Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SSC Ultimate Aero II: Veyron bude znovu druhý
13.10.2010 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Americký konstruktér Jerod Shelby nedá Bugatti pokoj. Krátce poté, co se na pozici nejrychlejšího auta vrátil Veyron ve verzi Super Sport, Shelby oznámil, že jeho poslední model Bugatti snadno překoná. Nyní o něm konečně víme více.
Je tomu jen pár týdnů, co jsme vám představili poslední inkarnaci Bugatti Veyron s jasným jménem Super Sport. Vůz je to vskutku mimořádný, když s výkonem rovných 1 200 koní hravě překonává rychlost 400 km/h a při pouti za maximem rychlostích prožitků se zastaví až za metou 430 km/h. Zdá se vám to hodně? To jistě nejste sami, Jeroda Shelbyho ale v této společnosti nečekejte, chce zamířit ještě výše.
Prostředkem k dosažení tohoto cíle se stane vůz značky SSC (Shelby SuperCars) s názvem Ultimate Aero II. Jde o ideového nástupce modelu Aero TT, který byl svého času prvním rozumným pokořitelem Veyronu. Jenže časy se mění a je třeba přijít s něčím novým.
Na rozdíl od Aera TT tak na „dvojce” nenajdeme ani kus oceli. Celý vůz včetně skeletu karoserie je vyroben z uhlíkových vláken a hliníku. Nosná struktura karoserie kopíruje řešení z Formule 1, závěsy kol jsou opět z lehkých slitin a ani kompozitní brzdy Brembo na hmotnosti nepřidají. Lahůdkou jsou speciálně pro tento vůz vyvinuté první jednodílné ráfky z uhlíkových kompozitů na světě. Mají mít průměr 19 palců, každý z nich váží jen 5,8 kg a postarala se o ně australská firma Carbon Revolution.
Po přečtení výše zmíněných specifikací ani nepřekvapí, že pohotovostní hmotnost vozu nedosahuje ani 1 200 kg. A to je vzhledem k dalším parametrům opravdu hodně málo. Pojďme se tedy podívat i na ně.
Klíčovým prvkem celého vozu je pochopitelně motor. Najdeme jej před zadní nápravou a je jím dvěma turbodmychadly dopovaný osmiválec s objemem 6,8 litru. Jeho nejvyšší výkon činí monstrózních 1 007 kW (1 369 koní) a je dosahován na hranici 9 000 ot./min. Celý motor je Shelbyho vlastní konstrukce, dokonce i turba jsou naprostými originály.
Poměr výkonu k hmotnosti tedy jasně překonává hranici 1 koně na kilogram, což je naprosto mimořádné číslo. S touto výbavou pak SSC Ultimate Aero II zrychlí na stovku za méně než 3 sekundy a jeho maximální rychlost má činit 443 km/h. To není o mnoho více než u Veyronu Super Sport, ale na to už se historie ptát nebude.
Doplňme, že výkon motoru je posílán na kola zadní nápravy přes automatickou převodovku, která je kompletně převzata ze Aera TT. Nově ale bude k dispozici možnost řazení páčkami pod volantem.
Pokud vás vůz zaujal, musíte si na něj ještě poćkat. Prodeje by měly začít koncem roku 2011 s cenou 970 tisíc amerických dolarů. Ani s tímto číslem se Aero II vedle Veyronu neztratí...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 2 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 3 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 5 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 6 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch