Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
První majitel 37 let schovával v garáži nezničitelný Mercedes, který nezastaví ani apokalypsa, teď téměř nejetý je na prodej
15.2.2024 | Petr Miler
Pokud chcete vůz, který vás s vysokou pravděpodobností přežije, těžko najdete žhavějšího kandidáta, než je Mercedes W124. Pověst nezničitelného vozu nemá náhodou a zvlášť v této specifikaci je opravdu skoro nezastavitelný.
Svět se každým dnem posouvá o kus dál, při pohledu na některá auta si ale nelze neklást otázku, zda se posouvá tím správným směrem. Výrobci zejména v posledních letech pod tíhou regulací, snah o minimalizaci nákladů a překotného vývoje elektroniky přichází s novými auty, která bývají rychlejší, bezpečnější, komfortnější a ekologičtější, už ale zkrátka tolik nevydrží.
Automobilky pomalu neznají nic jiného než snahy ušetřit každý gram emisí CO2 a snížit náklady na jeden vyrobený vůz tak, aby to zákazníci na první pohled nepoznali. Čím dál tím víc se tak vzdalujeme dobám, kdy automobilový průmysl fungoval jinak a na prvních místech žebříčku priorit měl poněkud odlišné hodnoty. Tyto časy si ale pořád můžeme připomenout s pomocí auta, které proslulo svou trvanlivostí až do té míry, že je považováno za takřka nezničitelné.
Jedná se o Mercedes W124. Většina aut z éry jeho největší slávy je dávno po smrti, W124 ale přežívá pořád dost. Platí za mimořádně odolné stroje a není těžké narazit v prodeji na kusy s kilometráží blížící se milionové hranici, do kterých byste to neřekli ani náhodou. Dnes vám ukážeme vůz, který mezi ně nepatří. Kousek ve verzi 200 D z roku 1987, která díky svému primitivnímu dieselovému motoru přežije snad i apokalypsu podobně jako jeho předchůdci, má totiž dodnes najeto pouhých 17 400 kilometrů.
Pokud se ptáte, jak mohl dožít dnešních dnů s takovým nájezdem, vězte, že si jej v prosinci 1987 pořídil Němec, který s ním jezdil tak, jako by ho ani neměl. Auto tedy po téměř 37 let vlastnictví téměř jen garážoval. A předchůdce třídy E z dob komunistického Československa díky tomu působí jako časová kapsle. Následně se vůz dostal do rukou současného majitele, který jej nyní jako patřičnou vzácnost prodává dál. A obstaral si k němu i certifikát stavu od firmy Classic Data se známkou 1, takovou hned tak něco nedostane.
Auto je tedy skutečně jako nové. Bílý lak byl ušetřen škrábanců, nikde není vidět rez, ohromující je i interiér zářící nedotčenou látkou tmavě zelené barvy. Decentní eleganci podtrhuje dřevěné obložení středového tunelu. Zaujmou široká sedadla nebo naškrobené čalounění dveřních panelů. Vše zkrátka zůstalo v perfektním originálním stavu, který nedává pochybovat o tom, že toto auto nikdy pořádně nejezdilo.
Pozoruhodnou vzpomínku na přelom osmdesátých a devadesátých let pohání podobně pozoruhodný motor - dvoulitrový naftový čtyřválec bez turba o výkonu jen 53 kW, tedy 72 koní, který míří na zadní kola přes manuální převodovku. A výbava je skoro nulová. Je to dnes nepředstavitelná specifikace, ale to vozu nakonec jen dodává na historické autentičnosti - Mercedes třeba s manuální klimatizací je dnes raritou, tehdy to nebylo nic mimořádného.
Něco takového pochopitelně nemůže vyjít úplně levně, cena ale nakonec až tak extrémní. Pravda, auto z roku 1987 za 18 500 Eur, tedy asi 469 tisíc Kč, nepůsobí levně, s ohledem na to, kolik majitelů W124 chce za své mnohem více jeté kousky klidně k milionu, to prostě není mnoho. A kolika autům v prodeji za podobnou cenu dnes můžete odpovědně věštit, že zvládnou najet milion dalších kilometrů a ani se pořádně nezapotí?
Tento Mercedes-Benz 200D W124 vypadá skoro jako čerstvě sjel z výrobní linky, od roku 1987 stál skoro pořád v garáži. Teď je na prodej. Foto: Lucas, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mercedes-Benz Mercedes W124 | Wertgutachten Note 1@Mobile.de
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
dnes - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 6 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 8 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 9 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 11 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva