Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Jedno z nejvzácnějších Porsche našli v tomto stavu, dnes je k nepoznání
23.5.2019 | Mirek Mazal
Bývá až neuvěřitelné vidět, jak daleko nechají zajít věci majitelé aut tak vzácných, že je nevlastní ani sama automobilka. Případ této 901 není jiný.
V metropolitní oblasti německého Stuttgartu sídlí nedaleko od sebe automobilky Porsche a Mercedes-Benz. Krom svých zázemí tu mají také svá muzea, dva architektonické skvosty vyjadřující myšlenky stojící za zrodem obou značek. Konstrukce muzea Porsche subjektivně působí impozantním dojmem a dokáže vyvolat úžas, uvnitř je to ale jiná písnička.
Tam naopak zaujme spíše muzeum Mercedesu, které skýtá více exponátů a podrobnější přehlídku rozličných technických řešení. Prohlídka muzea Porsche je kratší a nezanechá takový dojem, mimo jiné i proto, že některé zcela klíčové modely v něm trochu zcela chybí. A nenachází se ani v depozitáři, automobilka je prostě nemá.
Mezi takové donedávna patřil i originální model 901. Pokud se hlouběji nezajímáte o historii Porsche, patrně ani nebudete vědět, že existoval, neboť jeho život byl doslova jepičí. Je to ovšem paradoxně ta jediná úplně první 911, neboť právě jméno 901 měl nástupce 356 původně dostat. O slovo se ale pak přihlásil Peugeot s ochrannou známkou na všechny trojciferné číselné řady s nulou uprostřed a protože Němci byli fér, vůz bez soudních tahanic přejmenovali. Nula uprostřed byla nahrazena jedničkou, a právě tak vzniklo legendární pojmenování 911.
Stalo se tak ale až několik týdnů po zahájení výroby, takže hrstka sériových 901 sjela z výrobních linek. A Porsche nemělo v muzeu ani jednu - žádnou si nenechalo a zachovalé kusy ceněné sběrateli se automobilce nepodařilo koupit. Dokážete si tedy asi představit úlevu automobilky, když německá televizní show náhodně narazila na dva kusy 901 pokryté prachem ve stodole.
Je skoro neuvěřitelné, že takové cennosti někdo nechal skoro shnít na prach, ale stalo se to. Detailní šetření ukázalo, že v případě jednoho z kusů jde o 901 z roku 1964 s číslem podvozku 300.057, tedy 57. vyrobený exemplář, nesmírně výjimečnou věc. Porsche hned oba exempláře odkoupilo v původním stavu a začala renovace.
Stav vozu byl žalostný, jak můžete sami vidět, ne však za hranicí možnosti jej uvést do původního stavu. Restaurování bylo náročné, lidem přímo od Porsche se ale podařilo obnovit všechny části a 901 s pořadovým číslem 57 sestavit do podoby odpovídající počátkům výroby. Chybějící díly karoserie jsou originální z jiného auta, motor, převodovka, elektrika a interiér byly obnoveny stejným principem.
Práce zabrala dlouhé tři roky, ale výsledek za to stojí. Červené kupé získalo speciální místo na výstavní ploše a v muzeu sídlícím na adrese Porscheplatz 1 si jej obvykle můžete prohlédnout. Připomíná nejen začátky dnes legendárního sportovního modelu, ale i pozoruhodné dopady bojů o označování modelů různých automobilek...










Nález ve stodole se změnil ve hvězdu. Podívejte se na práci restaurátorů, která trvala více než 3 roky
Zdroj: Porsche
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Borja Gomez tragicky zahynul včera 17:12
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix včera 16:05
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster včera 12:25
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně 2.7.2025
- Zamíří Aron Canet do WSBK? 2.7.2025
Nejnovější články
Překvapivě výrazně faceliftovaná Lada Niva odhalila své ceny, i s novým vzhledem a motorem stojí pořád pakatel
včeraMuž si v dubnu koupil vysněnou Alfu, platí za ní splátky i pojištění. Jeho auto ale dodnes stojí u dealera a nemůže si ho ani odvézt
včeraFerrari poprvé v historii nejenže uznalo vlastní chybu a napravilo ji, dokonce dovoluje kupcům starších aut nešťastné řešení zpětně vyměnit
včeraStačilo autu léta po jeho nesmyslném zaříznutí vrátit motor V8 v nezměněné podobě, aby si ho koupilo 10 tisíc lidí během 24 hodin
včeraZákazníci a fanoušci Audi už jsou tak zoufalí, že natočili hodinový film volající po tom, aby firma zastavila svůj úpadek
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva