Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Lada 2104 s turbem a 400 k je ruský spáč č. 1, stovku dá za 4,6 s
8.6.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ 50 foto, 10 video) Tahle Lada je dokonalý spáč. V hávu staré 2104 skrývá techniku Nissanu Silvia S13 s ohromným turbem. Poráží i Porsche.
Různě upravená auta mohou být různě zajímavá. Existují paskvily, které se můžou líbit snad nanejvýš jejich tvůrcům. Také je tu spousta strojů olepených mračítky, spoilery a plameny. A pak se občas objeví něco, co mělo krásný základ a dostalo smysluplný tuning. Třeba Alfa Romeo GTA-R 290 o britských Alfaholics. Anebo stroj, který máme před sebou dnes a který si říká Lada Sergio.
Nikoliv, Rusové nikdy auto s tímto názvem nevyráběli, třebaže Žigulík byl upravenou verzí Fiatu 124. Tento konkrétní stroj vypadá jako kombík Lada 2104 z minulého století, ale pod slupkou to je Nissan Silvia S13. V podstatě všechno, co není vidět na první pohled zvenčí, pochází ze Silvie - od motoru přes nápravy až po palubní desku. Neobjevuje se na našem webu poprvé, teď o něm ale máme podstatně více informací a ještě lepší foto- a videodokumentaci.
Stroj pochází skutečně z Řecka, postavili jej ale dva Rusové, bratři Vyuněnkovi (nikoli Vytuněnkovi...), kteří se před několika lety do Řecka nastěhovali. Zda to byl ve světle současných událostí moudrý krok, nechme stranou a zaměřme se na jejich stroj, ze kterého je trochu cítit stesk po matičce Rusi. Mnohem dominantnější tu však jistě je snaha o dokonalý sleeper. Když o tomhle stroji nic nevíte a potkáte ho, je to jen další Lada s upraveným podvozkem a hezčími koly.
V útrobách je nicméně všechno jinak, jak stojí i výše. Dvoulitrový motor pod kapotou má označení SR20DET, tedy to je dvoulitr přeplňovaný turbodmychadlem. Tím je Garrett GT2871R a motor dostal závodní písty Ross, upravené ojnice a ostřejší vačky Tomei. Je umístěn samozřejmě podélně, protože pohání zadní kola - silou 452 koní a 520 Nm. Manuální pětikvalt pochází ze Silvie S14 a navíc dostal spojku Nismo Coopermix.
Lada 2104 má tu výhodu, že je to už v sérii zadokolka. Pro zástavbu motoru a podvozku nicméně musel být spodek karoserie včetně třeba přepážky mezi motorovým prostorem a kabinou výrazně upraven. Přední náprava včetně brzd pochází ze zmíněného Nissanu Silvia S13, protože to byla nejlepší volba. Jsou na ní tlumiče Stillway, zatímco vzadu jsou tlumiče HKS Hipermax a náprava pochází ze Silvie S14. Zadní diferenciál je ze stejné S13 jako motor a kardanová hřídel byla vyrobena zakázkově. Sériová pochopitelně nejsou ani kola, mají průměr 15" a obouvají pneumatiky TOYO R888 rozměru 195/50 R15.
Kvalitní obutí je skutečně potřeba, protože dvě kola musí na asfalt přenést již zmíněných 452 koní a tohle auto není jen tak nějaký showcar. Majitelé se s ním účastní všemožných klání ve čtvrtmíli a také se nestydí ho slušně prohnat po dálnici, třeba proti Porsche 911 997 GT2, jak ukazuje i jedno z videí níže. Určitě pomáhá rozložení hmotnosti téměř 50:50.
Podobně to není ani vůz, který by na závody musel dojet na přívěsu - i přes přídavek částečné ochranné klece do interiéru tu zůstal slušně velký zavazadelník a zadní lavice. A nejen to - na fotkách interiéru vidíme ovládací panel automatické klimatizace a rádio. Nicméně, asi to přeci jen není auto, které by člověk chtěl používat denně.
Úpravy na karoserii samozřejmě proběhly i zvenčí, nejen v oblasti podlahy apod., jen nejsou příliš vidět. Většina oken je z plastu, nikoliv ze skla, blatníky jsou povytaženy, aby se pod ně vešla větší kola. A celý přední nárazník i se světly a blatníky je odnímatelný, aby se dalo na motoru snáze pracovat. Ovšem, otevřít kapotu je snazší, ale když potřebujete lepší přístup, takováto úprava se hodí.
Bratři Vyuněnkovi svůj stroj náležitě prezentují na internetu, a to nejen na videích, ale také na fotografiích, na které se můžete podívat i níže, je jich celkem přes padesát a k tomu 10 videí. A jedete-li letos na dovolenou do Řecka a potkáte tam nějaký tuningový sraz, dost možná tam tuhle Ladu Sergio uvidíte.
Tahle Lada není obyčejný sovětský kombík, nýbrž vynikající 450koňový sleeper
Stvořit tenhle stroj nebylo nic snadného
Zdroje: Drive2.ru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 32 minutami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nejnovější články
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 35 minutami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před hodinou - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před 2 hodinami - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 3 hodinami - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 11:03 - řidičBOB
- BMW Divize 03.28. 10:58 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 09:14 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova
- Onboard videa 03.28. 02:40 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 03.27. 16:46 - pavproch
- Samosvorné diferenciály pro BMW 03.27. 12:37 - Předseda