Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Lamborghini Diablo 6,0 SE: jeden z vzácných posledních kusů je k mání
10.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Vzpomínáte, když Lamborghini měla manuální převodovku a pohon zadních kol? Ano, jedním z posledních bylo Diablo. Jedno výjimečné je teď na prodej.
Moderní hypersporty současnosti jsou zatraceně rychlé a ukrutně drahé, avšak nemůžeme se oprostit od faktu, že je dost možná už může v klidu řídit i vaše manželka, snad i v botách na podpatcích. Takoví ale dříve zástupci kategorie snů vůbec nebývali, ostatně své o tom ví i Lamborghini. Dnešní vlajková loď italské nabídky pojmenovaná Aventador má pohon všech kol, automatickou převodovku, 700 koní, stabilizační systém a díky tomu všemu pohromadě dokáže dopřát i poměrně nezkušeným řidičům takovou dynamiku, o jaké se valné většině lidí na světě ani nesnilo, a to celkem bezpečně.
Jenomže dříve, konkrétně ještě předtím než přišlo Murciélago, coby předchůdce Aventadoru, v italské Sant'Agatě vyráběli podstatně purističtější nářadí, třeba legendární Diablo. U něho stačilo mnohdy jen pár špatných rozjezdů a měnila se drahá spojka, jen chvilka nerozvážnosti a posádka se ve splašeném býku potýkala s vážnýhmi problémy, které nebyly vždy řešitelné. Ano, Lamborghini Diablo byl skutečný ďábel. Namítnete, že po roce 1998, kdy Audi AG tuto automobilku přivítalo pod svými křídly, už to nebylo ono, avšak v tomto případě se velký německý koncern o zkázu hned nepostaral.
Ten Diablo ještě do roku 2001 vyráběl, a sice v podstatně kvalitnější podobě. Jedno takové je teď na prodej a co víc, jedná se o jeden z posledních čtyřiceti exepmlářů, které před ukončením produkce sjížděly z výrobní linky. Konkrétně jde o dvanáctý vyrobený kus z dvacetikusové edice Oro Elios, která má podle barvy karoserie symbolizovat východ slunce. Jen pro doplnění - po ní už vznikala jen edice Maronne Eklipsis, jenž symbolizovala přesný opak - západ slunce. Obě dohromady ukazují na protiklady života (zrození a smrt).
Tak či onak, na fotografiích koukáte na kus s 16 tisíci najetými kilometry, avšak ve vynikajícím stavu. Podle stávajícího amerického majitele je vůz po naprosto důkladném servisu zahrnujícím nové pneumatiky, nové přední tlumiče, novou spojku, nové karbon-keramické brzdové destičky, plně zrepasovanou převodovku, nové náplně a kromě toho na Diablo i zcela parádní výbavu. Kromě couvací kamery, která se tu hodí, se vyznačuje také zakázkovým výfukem Larini a sadou nářadí, která k vozu paří. V rámci zmíněné limitované série si připočtěte světlomety HID, lepší audiosystém kombinovaný s navigací od Alpine, karbonové dekory, exkluzivní čalounění a kdo ví, co ještě. Třeba ochraný film karoserie, mlhovky, vzduchové filtry K&N...
To nejdůležitější je samozřejmě technická výbava, které dominuje šestilitrový atmosférický dvanáctiválec s výkonem 557 koní, který roztáčí zadní kola prostřednictvím manuální pětistupňové převodovky. Podle popisu není patrné, zda náhodou nemá pohon všech kol, ale věříme, že s ohledem na výbavu půjde o kus s tehdy volitelným zadním pohonem. Motor obdařený hořčíkovým sacím potrubím a odlehčenou hlavou válců se musí vypořádat s 1,6 tuny vážícím kouskem, ale s ohledem na 620 Nm a na Diablo pověstnou dynamiku rozhodně nebudete s tímhle kusem žádnou brzdou provozu.
Pokud vás tedy netankují moderní supersporty a rádi vzpomíínáte na minulost, je Diablo a co víc - Diablo v takové kondici, dost možná tím nejlepším nástrojem, jak se stát skutečným řidičem-fajnšmekrem. Jen nepočítejte s tím, že bude za pakatel. Jeho cena totiž dosahuje dle webu prodejce v přepočtu dokonce 6,6 milionu korun.













Lamborghini Diablo 6,0 SE mělo dvanáctiválec s objemem šesti litrů a výkon dost vysoký na to, aby na začátku tisíciletí patřilo k těm nejrychlejším bestiím. Navíc se u něho dala objedanat kombinace manuálu a zadního pohonu
Zdroj: Catsexotics
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Od počátku nesmyslný čtyřválec, který měl nahradit osmiválce v Mercedesech-AMG 63, skončí bez náhrady. Nikdo ho nechce
před hodinou„Benziny a diesely jsou základ,” říká šéf továrny BMW na motory. „Pokud někdy přejdeme na elektřinu, zaplatí to,” dodává
před 3 hodinamiDalší z majitelů supersportu za 75 milionů má tohoto auta dost, zbavuje se ho pod cenou. A to jde o mistra světa F1
včeraŠkoda po letech odhalila svůj první nový pick-up. Podivně vyhlížející stroj je ale postavený na dost nešťastných základech
včeraNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva