Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Existuje auto, které dokáže ohromit i nejúspěšnějšího pilota historie Le Mans
14.7.2019 | Mirek Mazal
Pokud byste si mysleli, že muže, který devětkrát vyhrál Le Mans a seděl v nespočtu superrychlých aut, už nemůže ohromit nic na čtyřech kolech, mýlíte se. Stačí, aby osedlal jedno z nejrychlejších aut světa... roku 1930.
Nejúspěšnější závodník historie Le Mans jménem Tom Kristensen má emoce z řízení z podstaty věci potlačeny až na samé dno lidského entuziasmu. Při jeho automobilových zkušenostech je těžké najít stroj, který by v něm probudil pocity, které nezná, i po devíti triumfech ve nejslavnější čtyřiadvacetihodinovce světa se ale takový stroj najde.
Bývalý automobilový závodník původem z Dánska usedl za volat svého času supersilného Bentley Blower z roku 1930 a byl ohromen. Klasický stroj vznikl jen v 55 kusech a vyniká pořádnou výbavou pod kapotou, kde trůní 4,5litrový agregát. Velkoobjemový pohon byl odvozen od třílitrového předchůdce a naladěn na 179 kW (243 koní) díky přeplňování kompresorem napojeném na klikovou hřídel.
Blower mohl dosahovat rychlosti až 225 km/h a Ettore Bugatti jej svého času překřtil na nejrychlejší dodávku světa. Bez plnohodnotného čelního skla je dosahování vysokého tempa výzvou i pro hodně otrlého řidiče. Do sedla za dřevěný volant se tentokrát nominoval právě Kristensen, aby připomněl nádheru britského strojírenství s registrační značkou UW 7771. Sám říká, že auto moc nebrzdí, ale to jistě emoce z jízdy jen jitří.
Tiše závidíme možnost prohnat monstrum na tenkých gumách po závodním okruhu Silverstone, na videu níže jej můžete zažít alespoň zprostředkovaně. Kristensen musel řadit každý ze čtyř stupňů pomocí dvojitého vyšlápnutí spojky, ale takové postupy patří k základní výbavě dříve narozených soutěžáků první kategorie, kterým dánský pilot je.












Bentley Blower z roku 1930 stále jezdí jako nové, na Toma Kristensena udělalo dojem
Zdroj: Motor Sport@Youtube
Bleskovky
Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu včera 15:27
- Pole pro Gonzaleze, 7. Salač včera 14:30
- Moto3: Dva Rookies na čele včera 14:29
- Pole Position pro Quartarara v novém rekordu 1:29,324 včera 11:31
- Obava z precedentu: Majitelé v Brně se obávají včera 10:14
Nejnovější články
Dědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo tu zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
včeraNěmci vrátili život legendárnímu Audi Quattro. Vypadá jako zamlada, má ale skoro třikrát víc výkonu
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Mercedes nechtěl motory V8 nabízet už skoro pro nic, teď otočil a jejich novou generaci chce nacpat takřka do všeho
včeraBizarní prodlužovač dojezdu Tesly je totální fiasko. Nesmyslné řešení nakonec nedostane nikdo, firma vrací zálohy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva