Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Majitel na 32 let schoval do garáže docela obyčejné auto, teď se prodá za miliony
12.3.2019 | Mirek Mazal
Trpělivost přináší růže, říká se. Může jich přinést i miliony, pokud budete schopni si nějaký vůz koupit a dekády koukat na to, jak vám stojí v garáži. A nemusí jít ani o nic mimořádného.
Pravidelně píšeme o tom, že auto se nemusí stát jen tím, za co peníze utrácíte, ale i tím, co vám je může vydělat. Stačí si ve správný čas pořídit správný vůz a zacházet s ním správným způsobem. To zní jako nějaká tajemná formule, v praxi ale o nic až tak komplikovaného jít nemusí. A případ, který vám ukážeme dnes, to dokonale potvrzuje.
Pokud budete chtít takové auto i používat, je to složitější. Sáhnout v takovém případě bude třeba po něčem výjimečném, co už se do nabídky nejspíše nevrátí - poslední model určitého auta s manuální převodovkou, motorem bez turba nebo třeba s pohonem jedné osy místo obou, to všechno jednou někdo vyváží zlatem. Ale co když nemáte čich na podobné příležitosti a nebo se vám je nechce hledat? Pak si zjevně stačí koupit v podstatě cokoli a dekády odolat svodům s vozem vyjet.
Jakkoli to může znít bizarně, pokud si dnes pořídíte třeba novou Octavii RS nebo jinou alespoň trochu zajímavou verzi obyčejného auta, za pár dekád vám může slušně obohatit konto. Podobným způsobem lze zaškatulkovat americký Buick Regal, který byl poprvé představen světu v roce 1973 a nikdy nepatřil mezi ikony zaoceánského průmyslu jako Corvette či Mustang. Druhá generace Buicku se představila mimo jiné jako dvoudveřové kupé s ostrými liniemi, kterými se automobilka marně snažila dodat vozu šmrncovní charakter.
V roce 1982 se značka pokusila oslovit novou sortu zákazníků paketem nazvaným Grand National. Oživení modelu čerpalo inspiraci ze závodů Nascar Winston Cup Grand National Series. Soutěžní původ některých doplňků se prodejně osvědčilo, ani tak ale zákazníci nestáli frontu před otvírací dobou autosalonu. Byla to zkrátka výkonnější verze relativně obyčejného auta, pod jehož kapotou se usídlil šestiválcový motor. Ten prodělal několik stádií ladění - některé verze dostaly i přeplňování, zbylé zůstaly atmosférické - a jeho výkon se na konci produkce v roce 1987 pohyboval v rozmezí 125 až 300 koní.
Jeden takový si právě v roce 1987 koupil věrný zákazník Buicku. Tento muž si dříve pořídil rovných 10 Regalů, které standardně „ojezdil”, ten jedenáctý si ale schoval s tím, že by jednou mohl mít cenu. Černě lakovanému stroji tak za 32 let od jeho zrodu přibylo na tachometru jen 757 mil čili 1 218 kilometrů. Šestiválec s automatem se snad ani jednou nezapotily, o podobnou kilometráž se postaralo jen udržování auta v bezproblémovém stavu.
Vše je tedy pochopitelně dokonale originální. Na zaprášeném okně dodnes visí předávací protokol automobilky. Místo koberečků jsou položené nášlapné fólie, přesně jako těsně před předávkou čerstvě vyrobeného exempláře novému majiteli. Kdyby se psal rok 1987, člověk by uvěřil, že auto zrovna dovezli z poněkud prašné továrny. Majitel dokonce prohlašuje, že auto dodnes voní novotou.
Jakkoli jde skutečně jen o zachovalý exemplář jinak tuctového vozu, lidé se o něj 32 let po jeho zrodu přetahují v internetové aukci. Na eBay jich zatím přihodilo 78 a ten poslední je ochoten zaplatit už 70 500 USD (přes 1,6 milionu Kč). Dražba zdaleka nekončí, proto jsou dva miliony reálný odhad možné kupní částky. Tento Grand National byl původně prodán za 19 tisíc dolarů (432 tisíc Kč) a jeho uložení se tedy majiteli bezpečně vyplatilo - i po zohlednění inflace na něm může vydělat přes 1 milion korun. Jen tím, že auto prostě nechal dekády stát v garáži a obstaral nejnutnější údržbu.
Tento vůz je důkazem, že vydělat lze uložením prakticky jakéhokoli auta. Buick Regal Grand National nebyl ničím výjimečným, po 32 letech schovávání v garáži se ale jeho cena v aukci blíží 2 milionům Kč
Zdroj: Ebay
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva