Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Majitel obou moderních Bugatti srovnal jedno s druhým, to dosud nikdo neudělal
14.3.2020 | Mirek Mazal
Ani jedno není žhavou novinkou, kolik lidí si ale může dovolit dvě auta za desítky milionů a nebojí se je osobně ukázat světu ve vzájemném srovnání? Něco takového se stalo vážně poprvé.
Už nějakou dobu se mluvilo o možném příchodu ekonomické recese, jenže reálně ekonomika dál pokračovala v rozletu. Pak se ale náhle objevil zákeřný virus, který nejdříve ochromil Čínu, aktuálně dusí Evropu, USA a vlastně celý svět. Na odhady ekonomických ztrát, které v důsledky globálního rozšíření nové nemoci, je brzy, budou ale velké a v nám blízkém automobilovém světě jsou dost vysoké už teď. Způsobila uzavření továren, může také za zrušení ikonického autosalonu v Ženevě či uvrhnutí celé sezóny Formule 1 do nejistoty.
Rozumně předvídat další vývoj není možné, vše záleží na tom, jak moc se nový koronavirus bude dále šířit. V každém případě bude dobré nepanikařit a příkladem duševní rovnováhy v době nejen mediálního poplachu budiž Manny Khoshbin. Íránského přistěhovalce opatření proti COVID-19 zjevně nevyvádí z míry a nás zkouší přivést na jiné myšlenky tím nejlepším možným způsobem. Vyvenčil dva vrcholné modely ze své sbírky a pro svou i naši potěchu je mezi sebou srovnal.
Ulice Kalifornie se staly ringem pro Bugatti Chiron Hermes Edition a Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse, duo s 1 500 resp. 1 200 koňmi výkonu. Při pohledu na oba výjimečné kusy zapomene na jiné strasti, dvě z nejvýkonnějších aut posledních dekád v rukou jediného majitele se v podobném srovnání ocitají úplně poprvé.
Rozdíly jsou četné. Manny si nejprve bere návleky na boty, aby si vůbec dovolil usednout za volant Chironu. Startování novějšího modelu probíhá s bezklíčovým systémem, na rozdíl od Veyronu, který je pro změnu hlasitější. Burácející roadster s odstupem času více připomíná normální auto nejen díky méně okázalé kabině, ale i nepřítomnosti moderních elektronických vymožeností. Chiron jasně nejen tím, ale i komfortem díky mimo jiné pohodlnějším sedadlům.
Exteriérové odlišnosti se daly očekávat už vzhledem k odlišnému datu zrodu - Veyron se vyráběl už v roce 2005, Chiron se prodává i dnes a ještě pár let bude. Poznat je to i na méně aerodynamických liniích, zubu času neuniklo horší osvětlení vozu nebo absence trojrozměrného dojmu některých detailů. Následovník narostl opticky i v číslech finálních rozměrů, jiná karoserie působí mohutněji a zároveň více skrývá motorovou jednotku podobnou malému jadernému reaktoru. Zvětšení všech částí přineslo Chironu i větší kufr.
Jízdně jsou obě auta fantastická, burácení šestnáctiválce vibruje okenními tabulkami přilehlých domů a odfukování turbodmychadel zní jako naštvané funění apokalyptické příšery. Projev Chironu se Mannymu zdá jemnější, pohodlněji působí celkové sladění podvozku s řazením nové dvouspojkové skříně, která má svůj podíl i na pocitu, že vůz touží stále zrychlovat vpřed. Přátelský zápas vyhrál Chiron a není divu, že patří mezi momentálně nejoblíbenější Khoshbinovy stroje - asi bychom si také dali říci...
Manny Khoshbin dává zapomenout na COVID-19 srovnáním Bugatti Chiron Hermes Edition s Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse
Zdroj: Manny Khoshbin@Youtube
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 2 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejnovější články
- Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před hodinou - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 2 hodinami - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 4 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva