Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Maybach 57 S Coupe alias Cruisiero: vrchol luxusu od Xenatecu
27.2.2011 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Nejluxusnější dvoudveřový vůz světa míří do Ženevy. Jmenuje se Cruisiero, ale podle všeho jej neuvidíme přímo na autosalonu.
Sny Ferdinanda Piëcha, někdejšího šéfa koncernu Volkswagen, se začínají rozplývat jako pára nad hrncem. Právě vnuk Ferdinanda Porscheho byl tím, kdo v roce 2000 na ženevském autosalonu ohlásil příchod Bugatti Veyron - nejdražšího, nejrychlejšího a nejluxusnějšího automobilu, jaký kdy spatřil světlo světa. Za deset let se ale mnohé změnilo. Za takový Aston Martin One-77 byste si mohli pořídit jedno Bugatti a ještě by vám zbylo na pojistné a pohonné hmoty, takže o titul nejdražšího automobilu veyron přišel. Na post nejrychlejšího vozu se pravděpodobně během několika měsíců vyhoupne druhá generace SSC Ultimate Aero. Svého nového krále před pár týdny poznal rovněž segment nejluxusnějších kupé, jen málokdo by však dopředu tipoval, že na čelní kapotě ponese značku Maybachu.



Pokud se ale na přední část zadíváte pozorně, zjistíte, že tam vlastně logo německé firmy schází. Kupé totiž vzniklo ve společnosti Xenatec, na modelu Maybach 57 je pouze založeno. Automobilka však jeho výrobu oficiálně posvětila, což znamená, že není třeba obav ohledně kvality materiálů a perfektního slícování. Ve srovnání s limuzínou se totiž B-sloupek posunul o 20 centimetrů dozadu, prodlouženy tak musely být nejenom dveře, ale zejména jemnou kůží a karbonem, dřevem či hliníkem potažené vnitřní dveřní panely. Nová jsou také skla, stejně jako veškeré panely karoserie. Vzadu se pak o 20 mm rozšířil rozchod kol, díky čemuž Xenatec Coupé působí mnohem agresivněji.
Není divu, design měl na starosti Fredrik Burchhardt, který se na pomezí let 2004 a 2005 podepsal také pod dramatické Exelero. To vzniklo na objednávku pneumatikářského gigantu Fulda pouze v jediném exempláři, který však byl plně pojízdný. Mohli si jej vyzkoušet i potenciální zájemci, kteří byli z krocení 700 koní mířících na zadní nápravu přímo nadšeni. Xenatec Coupé si sice bude muset vystačit „pouze“ s 630koňovým stádem, tuto sílu však bude kombinovat s nižší hmotností - tedy za předpokladu, že si zákazník zrovna nepořídí plně pancéřovanou verzi, posouvající jazýčky vah až k váhové kategorii čtyř tun.
K dispozici by ovšem mohly být i sportovnější varianty zvané Sports či Evo. Pochopitelně pouze za předpokladu, že se k nim Xenatec, sídlící v prostorách bývalé karosárny Drautz, kde kdysi začínal i sám Wilhelm Maybach, dostane. Z plánované limitované edice sta kusů jich již čtyřicet bylo zakoupeno jediným zájemcem - bohatým šejkem z Abú Dhabí. Zbývající exempláře tak zřejmě půjdou na dračku. Ostatně, kdo by si nepřál kupé, jehož zadní prostor může bez sebemenšího uzardění suplovat klubovku v limuzíně a s nímž může jakožto řidič naprosto snadno dosáhnout rychlosti 275 km/h a přitom vést videokonferenci se svými obchodními partnery? Snad jen těch několik miliard lidí, pro které se cena 675 000 eur bez daně a poplatků zdá být poněkud nedosažitelná...
V Evropě si vůz odbude svou veřejnou premiéru teprve příští týden v Ženevě. Pokud jsou ale naše informace správné, nestane se tak na věhlasném autosalonu, ale v zahradách hotelu La Reserve na břehu ženevského jezera. Podle všeho by důvodem měla být přítomnost samotného Maybachu přímo v Palexpu, který si nepřeje přítomnost díla Xenatecu na stejném místě. Uvidíme, jak tomu bude ve skutečnosti, poslední zmíněné věty jsou zatím ryzí spekulací.





Maybach 57 S Coupe alias Cruisiero
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
dnes
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 7 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před 8 hodinami
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
před 10 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 11 hodinami
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
dnes
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.02. 21:54 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.02. 21:20 - M.Z.
- Jednostopé okénko 11.02. 20:12 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
