Legendární japonský sporťák otočil hru. Býval Ferrari pro chudé, nyní se prodává násobně dráž než dobová Ferrari

Je to fascinující vývoj, který zdánlivě popírá logiku. Však když se něco snaží napodobit cosi chtěného za měně peněz, nemělo by se to časem stát váženější než originál. Přesně k tomu ale v případě Supry čtvrté generace postupem času došlo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Legendární japonský sporťák otočil hru. Býval Ferrari pro chudé, nyní se prodává násobně dráž než dobová Ferrari

11.6.2025 | Petr Prokopec

Legendární japonský sporťák otočil hru. Býval Ferrari pro chudé, nyní se prodává násobně dráž než dobová Ferrari

/

Foto: Bring A Trailer, tiskové materiály

Je to fascinující vývoj, který zdánlivě popírá logiku. Však když se něco snaží napodobit cosi chtěného za měně peněz, nemělo by se to časem stát váženější než originál. Přesně k tomu ale v případě Supry čtvrté generace postupem času došlo.

První díl série Rychle a zběsile neskutečnou měrou vzedmul zájem o tuning, stejně jako o japonská auta. Z Toyoty Supra čtvrté generace pak udělal legendu, zejména díky scéně, ve které se tento vůz postaví vedle Ferrari 355 Spider. Jeho majitel si je sice jist, že oranžově lakovaný klenot s divokými polepy sfoukne jako svíčku, nakonec se ovšem musí smířit s prohrou. I díky tomu se Supra stala vozem, po kterém rázem toužila půlka světa, přičemž řada firem nabízela modifikace, které originál přibližovaly k filmové ikoně.

Od premiéry prvního dílu za pár dnů uplyne čtyřiadvacet let, během kterých se stalo mnohé. Stranou teď nechme nešťastnou smrt Paula Walkera či stále častější řečnění Vina Diesela o rodině, které se začalo zajídat snad každému. Soustředit se budeme na Supru čtvrté generace, která se v různých úpravách objevila i v dalších dílech. V žádném nicméně již nebyla za takovou hvězdu jako v jedničce. A možná právě to mělo vliv i na fanouškovskou základnu, která začala adorovat vůz v tom stavu, v jakém opustil továrnu.

Pokud tedy dnes zamíříte na internet, zjistíte, že tuningové kousky ověnčené obrovskými křídly, které se chlubí stovkami koní pod kapotou, nejsou k mání zase tak draho. Nedotčené originály oproti tomu lezou po stránce finanční tak vysoko, že se z toho již začíná motat hlava. Pokud by tedy dnes došlo na zopakování oné kultovní scény, musely by být i poněkud upraveny dialogy. Chudým příbuzným se totiž stalo Ferrari 355 Spider, které lze dnes pořídit za nějaké dva miliony korun, tedy za 70 procent původní ceny.

Supra otočila hru a jde zcela opačným směrem, před pár dny se totiž v aukci Bring A Trailer prodal červený kousek z roku 1994 za 142 tisíc dolarů, tedy za 3 miliony a 78 tisíc korun. To je nejen daleko víc, než za kolik se dá pořídit maranellský koník, ale hlavně 350procentní nárůst vůči ceně, kterou klientela platila před třiceti lety. Zmíněný vůz během té doby najel 60 tisíc kilometrů, což není mnoho, ale není to ani nic. Podstatnější ovšem je, že nebyl nikterak dotčen tuningem a na kontě nemá ani žádnou havárii.

Jde o provedení určené pro severoamerický trh, což znamená kombinaci odnímatelného střešního panelu, šestistupňového manuálu a ikonického třílitrového šestiválcového motoru 2JZ-GTE twin-turbo. Ten byl naladěn na 325 koní, což je o poznání vyšší výkon, než jaký měla Supra určená pro Japonsko (280 koní). Zároveň však americká verze zaostává za Evropou (330 koní) a hlavně za oním Ferrari 355, jehož 3,5litrový osmiválec produkoval 380 koní a byl i spojen s nižší hmotností (1 350 kg oproti 1 570 kg).

Přesto všechno je to dnes Supra, co přitahuje pozornost daleko víc. Jak jsme ale zmínili, zájemci požadují, aby šlo o vůz v originálním a neupraveném stavu. Jedinou výjimkou jsou exempláře, které se skutečně objevily v prvním Rychle a zběsile. Jeden takový měnil majitele v roce 2021 za neskutečných 550 tisíc dolarů, což dnes odpovídá takřka 12 milionům korun. Tak vysoko se přitom žádné Ferrari 355 nedostalo, pro italský vůz je vrcholem předloňská aukce, kde se verze GTS prodala za 307 000 USD (6,6 milionu Kč).


Legendární japonský sporťák otočil hru. Býval Ferrari pro chudé, nyní se prodává násobně dráž než dobová Ferrari - 1 - Toyota Supra Aerotop 1994 na prodej 01Legendární japonský sporťák otočil hru. Býval Ferrari pro chudé, nyní se prodává násobně dráž než dobová Ferrari - 2 - Toyota Supra Aerotop 1994 na prodej 02Legendární japonský sporťák otočil hru. Býval Ferrari pro chudé, nyní se prodává násobně dráž než dobová Ferrari - 3 - Toyota Supra Aerotop 1994 na prodej 03Legendární japonský sporťák otočil hru. Býval Ferrari pro chudé, nyní se prodává násobně dráž než dobová Ferrari - 4 - Toyota Supra Aerotop 1994 na prodej 04Legendární japonský sporťák otočil hru. Býval Ferrari pro chudé, nyní se prodává násobně dráž než dobová Ferrari - 5 - Toyota Supra Aerotop 1994 na prodej 05Legendární japonský sporťák otočil hru. Býval Ferrari pro chudé, nyní se prodává násobně dráž než dobová Ferrari - 6 - Toyota Supra Aerotop 1994 na prodej 06Legendární japonský sporťák otočil hru. Býval Ferrari pro chudé, nyní se prodává násobně dráž než dobová Ferrari - 7 - Toyota Supra Aerotop 1994 na prodej 07Legendární japonský sporťák otočil hru. Býval Ferrari pro chudé, nyní se prodává násobně dráž než dobová Ferrari - 8 - Toyota Supra Aerotop 1994 na prodej 08Legendární japonský sporťák otočil hru. Býval Ferrari pro chudé, nyní se prodává násobně dráž než dobová Ferrari - 9 - Toyota Supra Aerotop 1994 na prodej 09Legendární japonský sporťák otočil hru. Býval Ferrari pro chudé, nyní se prodává násobně dráž než dobová Ferrari - 10 - Toyota Supra Aerotop 1994 na prodej 10Legendární japonský sporťák otočil hru. Býval Ferrari pro chudé, nyní se prodává násobně dráž než dobová Ferrari - 11 - Toyota Supra Aerotop 1994 na prodej 11
Tato Toyota Supra čtvrté generace se nedávno prodala za 3,078 milionu korun, což je výrazně víc, než kolik původně stála. A je to i víc, než kolik se dnes platí za dobová Ferrari, kterým měla být a byla levnější alternativou. To jsou paradoxy. Foto: Bring A Trailer, tiskové materiály

Zdroj: 37k-Mile 1994 Toyota Supra Turbo 6-Speed@Bring A Trailer

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.