosti donutil Bidena zmírnit jejich nařizování
25.3.2024 - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024 - Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva