Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Ve stodole našli jedno z padesáti vzácných Ferrari, 40 let si ho nikdo nevšímal
6.1.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Platí za jedno z nejvyhledávanějších Ferrari vůbec, tohoto si ale po dekády nikdo nevšímal. Teď je 250 GT Ellena na nejlepší cestě zpět ke své někdejší slávě.
Ferrari je vytoužená značka a pro sběratele vzácných exemplářů představuje model 250 GT jeden z nejvyhledávanějších strojů, zvláště pak ve svých omezených edicích. Sny, že člověk ve stodole narazí na jeden z nejvzácnějších sportovních automobilu, budí ze spaní nejen lovce kultovních automobilů, jenže najít zachovalé Ferrari odložené v hospodářském stavení je pravděpodobné asi tak jako vyhrát hlavní cenu ve Sportce. Přesto se to stalo.
Tom Cotter, moderátor seriálu Barn Find Hunter, odhalil nádherné, zcela originální Ferrari 250 GT Ellena. Klenot byl importován ze Švýcarska na začátku 70. let, otcem současného majitele, který se zabýval nákupem a prodejem automobilů, motocyklů a letadel dovezených z Evropy. Kupní cena byla z dnešního pohledu neuvěřitelných 8 500 dolarů, inflace ale za tu dobu udělala své. Na výlety s ním jezdil zřídka, proto skončil ještě v 70. letech v garáži pod přikrývkou. A od té doby z ní nikdy nevyjel.
Současný majitel ani nevěděl, že jej otec nikdy neprodal, zdělil ho až nedávno. A skutečně přesně v tom stavu, v jakém byl naposledy v provozu. Na voze díky tomu zůstaly téměř všechny komponenty zachovalé, kromě rozbité mlhovky a dalších drobností. V dobré kondici se zdá i motor s převodovkou, mají za sebou teprve 51 292 kilometrů. Nové GT Ellena představeno v roce 1957 jako součást omezené série 50 kusů postavených italskou karosárnou Carrozzeria Ellena. Tento konkrétní příklad, který Cotter představuje na videu, je 23. ze všech. Každá Ellena má specifický vzhled a lehce zlepšený výkon.
Jiné proporce karoserie a prostor v kabině vznikly pomocí zvýšené boční linie. Prvních osm trupů Elleny bylo zcela totožných s předchůdci, ale devátý produkční kus vyjel se zvýšenou střechou o 5 centimetrů. Tuto změnu převzala všechna ostatní vozidla.
Pod kapotou zůstal původní třílitrový dvanáctiválcem, který produkuje příjemných 242 koní (178 kW), když je nový. Při plném výkonu Ferrari dosahovalo nejvyšší rychlost kolem 253 kilometrů za hodinu. Ellena se lišila čtyřrychlostní převodovkou, většími brzdami, volantem ZF a parametry motoru blízkými závodní 250 GT „Tour de France“.
Kupé od Ferrari - zejména jako 250 GT Ellena jsou dnes obzvláště vyhledávané a dobře zaplacené klasiky. Není problém, aby se prodaly za 10 milionů korun. Majitel říká, že jeho černé kupé by mělo být v provozu za méně než rok, ale že nemá žádné plány na obnovu exteriéru. Zkorodované díly a zašlé chromové doplňky zůstanou, zatím. Zachovalý béžový interiér je také v pořadí. Tento vůz byl postaven pro rychlé a relativně komfortní přesuny - snad se dočká života dle původního záměru Enza Ferrariho i po letech ve stodole...






































Tohle vzácné Ferrari bylo pod plachtou schováno čtyři dekády. Technické renovace se dočká hned, té vzhledové až přijde vhodná chvíle. A podívejte se, co kolik dobových artefaktů skrývá
Zdroj: Hagerty@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 8 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 10 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 11 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
