Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
K mání je BMW 7 E38 s 248 najetými km. Takové už uvidíte jen v muzeu
10.6.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tohle BMW za celý život jezdilo jen do servisu a na STK. Je poměrně drahé, je ale skutečně nové - druhé takové najdete snad jen v muzeu BMW.
Obdivujete eleganci BMW řady 7 E38? Lákají vás atmosférické motory pod kapotou této generace, které bylo možné spojit i s manuální převodovkou? Pak se obvykle musíte omezit na trh s ojetými auty, neboť výroba této generace sedmičky skončila v roce 2001. Má to své výhody, E38 se dají sehnat docela levně, však jsou to obvykle 20 let staré luxusní limuzíny a údržba bude nákladná. Jsou však i kousky v krásném stavu - a ten, který máme dnes před sebou, je jejich král.
Na tachometru má totiž pouhých 248 kilometrů. Není to překlep, tohle auto opravdu za celý svůj život nedojelo ani z Ostravy do Prahy. Vůz od roku 1997 jel na čtyři kontroly TÜV a na čtyři výměny oleje, to je všechno. Kromě toho jen stál v garáži. Má původní baterii i pneumatiky, a to obě sady - letní i zimní. Na těch letních nikdy neujel ani metr, jsou na nich ještě „špunty” z odlévání.
Samozřejmě tady bude pár věcí zralých na výměnu, pravidelný servis a technické kontroly ale dávají naději, že jich bude jen minimum. Výměnou za pár investic ale dostanete nové auto, které kdysi uhranulo i Jamese Bonda a dodnes zůstává atraktivní pro svou nenucenou eleganci bez zbytečných výstřelků i projevů agresivity.
Tento konkrétní kus je verze 740i, tedy provedení s 4,4litrovým osmiválcem o výkonu až 286 koní, který v tomto případě míří na zadní kola přes šestistupňový automat ZF. Nevypadá to jako dechberoucí technika, ale dynamika vozu ani dnes neurazí - stovka za 6,6 sekundy a elektronicky omezená maximálka 250 km/h nejsou hodnoty k zahození.
Ve výbavě je všechno, co by člověk mohl dnes potřebovat, snad až na Android Auto. A podle toho, jak moc jste zhýčkaní, vám může nebo nemusí vadit „jen” dvouzónová klimatizace a absence vyhřívání a chlazení zadních sedaček. Pochopitelně, tohle auto není zadarmo, ani zdaleka - jeho cena je 290 tisíc zlotých, tedy asi 1,8 milionu korun. Možná je to až trochu moc, ale ukažte nám dnes druhou takovou sedmičku mimo muzeum BMW...
<































































Tato 740i skýtá úžasnou možnost návratu do minulosti, levná ovšem není ani trochu
Zdroj: Gielda Klasykow
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
před 6 hodinami„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Apple dostal nový CarPlay do prvního auta a řekl, co bude s tím dosavadním. Má bezprecedentní kontrolu nad vozem
17.5.2025Možná nejlepší fotbalový obránce světa ukázal své nové auto, zářit v něm bude míle na všechny strany
17.5.2025Tato dáma to jako jedna z mála dokáže vytmavit evropským papalášům za to, co tu provádí s automobilovým průmyslem
17.5.2025Moderní Ferrari skutečně stíhá nezájem, majitelé se musí při prodeji smiřovat s mnohamilionovými ztrátami
17.5.2025Čínská novinka působí jako sportovní sedan Lamborghini, i s 500 koňmi má ale stát jako Octavie 1,5 TSI
17.5.2025
Živá témata na fóru
- kola e89+Tiguan+Scout 06.16. 14:30 - pavproch
- IT poradna 06.16. 14:15 - pavproch
- BMW Divize 06.16. 14:03 - pavproch
- Jednostopé okénko 06.16. 10:05 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 06.16. 09:56 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 06.16. 07:53 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan