Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Jak bohatí skladují své vozy? Tady je jeden z utajovaných luxusních „hotelů” pro auta
10.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Bohatí majitelé výjimečných aut mají jistě své vlastní nemovitosti, kam by se jejich vozy vešly. Ale proč je mít tam, když jinde mohou mít veškerou péči?
Luxusní hotely pro majetnou klientelu dnes najdete pomalu na každém rohu. Stále častější je pak i výskyt těch zvířecích, do kterých mohou lidé strčit své domácí mazlíčky na pár dní, třebas během dovolené. Není tak vlastně ani překvapením, že vznikat začínají také jakési hotely pro auta. Podobná místa už známe z USA, existují ale i v Evropě. Pod názvem First Car Lounge jsou hned dva takové provozovány ve Švýcarsku, přičemž za jejich zrodem stojí dva nadšenci Adrian Gattiker a Christian Gell.
„Na počátku všeho stála vize dvou automobilových fanatiků, kteří začali uvažovat nad tím, kde by mohli uskladnit své vozy,“ říká ke zrodu hotelu Gell. Dodává přitom, že poprvé dali s Gattikerem hlavy dohromady již před deseti lety. S konkrétními plány ovšem vyrukovali až v roce 2009, k otevření prvního hotelu poblíž curyšského jezera došlo o tři léta později. Poptávka ale velmi rychle převýšila možnosti zařízení.
V roce 2016 proto došlo na otevření druhého podniku, jímž se stal přebudovaný hangár u letiště v Emmenu. Jen u dvou hotelů ale nejspíše Gattiker a Gell nezůstanou, zájem je totiž i nadále enormní. Není se přitom čemu divit, neboť Švýcarsko je rájem luxusních a supersportovních vozů. First Car Lounge jim pak nabízí ubytování, jaké má konkurenci snad jen v těch nejlepších privátních garážích. A možná ani v nich ne.
Zabezpečení obou lokalit bylo totiž inspirováno bankovními sejfy. Ochranka tedy hlídá celý areál, do budov je pak umožněn vstup pouze s přístupovou kartou a za pomoci osobního kódu. Uvnitř pak motoristy a zejména jejich vozy čeká obří otevřené prostranství koncipované maximálně pro stovku vozů. Díky tomu je usnadněn vjezd i výjezd za každé situace.
Kromě toho jsou oba „hotely” klimatizovány, na korozi nebo rozpálené interiéry tedy rovnou zapomeňte. Každé stání navíc disponuje elektrickou zásuvkou, což umožňuje konstantní dobíjení baterií. Gattiker a Gell počítali s tím, že majitelé aut si občas vyzvednou svého mazlíka jen na krátkou projížďku, než jej zase vrátí zpět. Kvůli tomu ostatně došlo i na laborování při výběru lokality.
Jak hotel v Feusisbergu, tak v Emmenu se nacházejí poblíž páteřních komunikací a dálnic, stejně jako mají na dosah zakroucené horské silničky. Není tedy problém vyrazit si kupříkladu na francouzskou riviéru nebo do alpských průsmyků. Stejně tak ovšem hotely slouží i jako klubovna pro majitele, kteří se zde mohou setkávat a plánovat společné vyjížďky.
Dodat pak jen lze, že zvenčí se budovy snaží tvářit co nejnenápadněji, aby nepřitahovaly nežádoucí pozornost a jejich přesná umístění nejsou veřejně známa - třebaže z leteckých fotek není těžké je vystopovat. Uvnitř se skrývají miliardy, neboť třeba jen Gattiker zde má ultravzácný Mercedes-Benz 300SL Gullwing v bavorské modři. Povšimnout si ale můžete i BMW M1, Lamborghini Miura či mnoha dalších aut s cenami v řádu stovek milionů korun.
Rádi bychom vše uzavřeli zmínkou o ceně, tu však Gattiker a Gell sdělují pouze vážným zájemcům. Nicméně s ohledem na poskytované služby se dá předpokládat, že o levnou záležitost rozhodně nejde. Na druhé straně stálá teplota a provozuschopný stav hodnotu aut jen zvyšují a majitelům tudíž jejich náklady do jisté míry vracejí...





















Hotely First Car Lounge nabízejí exkluzivním vozům péči i ochranu, s jakou nemohou počítat mnohdy ani v garážích samotných majitelů. Není proto divu, že zájem převyšuje nabídku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Autodrom Most bude hostit WorldSBK dalších pět let až do roku 2030 včera 14:00
- Yamaha Tracer 7 a Tracer 7 GT 2026: zážitkové cestování včera 13:22
- Stav šampionátu Superbike před Mostem včera 10:00
- Testy Moto3 a Moto2 v Le Mans 13.5.2025
- Honda CB125F 2026: s novým displejem 13.5.2025
Nejnovější články
VW je nepoučitelný. Ani po fiasku Porsche s elektromobily ho nenapadne nic lepšího než elektrifikovat i auta, pro která se to vůbec nehodí
před 28 minutamiRolls-Royce zkouší trumfnout objednávku Bentley. Jedinému zákazníkovi naráz předal 6 aut, o rekordní nákupy se stará už od roku 1970
před hodinouMoskvič začal vyrábět svůj nový vrcholný model. Silné a vybavené auto je větší než Škoda Kodiaq, vyjde ale nesrovnatelně levněji
před 3 hodinamiFord zkouší zachránit svůj elektrický propadák s pomocí kdysi slavného fotbalisty. Ví ale ještě někdo, kdo to vůbec je?
včeraJakou ojetou Škodu Octavia zvolit? Podle detailních dat TÜV se ta vůbec nejlepší už pár let nedělá
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva